شناسه خبر: 21140 منتشر شده در مورخ: 1399/4/6 ساعت: 13:34 گروه: اجتماعی  
فعالیتهای فوق برنامه در مجتمع نابینایان شهید محبی + فایل صوتی

فعالیتهای فوق برنامه در مجتمع نابینایان شهید محبی + فایل صوتی

مجتمع نابینایان شهید محبی، یکی از قطبهای آموزشی نابینایان است و بسیاری از پسران نابینا از سراسر کشور در این مجتمع مشغول به تحصیل هستند و در خوابگاه آن زندگی می کنند. این ویژگی لزوم توجه به فعالیتهای پرورشی در این مجتمع را بیشتر نشان می دهد

به گزارش ایران سپید محمد جواد جهانیان، معاون پرورشی مجتمع می گوید: آموختن برخی از مهارتها برای دانش آموزان نابینا ضرورت دارد بر این اساس کلاسهای فوق برنامه ای را برای  عصرهای دانش آموزان برنامه ریزی کردیم. از آن جمله است کلاسهای کامپیوتر و کلاسهای آموزشی شطرنج که ورزشی فکری برای بچه ها به حساب می آید و گلبال که از نظر تحرک؛ یک ضرورت به شمار می رود. برپایی کلاسهای گلبال،  علاوه بر ساعت درسی ورزش است. . به ویژه در مدرسه محبی که شرایط خوابگاهی دارد بیشتر می طلبد که به تحرک بچه ها توجه شود.  یکی از زمینه هایی که نابینایان در آن استعداد خوبی دارند موسیقی است. ما توانستیم با پیگیری فراوان علاوه بر کلاسهای آموزشی موسیقی که به عنوان فوق برنامه برپا کردیم رشته موسیقی را هم به عنوان دومین رشته ای که دانش آموزان می توانند در آن تحصیل کنند در شهید محبی راه اندازی کنیم. این رشته از سال 97 در شهید محبی راه افتاد. برگزاری کلاسهای موسیقی به عنوان کلاسهای فوق برنامه در بعد از ظهرها هم باعث شد تا بتوانیم استعدادهای موسیقی را برای ورود به رشته موسیقی کشف کنیم. و هم اینکه کسانی که از مرحله انتخاب رشته گذشته اند هم اگر به موسیقی علاقه دارند در این زمینه فعالیت داشته باشند. علاوه بر این کلاسهایی مانند بافندگی برگزار کردیم که بچه ها در آن دست بافتهای زیبایی تهیه کردند.  این مهارت می تواند کمکی برای معاش بچه ها در سالهای آینده باشد. همچنین کلاسهای مداحی و قرآن را برگزار کردیم که کلاسهای خوبی بود و استعدادهای خوبی هم در این زمینه ها داشتیم. کلاسه دیگر آموزش زبان انگلیسی بود که به شکل زبان مؤسسه ای نیست بلکه کلاس تقویتی زبانبه شمار می رود. جهانیان ادامه می دهد: هر ساله تعدادی از دانش آموزان از استانهای دیگر به محبی می آیند که گاه آموزش خط بریل را ندیده اند که در این سه سال کلاسهای آموزش خط بریل را به طور مرتب داشتیم. و کلاس دیگری که امسال به آن پرداختیم کلاس جهت یابی بود که در سالهای گذشته مغفول مانده بود. آموزش جهت یابی برای بچه های نابینا یک ضرورت است .

گفتگو با جهانیان
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *