شناسه خبر: 21440 منتشر شده در مورخ: 1399/5/8 ساعت: 11:18 گروه: اجتماعی  
ممنوعیت بازدید از مراکز بهزیستی در عید قربان

ممنوعیت بازدید از مراکز بهزیستی در عید قربان

معاون مشارکت‌ها، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور از تاسیس «صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان» توسط سازمان بهزیستی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: تاسیس این صندوق موجب اشتغال پایدار معلولان خواهد شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا ذوالفقار یزدان‌مهر در نشست خبری خود در خصوص جمع‌آوری نذورات عید قربان گفت: مانند سال گذشته در خدمت شهروندان و افراد خیر هستیم تا نذوراتشان را جمع آوری کرده و به شکل مستقیم و متناسب با نیتشان در اختیار مددجویان قرار دهیم. وی در ادامه با اشاره به راه‌های ارتباطی برای دریافت کمک‌های نقدی افزود: خیران می‌تواند نذورات خاص این ایام را از طریق شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵، کد دستوری #۹۷۷۳۳* و بخش نیکوکاری نرم افزارهای آپ و سکه به دست مددجویان و مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی برسانند. همچنین پوسترها و بنرهایی تهیه شده که در معابر نصب می‌شود تا از این طریق به شهروندان اطلاع رسانی کنیم.معاون مشارکت‌ها، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه به موسسات خیریه و تشکل‌های غیر دولتی اطلاع رسانی شده و تجهیز و آماده سازی مراکز نیز انجام شده است اظهار کرد: امسال نذورات در مراکز قانونی دام پزشکی انجام شده و  سپس با رعایت پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی کردن انبارهای نگهداری در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.یزدان مهر افزود: تفاوت امسال با سال‌های قبل به دنبال شیوع کرونا این است که امسال در خود مراکز بهزیستی ذبخ نخواهیم داشت و دید و بازدید در مراکز و ... امسال براساس دستور ستاد مقاله با کرونا ممنوع است. ذبح در مراکز دارای مجوز خواهد بود. همچنین با سازمان حج و زیارت و هیئت امنای مساجد هماهنگی کردیم تا به سرعت به دست افراد برسانیم.وی در ادامه با اشاره به اقدامات بهزیستی برای فراهم کردن ودیعه مسکن مددجویان نیز گفت: با همکاری بنیاد مستضعفان و بهزیستی ۷۵ میلیارد تومان کمک از سوی بنیاد به شکل وام و ۳۰ میلیارد به شکل بلاعوض در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفت. این وام الان براساس شاخص‌ها از اول دهه ولایت در دو مرحله توزیع می‌شود. به گفته معاون مشارکت‌ها، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور از منبع وام وزارت مسکن و شهرسازی هم ۳۰۰ میلیارد تومان به بهزیستی تعلق گرفته تا با شرایطی که وزارت مسکن و شهرسازی اعلام کرده در اختیار مددجویان قرار گیرد.یزدان مهر به مهم‌ترین نیازهای مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد و گفت: نیازهای مراکز متعدد است از مواد شوینده تا ماسک و تجهیزات تا تمام نیازهای یک فرد را شامل می‌شود. البته ما این موارد را دسته بندی کرده و متناسب با اولویت ها فراهم می‌کنیم، اما بهترین کمک به مراکز بهزیستی، کمک نقدی است که مراکز براساس نیازها براساس دستورالعمل‌ها نیازهای افراد را فراهم کنند.وی در ادامه تصریح کرد: همچنین صندوق «حمایت از فرصت های شغلی معلولان»  به زودی تاسیس می‌شود که موجب تسریع کمک به معلولان خواهد بود. امسال ۲۱۰۰ میلیارد تسهیلات ارزان قیمت داریم که در قالب وام است. همچنین ۹۴ میلیارد هم منابع بیمه سهم کارفرما داریم که امسال سعی کنیم ارتقای خدمات با کرامت داشته باشیم. این صندوق یک گام جدی در راستانی اشتغال پایدار است. به این ترتیب کل تسهیلاتی که پرداخت می‌شود می‌تواند از طریق این صندوق انجام شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *