Skip to Content

۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
 
 
 
 
 
شناسه خبر: 21068 منتشر شده در مورخ: 1399/3/26 ساعت: 13:33 گروه: سیاسی  
جهش تحصیلی علی رغم برخی آسیب‌هایی که ممکن است در پی داشته باشد جزو قوانین است/ آغاز جهش تحصیلی از از ۳۱ خرداد

جهش تحصیلی علی رغم برخی آسیب‌هایی که ممکن است در پی داشته باشد جزو قوانین است/ آغاز جهش تحصیلی از از ۳۱ خرداد

معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: جهش تحصیلی علی رغم برخی آسیب‌هایی که ممکن است در پی داشته باشد جزو قوانین است زمان آن از ۳۱ خرداد آغاز شده و تا ۲۲ مرداد ادامه دارد. کسانی که می‌خواهند جهش تحصیلی انجام دهند باید در مدارس نوبت گیری کنند و سنجش هوش آنها توسط ما انجام می شود.

محمدحسن عظیم‌عراقی معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست خبری رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور که در ساختمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد، به برخی از سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه با توجه به عدم برگزاری کلاس های پیش دبستانی به دلیل شیوع کرونا در کشور آیا در سنجش تحصیلی دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه مشکلی ایجاد نخواهد شد، گفت: سنجش تحصیلی که ما انجام می دهیم به گونه‌ای نیست که اگر حتی فردی پیش دبستانی هم نرفته باشد، مشکلی در آن ایجاد شود. در واقع این سنجش نوعی آمادگی تحصیلی دانش آموزان را پیش از ورود به مدرسه و با توجه به سنشان می سنجد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه آیا لازم نیست برخی از اختلالات خاص کودکی مانند اضطراب جدایی و یا پایه اختلالات دیگر در سنجش بدو ورود به مدرسه سنجیده شود تا در این زمینه ها نیز مداخلات بهنگام تری صورت بگیرد، گفت: سنجش سلامت روانی دانش آموزان به طور کلی توسط آزماینده ها سنجیده می شود و اگر رفتاری را تشخیص بدهند که از هنجار دور است، در هر زمینه‌ای که باشد، اعلام می کنند و یا به مراکز تخصصی ارجاع می دهند.

عظیم‌عراقی درباره زمان اجرای جهش تحصیلی دانش‌آموزان، نیز بیان کرد: جهش تحصیلی علی رغم برخی آسیب‌هایی که ممکن است در پی داشته باشد جزو قوانین است زمان آن از ۳۱ خرداد آغاز شده و تا ۲۲ مرداد ادامه دارد. کسانی که می‌خواهند جهش تحصیلی انجام دهند باید در مدارس نوبت گیری کنند و سنجش هوش آنها توسط ما انجام می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۰ هزار دانش‌آموز خواستار جهش تحصیلی بودند و حدود ۵۰ درصد در آزمون هوش قبول شدند.

معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پاسخ به پرسشی درباره خدمات حمایتی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، گفت: در سال ۹۸، طرح خدمات حمایتی اجرا شد. ۱۱ هزار پرونده را بررسی کردیم و ۴ میلیارد تومان شامل عینک، سمعک، خدمات بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروهای مستمر پرداخت شد. در خدمات توانبخشی، استفاده از نیروی انسانی مانند کار درمان و گفتار درمان صورت گرفت که ۳ میلیارد تومان نیز هزینه شد.

معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص لزوم کمک روانی به خانواده‌هایی که فرزندشان دارای مشکل تشخیص داده می‌شود، گفت: از ۲ سال قبل یک مشاور متخصص در پایگاه‌های سنجش حضور دارند تا خانواده‌ها را کاهش دهند. به عنوان مثال در برخی موارد نوآموز، دیرآموز تشخیص داده می‌شود و این در حالیست نوآموز از نظر رفتاری هیچ مشکلی نداشته است که خانواده متوجه آن شوند و ممکن است اگر کودک به مراکز تخصصی ارجاع داده شود، خانواده نگران شوند و یا نخواهند بپذیرند.

عظیم عراقی گفت: در بخش هوش در سنجش نوآموزان، ۱۰ درصد ارجاع تخصصی صورت می‌گیرد.

وی اظهارکرد: در شنوایی سنجی در پیش‌دبستانی و در بدو ورود به دبستان میزان ارجاع تخصصی ۲.۱ درصد است و در بینایی سنجی نیز ارجاع تخصصی در پیش‌دبستانی ۵.۷ درصد و در بدو ورود به دبستان ۴.۳ درصد است



 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *
 
ایران سپید
Page Generated in 0/1835 sec