شناسه خبر: 21009 منتشر شده در مورخ: 1399/3/21 ساعت: 00:03 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 21  خرداد 1399

روزنامه چهارشنبه 21 خرداد 1399

عناوبن امروز: ۱۵۰۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال به مددجویان بهزیستی تحویل می‌شود - قدردانی نماینده ونزوئلا در سازمان ملل از رهبر انقلاب - مدیر عامل اتوبوس رانی تهران در گفت و گو با ایران سپید: هیچ کارتی قرار نیست حذف شود - علت افزایش موارد کرونا در ایران طی روزهای اخیر - پارالمپیک نسبت به شنای نابینایان نگاه حمایتی داشته باشد - اعدام مردی به اتهام قتل همسر دوم/ همسر اول: یکبار هم می خواست مرا خفه کند - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 21  خرداد 1399

18 شوال 1441

10 جون 2020

سال بیست و چهارم شماره 6434

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره...

۱۵۰۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال به مددجویان بهزیستی تحویل می‌شود

قدردانی نماینده ونزوئلا در سازمان ملل از رهبر انقلاب

مدیر عامل اتوبوس رانی تهران در گفت و گو با ایران سپید: هیچ کارتی قرار نیست حذف شود

علت افزایش موارد کرونا در ایران طی روزهای اخیر

پارالمپیک نسبت به شنای نابینایان نگاه حمایتی داشته باشد

اعدام مردی به اتهام قتل همسر دوم/ همسر اول: یکبار هم می خواست مرا خفه کند

اطلاعرسانی

 

..........ویژه

* ۱۵۰۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال به مددجویان بهزیستی تحویل می‌شود

مدیرکل دفتر مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فرآیند احداث مسکن برای مددجویان بهزیستی گفت: تا پایان سال ۱۵ هزار واحد مسکونی احداث به و مددجویان این سازمان واگذار خواهد شد.

علی ربوبی اظهار کرد: از ابتدای تشکیل سازمان بهزیستی تا به امروز، ۱۲۳ هزار و ۲۱ واحد مسکونی با مشارکت دستگاه‌های  متولی از جمله وزارت مسکن راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، خیرین و... احداث شده است. وی تصریح کرد: همچنین ۴۶ هزار واحد مسکونی در قالب تفاهمنامه‌های مختلف در دست ساخت قرار دارد که از این تعداد ۷ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی احداث خواهد شد. مدیرکل دفتر مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور در ارتباط با آخرین وضعیت احداث ۴۶ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۵ هزار و ۴۰۰ واحد در مرحله نازک‌کاری، ۸ هزار واحد در مرحله سفت‌کاری، ۳۶۰۰ واحد در مرحله پی‌سازی، ۵۵۰۰ واحد در مرحله صدور پروانه همچنین ۳۵۰۰ واحد در مرحله تملک زمین قرار دارند. وی در پاسخ به این پرسش که تا پایان سال چه تعداد واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی تحویل خواهد شد، گفت: بنا داریم ۱۵ هزار واحد را آماده و در اختیار مددجویان قرار بدهیم.

ربوبی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده در راستای خانه‌دار شدن مددجویان تحت پوشش بهزیستی افزود: در مناطق روستایی و برای زنان سرپرست خانوار و همچنین معلولانی که سرپرست خانوار هستند، تسهیلاتی در قالب وام ۴۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده که این وام از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد شد همچنین مبلغ ۱۰ میلیون تومان نیز از سوی سازمان بهزیستی به عنوان وام بلاعوض به این افراد پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور گفت: در مناطق شهری نیز تسهیلات در نظر گرفته شده در قالب وام قرض‌الحسنه به مددجویان ۴۵ میلیون تومان و با کارمزد ۴ یا ۹ درصد خواهد بود که این وام توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می‌شود علاوه بر آن سازمان بهزیستی نیز مبلغ ۱۰ میلیون تومان به عنوان وام بلاعوض پرداخت می‌کند.

..........اخبار روز

* قدردانی نماینده ونزوئلا در سازمان ملل از رهبر انقلاب

«خورخه والرو» با اشاره به تلاش‌های بی‌نتیجه آمریکا برای نابودی ونزوئلا، از اقدام بشردوستانه دولت و رهبر ایران در حمایت از کاراکاس قدردانی کرد. وی گفت: به نیابت از ملت ونزوئلا از «اقدام بشردوستانه» دولت ایران و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم و می‌گویم ملت ایران و ونزوئلا دو ملت برادر هستند و به نبرد خود علیه سیاست خصمانه ترامپ ادامه می‌دهند.

* وزیر بهداشت در حکمی «سیما سادات لاری» را با حفظ سمت معاون فرهنگی و دانشجویی به عنوان سخنگوی وزارت بهداشت منصوب کرد.

* توضیح دفتر سخنگوی دولت درباره اعلام حداقل حقوق بازنشستگان: سخنگوی دولت بر اساس سه عامل حداقل دستمزد، متناسب‌سازی حقوق که در آینده میزان آن مشخص می‌شود و نیز تغییراتی که قرار است در بخش حق مسکن و بن خواروبار ایجاد شود محاسبه‌ای انجام داده و رقمی را به‌ صورت پیش‌بینی اعلام کرده اند. لذا رقم نهایی پس از بررسی و محاسبه دقیق همه پارامترها به‌ویژه اعمال حق مسکن و متناسب‌سازی حقوق‌ها توسط سازمان تامین اجتماعی در آینده اعلام خواهد شد.

* نخستین جلسه دادگاه پلیس و قاتل «فلوید» برگزار شد

شبکه المیادین: درک شووین، پلیس آمریکایی متهم به قتل جورج فلوید (شهروند سیاهپوست) برای نخستین بار در برابر قاضی دادگاه شهر مینیاپولیس حاضر شد. قاضی در نخستین جلسه دادگاه که دو هفته پس از کشته شدن فلوید برگزار شد، میزان وثیقه برای آزادی مشروط این پلیس را یک میلیون دلار اعلام کرد. قرار است دومین جلسه دادگاهی پلیس متهم به قتل جورج فلوید در روز ۲۹ ماه ژوئن برگزار شود.

*  توضیح بنیاد شهید درباره حادثه خودسوزی در کرمانشاه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه:

«جهانگیر آزادی میان‌کوهی» یکی از جانبازان کرمانشاهی که روز (یکشنبه) اقدام به خودسوزی کرده بود، در بیمارستان امام خمینی (ره) درگذشت. این فرد که ۱۵ درصد جانبازی داشت، بدون اینکه مراجعه ای به بنیاد شهید شهرستان کرمانشاه داشته باشد در مقابل این نهاد اقدام به خودسوزی کرد. این جانباز دارای پرونده پزشکی پی تی اس دی (تحریک پذیری) بوده و سابقه بستری در بیمارستان فارابی کرمانشاه را هم دارد.

مرحوم آزادی دارای سه فرزند است و از بنیاد شهید خدمات معیشتی و بیمه تکمیلی دریافت می کرده است.

این فرد از بنیاد شهید درخواست وام کرده بود اگرچه نوبتش هم نرسیده بود اما در نوبت دریافت وام قرار گرفته بود و برای پرداخت وام هم از او یک ضامن که جزو حداقل شرایط پرداخت است، خواسته بودند.

* بانک جهانی:‌ اقتصاد ایران به مدار رشد بازخواهد گشت

رشد اقتصادی ایران امسال منفی ۵.۲ درصد خواهد بود. اما در سال ۲۰۲۱ با رشد اقتصادی مثبت ۲.۱ درصد، به مدار صعودی باز می‌گردد. بانک جهانی رشد سال ۲۰۱۹ اقتصاد ایران را منفی ۸.۲ درصد برآورد کرده بود. دلیل اصلی رشد اقتصادی ایران در سال جاری کاهش مصارف داخلی و فشار وارد شده به بخش خدمات، مانند گردشگری، به دلیل شیوع کرونا خواهد بود.

ایران یکی از کشورهایی است که نرخ تورم آن با روند نزولی، در ماه های اخیر در محدوده ۲۰ درصدی نوسان داشته است. کاهش تمایل سرمایه‌گذاران به انجام فعالیت‌های جدید در شرایط کنونی، بخش مالی کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال افریقا را تحت تاثیر قرار داده است.

...........گفتگوی ویژه

* مدیر عامل اتوبوس رانی تهران در گفت و گو با ایران سپید

هیچ کارتی قرار نیست حذف شود

به دنبال خبری که هفته ی گذشته به نقل از محمود ترفع, مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس رانی در خبرگزاری ها و بویژه شبکه های اجتماعی مبنی بر حذف تسهیلات این شرکت در استفاده از کارت بلیت های رایگان ویژه ی معلولان منتشر شد, وی در گفت و گو با ایران سپید ضمن اشاره به اینکه قرار نیست کارتی حذف شود, اظهار داشت: «هیچ کارتی قرار نیست حذف شود؛ هیچ سرویسی قرار نیست از اقشار خاص قطع شود؛ منتها من گفتم متولیان مربوطه هزینه ی این تسهیلات را پرداخت کنند.»

وی با استناد به قانون حمایت از حقوق معلولان ادامه داد: «برابر قانون حمایت از معلولان مصوبه ی هیئت وزیران در سال 97 حمل و نقل عمومی برای معلولان رایگان است؛ اما در همان قانون سازمان برنامه و بودجه مکلف شده که منابع را پیش بینی کند. تبصره ی دوی ماده ی پنج این قانون می گوید: استفاده ی افراد دارای معلولیت شدید از سامانه های حمل و نقل ریلی و اتوبوس رانی درون شهری دولتی و عمومی رایگان –البته بخش خصوصی را اشاره نکرده ولی ما یارانه ی آن بخش را هم می پردازیم- و استفاده ی این افراد از سامانه های برون شهری نیم بهاست. وزارت مکلف است جهت اجرای این تبصره, نسبت به پیش بینی اعتبارات لازم در لوایح بودجه ی سالانه اقدام و سازمان برنامه و بودجه در لایحه ی سالانه ی بودجه ی خود منظور نماید. منظور این تبصره از ماده ی پنج این است که اگر ما تأکید بر ارائه ی سرویس رایگان به جانبازان و معلولان از سوی اتوبوس رانی درون شهری می کنیم, بر این هم تأکید داریم که باید بودجه ی این سرویس پیش بینی شود. وقتی می گوییم پیش بینی شود, یعنی منِ اتوبوس رانی باید این پول را از یک نفر بگیرم.»

ترفع در ادامه تأکید کرد: «ما الآن می گوییم هیچ کارتی حذف نمی شود؛ هیچ سرویسی قطع نمی شود؛ منتها باید عین قانون عمل شود. آنچه باید به اتوبوس رانی پرداخت شود, پرداخت شود.»

وی در خصوص تقدیم درخواست شرکت واحد اتوبوس رانی به سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: «یک لایحه تنظیم کرده ایم که در هفته ی جاری از طریق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری به سازمان برنامه و بودجه ارسال می کنیم.»

ترفع با تأکید بر اینکه قصدی برای قطع کردن خدمات حمل و نقل عمومی معلولان ندارند, اظهار داشت: «خدای نکرده ما که قصد اذیت شهروندان معلول را نداریم. قطعاً امسال اتفاقی مبنی بر حذف خدمات ما برای معلولان نمی افتد. ما فقط پیگیر این هستیم موارد یارانه ای که در طول این سال ها پرداخت کرده ایم, دریافت کنیم. هیچ کجای دنیا نمی بینید که سیستم حمل و نقل شهری یارانه بپردازد؛ مابه التفاوت قیمت بلیت ها را در تمام دنیا به حمل و نقل عمومی می پردازند. اما الآن طوری شده که ما نمی توانیم قیمت واقعی بلیت را از مردم دریافت کنیم؛ دولت هم یارانه بلیتش را نمی پردازد؛ از این طرف هزینه های اقشار خاص هم افتاده گردن ما. یعنی همه جوره تحت فشاریم. کرونا هم که مزید بر علت شده و تعداد مسافرانمان را کم کرده, اما نه تنها هزینه های ما سر جایش است, به خاطر مواردی مثل ضد عفونی و رعایت فاصله گذاری, هزینه هایمان بیشتر هم شده.»

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس رانی اعلام کرد که شهروندان معلول نگران قطع شدن خدمات این شرکت نباشند: «تأکید مجدد می کنم که ما هیچ سرویسی را قطع نمی کنیم و کارتی را حذف نمی کنیم. من همیشه نیمه ی پر لیوان را می بینم. مطمئنم که این تأمین اعتبار صورت خواهد گرفت.»

.........بهداشت و سلامت

* علت افزایش موارد کرونا در ایران طی روزهای اخیر: عضو کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹ وزارت بهداشت، با اشاره به مطالعات سرواپیدمیولوژی کرونا در مناطق مختلف کشور گفت: بر اساس یافته‌ها حدود ۱۵ میلیون نفر از جمعیت کشور از اول اپیدمی تا کنون آلودگی به این ویروس را تجربه کرده‌اند؛ البته تاکید می‌شود که تست‌های سرولوژی خطاهایی دارند، اما این یافته تا حدودی مشابه برخی مطالعات سایر نقاط دنیاست. به نقل از ایسنا، دکتر احسان مصطفوی - رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازپدید انستیتوپاستور ایران افزود:خوشبختانه در مقایسه با خیلی از کشورهای دنیا میزان کشندگی بیماری در کشور ایران به طور قابل توجهی کمتر از برخی کشورهای پیشرفته و آمریکایی است و این موضوع متاثر از عوامل مختلفی است.

وی گفت: یک فاکتور تعیین کننده بافت سنی نسبتا جوان کشور است؛ به طوری که میانه سنی جمعیت کشورمان ۳۱ سال است و این درحالیست که در کشوری مثل اسپانیا این شاخص ۴۵ و ایتالیا ۴۷ سال است. بنابراین وقتی سن بالاتر باشد انتظار داریم بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و چاقی و دیابت فراوانی بیشتری داشته باشد؛ چراکه ریسک فاکتورهای مرگ محسوب می شوند.

وی ادامه داد: موضوع دوم تاثیرگذار نیز مجاهدت‌های سیستم بهداشتی و درمانی در چند ماه اخیر است؛ هم در پروسه غربالگری و شناسایی زودتر بیماران و نهایتا هم ایزولاسیون و درمان زودتر. خوشبختانه در این مدت برخلاف برخی کشورهای اروپایی، چالش جدی در حوزه درمان نداشتیم.

مصطفوی افزود: همچنین در هفته‌های اخیر یک روند نسبتا تند صعودی گزارش موارد جدید بیماری را در کشور داریم که از عوامل مختلفی متاثر می‌شود؛ ابتدا اینکه در یک ماه اخیر میزان تست موارد مشکوک به کووید ۱۹ را به طور قابل توجهی افزایش دادیم و از تعداد ۱۰ هزار تست در یک ماه گذشته اکنون به بیش از۲۰ هزار تست روزانه رسیده ایم.

وی ادامه داد: همچنین برخی بازگشایی‌ها اتفاق افتاده و طبیعتا با برخی عدم رعایت‌ها انتظار داریم پیک اپیدمی و موج‌های دوم و سوم را شاهد باشیم. اکنون نیز استان‌های خوزستان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان و هرمزگان استان‌هایی هستند که نسبت به سایر استان‌ها درگیری بیشتری را با بیماری دارند.

مصطفوی گفت: انتظار داریم کشورهایی که یک روند نزولی را در روزها و هفته‌های اخیر در موردشان شاهد بودیم و البته آزادسازی‌هایشان را با تاخیر چند هفته‌ای نسبت به ما شروع کردند، در روزها و هفته‌های آینده افزایش موارد بروز بیماری را داشته باشند.

عضو کمیته اپیدمیولوژی کووید۱۹ وزارت بهداشت، با بیان اینکه این بیماری ناشناخته است و با روشن‌تر شدن زوایای مختلف امیدواریم بتوانیم کنترل بهتری از آن داشته باشیم، افزود: چارچوبی که اکنون در این زمینه و به صورت هدفمند دنبال می‌شود، تست افراد پرخطر از جمله سالمندان جهت شناسایی زودهنگام آنها و انجام اقدامات مداخله‌ای موثر در آنها و پیشگیری از مرگ و میر در آنهاست.

مصطفوی ادامه داد: به نظر می‌رسد باید به زندگی با کرونا عادت کنیم و اینکه محدودیت‌های دو سه ماه گذشته و مجازی‌سازی‌ها در دانشگاه‌ها و مدارس همچنان ادامه یابد، قطعا دور از ذهن است. در مجموع انتظار داریم در پاییز و زمستان اگر هم افزایش مجدد بیماری را داشته باشیم، اما به شدت اسفند و فروردین نباشد. همچنین انتظار آن است که تا آن زمان درمانی موثرتر و راه‌های پیشگیری بهتری برای جامعه جهانی شناسایی شود. بنابراین وقتی ابعاد مختلف بیماری روشن شود انتظار است بتوانیم نسبت به ماه‌های اخیر، زندگی عادی‌تری داشته باشیم.

بودند. مصطفوی گفت: تاکید می‌کنم که آلوده شدن با ابتلا به شکل‌های بالینی بیماری متفاوت است و گفته می‌شود حدود یک سوم جمعیت آلوده ممکن است فرم‌های بدون علامت بیماری را داشته باشند.

وی در این باره افزود: اگر بپذیریم که ۳۳ درصد افراد در گیلان درگیر بیماری بودند، بنابراین امروز با گذشت حدود یک ماه و نیم انتظار داریم این درصد افزایش قابل توجه‌تری داشته باشد. از طرفی هم در مورد تست‌های سرولوژی تاکید می‌کنم که میزان خطا قابل توجه است و عدم قطعیت بیشتری در مورد آنها وجود دارد.

مصطفوی همچنین به مطالعه سازمان انتقال خون در حدود یک ماه پیش در جمعیت محدودی از استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس نتایج این مطالعه نیز، میزان بروز تجمعی در استان‌های با بروز بالا حدود ۳۴ درصد، در استان‌های با بروز متوسط ۱۲ و در استان‌های با بروز کم حدود چهار درصد بود و بر اساس آن مطالعه سرولوژی در میانگین کشوری گفته شد که حدود ۱۶ درصد افراد بیماری را گرفته‌اند.

وی به مطالعه انجام شده در شهر تهران و نمونه‌گیری از کارمندان اداره‌های مختلف اشاره کرد و افزود: حدود ۲۰ درصد افراد سِرو مثبت کرونا بودند. این مطالعه در افرادی که برای آزمایش تشخیص طبی به آزمایشگاه‌ها مراجعه کرده بودند، حدود ۱۲ درصد موارد مثبت را نشان داده و یک نمونه نیز از جمعیت عمومی ساکنین تهران در حدود یک ماه گذشته انجام شد که حدود هشت درصد مثبت بودند. بنابراین باید بپذیریم که در شهر تهران شاید به میزان حدود ۱۰ درصد آلودگی اتفاق افتاده باشد.

مصطفوی افزود: البته شدت آلودگی از یک استان به استان دیگر متفاوت است. بر اساس این یافته‌ها شاید حدود ۱۵ میلیون

نفر جمعیت کشور از اول اپیدمی تا کنون آلودگی را تجربه کرده‌اند. باز هم تاکید می‌کنم تست‌های سرولوژی خطاهایی دارد و تست‌های سرولوژی هنوز به طور کامل تاییدیه‌های مراجع مربوطه را کسب نکرده‌اند. در نتیجه در تحلیل نتایج باید احتیاط لازم را به عمل آورد. این نکته هم لازم به ذکر است که این یافته تا حدودی مشابه برخی مطالعات سایر نقاط دنیاست.

...........ورزشی

* پارالمپیک نسبت به شنای نابینایان نگاه حمایتی داشته باشد

حمید شریفیان، سرمربی تیم ملی شنای نابینایان گفت: موفقیت یکباره اتفاق نمی افتد و یک روند تدریجی است.

سرمربی تیم ملی شنای نابینایان در گفتگو با ایران سپید بیان کرد: در حال حاضر شناگران در منزل تمرینات خود را انجام می دهند و فعلاً با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، استخر ها بازگشایی نشده است.

وی در خصوص شرایط محمدحسین کریمی شناگر نابینا که توانسته سهمیه ورودی پارالمپیک 2021 توکیو را بدست آورد گفت: وی در خانه تمرینات ایزومتریک خود را پیگیری می کند و هنوز به آب نزده است. سایر شناگران نیز تمرینات پایه ای خود را در منزل انجام می دهند. البته ما توسط هیات های استانی به دنبال استعدادیابی هستیم تا خود را برای مسابقات پارا آسیایی جوانان 2021 و چهارمین دوره پارا آسیایی بزرگسالان آماده کنیم که سال 2022 در کشور چین برگزار می شود.

شریفیان در پاسخ به این سؤال که آیا نمیتوان برای ملی پوشانی همچون محمدحسین کریمی جهانآبادی استخری برای تمرینات سرعتی با توجه به رکوردی بودن این رشته در نظر گرفت یا خیر اظهار کرد: در استان هایی که وضعیت سفید یا زرد دارند، استخر ها قرار است به زودی بازگشایی شوند. اما در شهر مشهد محل زندگی کریمی و تهران ظاهراً هنوز وضعیت قرمز است. البته فدراسیون شنا در تلاش است طی مذاکراتی که با فدراسیون پزشکی ورزشی داشته، جواز حضور شناگران ملی پوش در استخر را بگیرد تا آنها هر چه زودتر تمرینات خود را در آب انجام دهند.

سرمربی تیم ملی شنای نابینایان افزود: در کشور های پیشرفته همچون آمریکا، انگلستان و استرالیا، تردمیل های آبی را برای قهرمانان شنا در نظر گرفتند تا در منزل نیز بتوانند تمرینات خود را در آب انجام دهند. اما این امکانات در کشور ما فراهم نیست و منتظریم تا دستور بازگشایی استخر ها صادر شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آخرین تصمیمات کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام شناگران به توکیو چگونه بوده است بیان کرد: سه شناگر ما از جمله محمدحسین کریمی توانستند در مسابقات جهانی انگلستان، سهمیه ورودی پارالمپیک را بدست آورند. البته ملاک اعزام پارالمپیک کیفی گرایی و رفتن روی سکو است. قطعاً ما انتظار روی سکو رفتن از شناگران معلول را نداریم اما اگر از ما حمایت های لازم صورت گیرد، می توانیم راهی فینال شویم. ضمن اینکه ورزشکار باید در کوران مسابقات رسمی قرار بگیرد تا پیشرفت کند.

نخبه هایی مثل محمدحسین کریمی یا سید مهدی میردهقان، محمد دلیر و احمد نخیی که به قله زندگی ورزشی خود رسیده اند، اگر مسابقات آتی آسیایی را از دست بدهند یا به پارالمپیک اعزام نشوند، با توجه به سن و سالشان ممکن است انگیزه های خود را از دست بدهند و از ورزش قهرمانی خارج شوند.

خواهش من از پارالمپیک این است که نسبت به شنای نابینایان نگاه حمایتی داشته باشند. البته پیشرفت ورزشکاران ما یک شبه اتفاق نمی افتد و آنها باید مسابقات مختلف را تجربه کنند تا مثمر ثمر باشند.

شریفیان در پایان گفت: امیدواریم با کمرنگ شدن بیماری کرونا استخر ها زودتر بازگشایی شوند تا شناگران بتوانند تمرینات خود را پیگیری کنند.

امیر سرمدی

............حوادث

*  اعدام مردی به اتهام قتل همسر دوم/ همسر اول: یکبار هم می خواست مرا خفه کند

خراسان نوشت: حکم اعدام مردی که به جرم قتل همسر دومش به قصاص محکوم شده بود روز دوشنبه اجرا شد.

 این پرونده از روز ۱۱ خرداد سال ۹۲ و زمانی تشکیل شد که مردی با اورژانس تهران تماس گرفت و از بدحالی همسرش خبر داد. زمانی‌که تکنیسین‌های اورژانس در محل حضور یافتند این مرد گفت: صبح که از خواب بیدار شدم دیدم همسرم جلوی آشپزخانه نقش بر زمین شده است. هر چه صدایش زدم جواب نداد به همین دلیل با اورژانس تماس گرفتم.

امدادگران زن ۳۰ ساله را به بیمارستان منتقل کردند، اما پزشکان گفتند این زن جانش را از دست داده است. پس از آن موضوع به بازپرس ویژه قتل تهران اطلاع داده و تحقیقات قضائی-پلیسی آغاز شد. مرد جوان در توضیحاتی که داد همان اظهارات اولیه‌اش را تکرار کرد. از سویی پزشکی قانونی اعلام کرد این زن به دلیل نارسایی تنفسی فوت شده است. بازپرس جنایی در ادامه دستور بررسی علت اصلی مرگ از سوی کمیسیون پزشکی قانونی را نیز صادر کرد. کمیسیون سه نفره کارشناسان پزشکی قانونی پس از تشکیل جلسه و بررسی‌های لازم علت مرگ را نارسایی تنفسی متعاقب خفگی ناشی از انسداد مجاری هوایی خارجی و فوقانی اعلام کردند.

این در حالی بود که دور دهان و بینی متوفی آثار کبودی نیز وجود داشت. این نشانه‌ها باعث شد والدین مقتول دامادشان را قاتل بدانند و با طرح شکایتی خواستار پیگرد قضائی او شوند. کارآگاهان جنایی در جریان تحقیقات پی بردند متهم مردی تحصیل‌کرده است که مدتی در اروپا زندگی کرده و در ایران نیز در یک شرکت خودروسازی سمت مدیریتی داشته است. همچنین مشخص شد او از همسر اولش با وجود داشتن فرزند جدا شده است.

همسر اول این مرد مورد بازجویی قرار گرفت و گفت: ما سال ۷۹ از هم جدا شدیم و شوهر سابقم سال ۸۴ دوباره ازدواج کرد. زمانی هم که همسرش بودم سر موضوعی دعوایمان شد و او قصد خفه‌کردن مرا داشت که نجات یافتم.

در ادامه تحقیقات متهم برای تعیین سلامت روانی به پزشکی قانونی فرستاده شد، اما پزشکان سلامت روانی وی را تأیید کردند.

در حالی‌که مدارک تکمیل شده بود پرونده متهم برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و او بعد از اینکه دفاعیات خود را در دادگاه مطرح کرد با توجه به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. این رأی مورد اعتراض متهم قرار گرفت و او ادعا کرد قتل همسرش ارتباطی به او ندارد. اعتراض مرد جوان مورد پذیرش دیوان‌عالی کشور قرار نگرفت و حکم قصاص تأیید شد.

پس از آن وکلای متهم خواستار اعاده دادرسی و محاکمه دوباره موکل‌شان شدند، اما این تلاش‌ها نیز مرد جوان را از چوبه دار دور نکرد و نام متهم در فهرست اعدامیان قرار داشت تا اینکه بالاخره این حکم اجرا شد.

 

.........اطلاعرسانی

* مؤسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز، سرور آموزشی، خدمات مجازی خود را در نرم افزار team talk  راه اندازی کرده است. خدمات ارائه شده در این سرور عبارتند از: مشاوره ، انواع دوره های آموزشی کامپیوتر، کلاس های تقویتی دروس در رشته های ریاضی، زبان انگلیسی و عربی، ادبیات و ...

 علاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام در سرورها و دوره ها از ساعت 8 تا 13 روزهای کاری با واحد آموزش مؤسسه با شماره 07138318815 الی 17 تماس حاصل فرمایند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *