شناسه خبر: 21411 منتشر شده در مورخ: 1399/5/5 ساعت: 15:53 گروه: اجتماعی  
افتتاح اتاق چند حسی و تاریک روناک ویژه دانش آموزان با آسیب بینایی در مشهد

افتتاح اتاق چند حسی و تاریک روناک ویژه دانش آموزان با آسیب بینایی در مشهد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان ویژگی های اولین مرکز پیش دبستانی مستقل دانش آموزان با آسیب بینایی اظهار داشت: 23 مدرسه مستقل ویزه نابینایان در کشور وجود دارد اما برای نوآموزان با آسیب بینایی، پیش دبستانی مستقل در کشور وجود ندارد که امید است کلنگ زنی و ساخت این مرکز الگویی برای ساخت مراکز پیش دبستانی مستقل در کشور شود.

به گزارش ایران سپید اتاق چند حسی باعث تقویت حواس مختلف افراد، افزایش توجه و تمرکز، رشد مهارت های شناختی، افزایش ارتباط گفتاری و غیر گفتاری می شود وفرصت تعامل، تجربه، خود تنظیمی، خود کنترلی را برای افراد بوجود می آورد.

حسینی با بیان اینکه اتاق چند حسی افتتاح شده  شامل دو قسمت است اظهار داشت:  یک قسمت آن اتاق تاریک است  که برای آموزش به کودکان اتیسم نابینا و کم بینا و چند معلولیتی  شیوه نور پردازی استفاده می شود  و قسمت دوم شامل پنل و وسایل حسی است  که برای  پرورش و تقویت همه جانبه حواس خصوصا حس عمقی در کودکان نابینا  استفاده می شود.
 
شایان ذکر است مرکز پیش دبستانی مستقل دانش آموزان با آسیب بینایی  شامل 6  کلاس و ۳ اتاق توانبخشی خواهد بود که با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس با 250 متر مربع زیر بنا در ناحیه 4 مشهد ساخته خواهد شد.
 
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *