شناسه خبر: 20991 منتشر شده در مورخ: 1399/3/20 ساعت: 11:22 گروه: اجتماعی  
آغاز تمرینات اسکی‌بازان معلول برای سهمیه پارالمپیک + فایل صوتی

آغاز تمرینات اسکی‌بازان معلول برای سهمیه پارالمپیک + فایل صوتی

رییس انجمن اسکی معلولان از آغاز تمرینات اسکی معلولان در پیست اسکی توچال خبر داد و گفت: این تمرینات تا اول تیر که پیست دارای برف است، ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایران سپید عیسی ساوه شمشکی اظهار کرد: با مجوزی که از ستاد مقابله با کرونا وزارت ورزش و جوانان در خصوص شروع تمرینات اسکی بازان معلول دریافت کردیم، تمرینات اسکی بازان پایتخت را در پیست اسکی توچال آغاز کردیم که این تمرینات تا اوایل تیرماه که پیست حاوی برف است، ادامه خواهد داشت تا ببینیم وضعیت از نظر این بیماری چگونه خواهد بود.

وی گفت: با توجه به این که هنوز تقویم فدراسیون جهانی برای شروع مسابقات بین المللی و جهانی در سال ۲۰۲۰ مشخص نیست، منتظر اطلاع رسانی از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک هستیم تا خود را برای مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک زمستانی که از دی ماه امسال آغاز می شود و به مدت یکسال ادامه خواهد داشت، آماده کنیم. البته باید دید تصمیم کمیته ملی پارالمپیک نیز در این ارتباط چیست.

شمشکی اضافه کرد: مسابقات پارالمپیک زمستانی در ماده های آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی اسفند ۱۴۰۰ در چین برگزار خواهد شد که ما امیدواریم شرایط از نظر بیماری کرونا به گونه ای باشد که امسال مشکلی برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه نداشته باشیم.

رییس انجمن اسکی معلولان خاطرنشان کرد: امسال پس از این که مشخص شد در کدام مسابقات کسب سهمیه می‌توانیم شرکت کنیم، سعی داریم میزبان برگزاری مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک زمستانی نیز باشیم. البته در صورتی که وضعیت دنیا از نظر این بیماری به حالت عادی برگردد.

شمشکی گفت: دوره قبل ما موفق به کسب ۵ سهمیه پارالمپیک زمستانی در رشته های اسنوبرد و صحرانوردی شدیم اما امسال هدف گذاری بر این است که این تعداد را تا ۹ سهمیه در اسنوبرد، آلپاین و صحرانوردی افزایش دهیم و حضور موفق تری نسبت به دوره قبل داشته باشیم.

وی افزود: برای این که بتوانیم رنکینگ اسکی بازان معلول را افزایش داده و سهمیه مستقیم را کسب کنیم باید کمیته ملی پارالمپیک شرایط حضور اسکی بازان در مسابقات قهرمانی جهان را فراهم کند. ما تا امروز تنها در مسابقات بین المللی شرکت کردیم و امکان حضور در مسابقات قهرمانی جهان را نداشتیم.

رییس انجمن اسکی معلولان در پایان از افزایش چشمگیر زنان اسکی باز در ۴ سال راه اندازی این انجمن خبر داد و گفت: در گذشته ما تنها یک اسکی باز مرد در رشته آلپاین داشتیم اما در چند سال گذشته با افزایش تعداد اسکی بازان معلول بویژه در بخش زنان، شاهد رشد اسکی معلولان در جایگاه بین المللی بودیم.

گزارش پارا اسکی
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *