شناسه خبر: 21372 منتشر شده در مورخ: 1399/4/31 ساعت: 11:40 گروه: ورزشی  
قهرمان پارالمپیکی که با اسنپ مخارج خود را تامین می کند

قهرمان پارالمپیکی که با اسنپ مخارج خود را تامین می کند

دارنده مدال طلای پارالمپیک 2012 لندن و برنده مدال نقره مسابقات جهانی قزاقستان در دسته ۷۲ کیلوگرم گفت: چون اردوها تعطیل است و از جایی حمایت نمی شوم برای تامین مخارجم چند ماهی است که در اسنپ کار می کنم.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا نادر مرادی اظهار کرد: بعد از شیوع کرونا و تعطیلی اردوها سعی کردم تمرینات حرفه ای خود را از طریق باشگاه پیگیری کنم که متاسفانه بعد از دستور ستاد مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی باشگاه ها مدتی است که تمرینات خود را در خانه به صورت سبک انجام می دهم تا آمادگی بدن خود را حفظ کنم.وی گفت: بعد از فروردین ماه و جدی شدن شیوع ویروس کرونا از کمیته ملی پارالمپیک تقاضا کرده ام تجهیزات وزنه برداری که شامل میله، میز و ست وزنه برداری بود به صورت امانی در اختیار من قرار دهد تا در منزل تمرینات حرفه ای خود را دنبال کنم که متاسفانه مورد موافقت قرار نگرفت. همچنین از فدراسیون جانبازان و معلولان این قضیه را پیگیری کردم که در جواب به من گفتند تجهیزات وزنه برداری متعلق به تیم ملی است و تنها در زمان تشکیل اردو امکان استفاده از تجهیزات وجود دارد. به هر صورت با وجود اینکه عضو تیم ملی بودم و در مسابقات جهانی قزاقستان ۲۰۱۹ با کسب مدال نقره موفق به کسب سهمیه پارالمپیک توکیو شدم اما فدراسیون حاضر به دادن تجهیزات به صورت امانی به من نبود و چاره ای نداشتم که تنها به همان تمرینات سبک در منزل اکتفا کنم.این وزنه بردار پارالمپیکی خاطرنشان کرد: برای فردی مثل من که شغل خاصی نداشتم تهیه تجهیزات ورزشی که چیزی حدود ۸۰ میلیون تومان است سخت و از عهده من خارج بود. الان نیز برای تامین مخارج خود چند ماهی است که با اسنپ کار می کنم. ضمن اینکه منتظر شروع اردوها هستم تا زودتر تکلیف ما را مشخص کنند.مرادی در پاسخ به این پرسش که کمیته ملی پارالمپیک قرار بود حقوقی را برای ملی پوشانی که در منزل تمرین کنند از ابتدای سال پرداخت کند. آیا شما این حقوق را دریافت می کنید یا خیر؟ گفت: فروردین ماه کمیته ملی پارالمپیک مبلغی را به عنوان کمک هزینه در اختیار ورزشکاران قرار داد و از آن تاریخ تا الان هیچ حقوقی پرداخت نشده است. البته توقعی نیز نمی توانیم در چنین شرایطی از کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون داشته باشیم. اما به هر شکل شرایط به گونه ای است که باید به فکر تامین مخارج خود بود.این وزنه بردار پارالمپیکی در پاسخ به این پرسش که چقدر با افت رکورد مواجه شدید افزود: افت رکورد برای تمام وزنه برداران قابل پیش بینی است و الان دلیلی وجود ندارد که من بخواهم تمرینات سنگینی انجام دهم. هنوز مشخص نیست که آیا پارالمپیک توکیو برگزار خواهد شد یا خیر. البته من مخالف دسته بندی کمیته ملی پارالمپیک برای ورزشکاران شانس کسب مدال طلا، نقره و برنز هستم. الان شرایط برای تمام ورزشکاران یکسان است و کمیته ملی پارالمپیک نمی تواند بگوید کدام ورزشکار پارالمپیکی در توکیو شانس کسب مدال طلا دارد یا نقره و برنز، این دسته بندی اشتباه است و سبب شده در حق برخی از ورزشکاران اجحاف ایجاد شود.وی در پایان یکی از هدفگذاری های اصلی خود را کسب مدال طلا در پارالمپیک توکیو در دسته ۷۲ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: من در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در دسته ۶۰ کیلوگرم موفق به کسب طلا شدم. این بار نیز با وجود تمام سختی ها و مشکلات عزم خود را جزم کرده ام که در توکیو بار دیگر به مدال طلا دست پیدا کنم. هر چند شرایط سخت است اما برای رسیدن به هدفم از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهم کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *