شناسه خبر: 20989 منتشر شده در مورخ: 1399/3/19 ساعت: 13:49 گروه: اجتماعی  
طرح سنجش، آموزش های تلفیقی فراگیر، دانش آموزان دیر آموز و مراکز مشکلات یادگیری محورهای همکاری مشترک

طرح سنجش، آموزش های تلفیقی فراگیر، دانش آموزان دیر آموز و مراکز مشکلات یادگیری محورهای همکاری مشترک

با حضورحسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونین دو معاونت نشست بررسی شیوه های انسجام بخشی و کیفیت بخشی به فعالیت های مشترک دو معاونت برگزار شد.

به گزارش ایران سپید دکتر سید جواد حسینی دراین نشست با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی در ۴ قلمرو با آموزش ابتدایی پیوند مستقیم دارد اظهار داشت: نشست مشترک چند ماه گذشته دو معاونت آغاز خوبی برای همکاری مشترک بود که باید منجر به نتایج خوب هم شود.

وی افزود: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی، آموزش های تلفیقی فراگیر و مدارس تلفیقی، دانش آموزان دیر آموز و مراکز مشکلات ویژه یادگیری ۴ قلمرو آموزش و پرورش استثنایی است که در پیوند مستقیم با معاونت آموزش ابتدایی است.

معاون وزیر با بیان اینکه  طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از نیمه دوم تیر ماه آغاز خواهد شد اظهار داشت:  در سال جاری پوشش ۹۹ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان و ۶۰ درصدی پیش دبستانی ها در این طرح هدف‌گذاری شده است و مشارکت معاونت آموزش ابتدایی در شناسایی بازماندگان از طرح و همچنین مداخلات موثر بعد از طرح از ضروریات رسیدن به اهداف طرح سنجش می باشد.

حسینی یکی از چرخش های تحول آفرین را حرکت از ایزوله سازی و تفکیک به سمت تلفیق دانست و اظهار داشت: مناسب سازی ۲۰‌ هزار مدرسه عادی  پذیرای دانش آموزان با نیازهای ویژه از بعد تجهیزات ، معلمان، دانش آموزان و والدین نیازمند همکاری همه بخش ها بویژه معاونت آموزش ابتدایی است.

 معاون وزیر با بیان اینکه ۷۴۱ مرکز ویژه اختلالات یادگیری در کشور وجود دارد اظهار داشت: بر اساس برآوردها  1000  مرکز ویژه اختلالات یادگیری دیگر در کشور نیاز است و  سازمان آموزش و پرورش استثنایی توسعه کمی و کیفی  این مراکز را هدف گذاری کرده است.

وی افزود: گسترش کمی این مراکز، عدم تغییر کاربری، استفاده از شیفت دوم مدارس برای استقرار مراکز جدید و تامین نیروی انسانی متخصص مراکز ویژه اختلالات یادگیری نیازمند همکاری ادارات کل و معاونین آموزش ابتدایی استان ها است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خواستار توجه جدی به دانش آموزان دیر آموز شد و افزود: آموزش نیروی انسانی متخصص برای مواجه با دانش آموزان دیرآموز، شیوه مداخلات موثر  و تولید محتوای آموزشی مناسب دانش آموزان دیر آموز  از جمله محورهای همکاری مشترک با معاونت آموزش ابتدایی در این زمینه است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت مراکز ویژه اختلالات یادگیری بعنوان مراکز پشتیبان مدارس تلفیقی و بویژه  پشتیبان دانش آموزان دیر آموز می تواند منجر به ارتقای کیفیت آموزش این دانش آموزان شود

شایان ذکر است در این نشست حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی نیز با تاکید بر همکاری مشترک دو معاونت اظهار داشت: تلفیق دانش آموزان یک رویکرد مترقی و انسانی است و منجر به پرورش شهروند کارآمد خواهد شد.

وی افزود:عدم آگاهی معلمان و خانواده ها ممکن است منجر به عدم پذیرش دانش آموزان با نیازهای ویژه توسط دانش آموزان عادی شود

وی تاکید کرد: انعطاف پذیری در برنامه درسی و دیدن شرایط مناسب سازی در برنامه درسی از جمله ضروریات است که باید اتفاق بیفتد.

وی در پایان گفت:  گسترش کمی مراکز ویژه اختلالات یادگیری و آموزش نیروی متخصص این مراکز و مداخلات موثر در خصوص دانش آموزان دیر آموز از جمله تاکیدات معاونت آموزش ابتدایی است

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *