شناسه خبر: 2126 منتشر شده در مورخ: 1392/11/5 ساعت: 16:33 گروه: فرهنگی  
هم داوری و هم راهنمایی کردیم
سیمون آیوازیان عضو هیات انتخاب جشنواره موسیقی فجر:

هم داوری و هم راهنمایی کردیم

عضو هیئت انتخاب کلاسیک غیر ایرانی جشنواره موسیقی فجر تاکید کرد که داوران هم آثار را بررسی و قضاوت کردند و هم به گروه‌ها راهنمایی‌های فنی ارائه دادند

به گزارش ایران سپید اعضای هیات انتخاب آثار این دوره از جشنواره از جمله سیمون آیوازیان معتقدند که هنرمندان شهرستانی در این دوره حضوری فعال داشته‌اند.

سیمون آیوازیان در این باره گفت: از آنجا که من سال گذشته در هیئت انتخاب حضور نداشتم، نمی‌‌توانم ارزیابی دقیقی نسبت به سطح جشنواره امسال با سال‌های گذشته داشته باشم اما باید بگویم که هنرمندان شهرستانی واقعا فعال بودند و زحمت کشیده‌اند.

پدر گیتار کلاسیک ایران ادامه داد: ما در ارزیابی آثار دقت زیادی داشتیم و سعی کردیم راهنمایی‌های فنی نیز به گروه‌ها ارائه کنیم تا تشویق شوند و سال‌های بعد آثار بهتری به جشنواره ارائه دهند.

وی با تاکید بر تاثیر داوری در سرنوشت جشنواره و هنرمندان،  افزود: از میان 14 گروه که در بخش کلاسیک غیر ایرانی جشنواره بیست و نهم شرکت کرده بودند، 6 گروه را انتخاب کردیم که 3 گروه در سطح بسیار عالی قرار دارند. شهرستانی‌ها نیز از جمله گروه‌های توانمند جشنواره بودند.  

آیوازیان همچنین اظهار کرد: ما آثار رسیده به جشنواره را قضاوت کردیم و امیدوارم مخاطبان در زمان اجرای صحنه‌ای آثار را بپسندند و گروه‌ها بتوانند اجرای خوبی ارائه کنند.

او جوانگرا بودن روند جشنواره موسیقی فجر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: البته استادان پیشکسوت نباید به طور کامل از جشنواره حذف شوند و آنها هم باید در کنار جوانان حضور داشته باشند. حضور اساتید باعث می‌شود جوانان تبحر استادان را ببینند، از آنها بیاموزند و برای ادامه مسیر حرفه‌ای خود انگیزه پیدا کنند.

این هنرمند در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که برگزاری مستر کلاس در راستای اهداف جشنواره و در بخش جنبی چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد، گفت: برگزاری مستر کلاس و کارگاه آموزشی برای این جوانان همیشه خوب است اما از آنجا که جشنواره بار آموزشی چندانی ندارد و بیشتر به اجراها می‌پردازد، برگزاری آن همزمان با جشنواره شاید چندان مطلوب نباشد.

سیمون آیوازیان اضافه کرد: دکتر ریاحی فردی بسیار با تجربه است و سال‌ها دبیری جشنواره را بر عهده داشته است. او پختگی لازم را برای انجام این مسئولیت دارد و قطعا شرایطی که برای جشنواره در نظر می‌گیرد، منطقی است.

این هنرمند که سال‌های زیادی به تدریس این هنر مشغول بوده است، یاد آور شد: در این سال‌ها جوانان بیشتر به موسیقی پاپ گرایش و توجه نشان می‌دهند بنابراین باید زمینه را برای توجه به شاخه‌های دیگر موسیقی مانند موسیقی کلاسیک ایرانی فراهم شود و جوانان با رشته‌های مختلف موسیقی آشنا شوند.

آیوازیان پیشنهاد داد: در جشنواره موسیقی فجر باید فضای گفت و شنود جوانان با استادان پیشکسوت فراهم شود. تعامل بین نسل‌های دیروز و امروز به انتقال تجارب و دانش نو در موسیقی منجر می‌شود.

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

علاقه‌ مندان می‌توانند اخبار این دوره از جشنواره موسیقی را در سایت جشنواره موسیقی فجر به آدرس www.fajrmusicfestival.com  مشاهده کنند

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *