بخش انگلیسی پورتال آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی شدمعاون وزیر ورئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در راستای اجتماعی شدن سازمان آموزش و پرورش استثنایی ،بخش انگلیسی پورتال سازمان آموزش و پرورش استثنایی به آدرس en.csdeo.ir راه اندازی شد. |
به گزارش ایران سپید دکتر سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت پایگاه خبری و پورتال سازمان، ظرفیت رسانه های مکتوب و اینترنتی و صدا سیما راهی برای اجتماعی شدن سازمان آموزش و پرورش استثنایی است و در همین راستا بخش انگلیسی پورتال سازمان به آدرس en.csdeo.ir راه اندازی شده است.
وی افزود: فعال کردن پارلمان های مشورتی واقعی و مجازی معلمان، اولیاء و دانش آموزان، تعامل با تشکل های فعال در حوزه آموزش و پرورش استثنایی و شبکه سازی آنها در راستای انتقال برنامه های سازمان به این تشکل ها و استفاده از ظرفیت این سمن ها برای اجرایی کردن برنامه های سازمان از دیگر راه های توسعه مشارکت ها و اجتماعی شدن آموزش و پرورش استثنایی است.
معاون وزیر طرح سنجش و پروژه مهر را مهمترین فعالیت سازمان در ایام تابستان دانست و افزود: برای رسیدن به پوشش 99 درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان در طرح سنجش باید از تمامی ظرفیت های اطلاع رسانی استفاده کرد و در تمامی استان ها افتتاحیه برای این طرح با حضور اصحاب رسانه و صدا و سیما برگزار شود.
معاون وزیر با تاکید بر اینکه مدارس باید برای هر سه وضعیت سفید، زرد و قرمز سناریو داشته باشند اظهار داشت: با توجه به نامشخص بودن وضعیت شیوع کرونا در پاییز مدارس باید با داشتن سناریو برای هر سه حالت قدرت انتقال سریع از یک وضعیت به وضعیت دیگررا داشته باشند
حسینی خواهان فعال تر شدن شورای توسعه مشارکت ها و کارگروه های این شورا شد و افزود:در قالب بسته تحولی توسعه مشارکت ها و نهضت توان افزایی می توان قشر های مختلف مردم، نهاد ها و تشکل ها را را درگیر ساخت، توسعه و تجهیز مدارس نمود.
وی با بیان اینکه تکنولوژی های جدید و فناوری اطلاعات می تواند به مدیریت منابع منجر شود اظهار داشت: تاکنون 2 هزار و 24 محتوای آموزشی ویژه گروه های مختلف آموزش و پرورش استثنایی تولید شده است که پس از ارزیابی در شبکه شاد و پورتال سازمان این محتواها بارگذاری خواهد شد.
معاون وزیر در ادامه جلسه یا بیان اینکه باید در ابعاد مختلف باید به کمک خانواده ها بیایم اظهارداشت: مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه از جمله مراکزی است که می تواند به کمک خانوادها و دانش آموزان با نیازهای ویژه بیاید.
وی افزود: بسیاری از خانواده های ایرانی خانواده های پرآشوب یا خاموش هستند و باید با استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره و راهنمایی، خانواده ها را به سمت خانواده متعادل هدایت کنیم.