شناسه خبر: 21417 منتشر شده در مورخ: 1399/5/6 ساعت: 12:28 گروه: اجتماعی  
ارائه خدمات مشاوره ژنتیک به ۱۹۰ هزار نفر در سال گذشته
سرپرست مرکز درمان اعتیاد سازمان بهزیستی خبر داد:

ارائه خدمات مشاوره ژنتیک به ۱۹۰ هزار نفر در سال گذشته

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از ارائه خدمات مشاوره ژنتیک به ۱۹۰ هزار نفر طی سال گذشته خبر داد و گفت: این خدمات در جهت پیشگیری از معلولیت‌ها، از سوی این سازمان به مردم ارائه شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا فاطمه رضوان مدنی خاطرنشان کرد: همچنین بیش از ۷۰ هزار نفر از دانش آموزان از نظر اختلالات ژنتیک غربال شدند.وی تصریح کرد: در برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها برای دانش آموزان در سال ۹۸ بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان مقطع دهم و یازدهم آموزش دیده‌اند.سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: بطور کلی در طول ۲۳ سال گذشته حدود یک میلیون و هشتصد هزار مشاوره ژنتیک انجام شده است.به گفته مدنی، در مجموع ۵۰ درصد ناشنوایی‌ها و نابینایی‌ها و عقب ماندگی‌های ذهنی حاصل اختلال ژنتیک است. وی در ادامه به غربالگری بینایی در کشور اشاره کرد و گفت: در طول ۲۴ سال گذشته، ۴۱ میلیون غربال بینایی برای کودکان ۳ تا ۶ سال انجام شده که منجر به شناسایی ۴۰۰ هزار کودک آمبلیوپی  شده است. آمبلیوپی به تنبلی چشم اطلاق می شود که طی این بیماری، دید مرکزی به خوبی تکامل نمی‌یابد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *