شناسه خبر: 20980 منتشر شده در مورخ: 1399/3/18 ساعت: 12:12 گروه: حوادث  
به خاطر تهدیدهای یک مرد پسرم را کتک می زدم
ادعای زن کودک آزار:

به خاطر تهدیدهای یک مرد پسرم را کتک می زدم

زن کودک آزار که به اتهام انتشار تصاویر کتک زدن پسر کوچکش در اینستاگرام دستگیر شده در بازجویی‌ها مدعی شد به‌خاطر تهدیدهای یک مرد مجبور به این کار شده بود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا خراسان‌ رضوی در تشریح این ماجرا گفت: پس از مشاهده تصاویر کتک خوردن یک کودک به دست مادرش در اینستاگرام و با توجه به گزارش‌های مردمی مبنی بر پیگیری سریع و برخورد با این زن کودک آزار، رسیدگی به این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان سایبری قرار گرفت. کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوی با بررسی موضوع و تحقیقات فنی، موفق به شناسایی عامل کودک آزاری شده و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر کردند.رئیس پلیس فتا خراسان‌ رضوی ادامه داد: متهم درباره علت و انگیزه ارتکاب کودک آزاری مدعی شد که صفحات شخصی وی در فضای مجازی توسط مردی هک شده و زن جوان تحت تأثیر فشار روانی از سوی این مرد اقدام به ارسال تصاویری از کودک خردسالش برای این مرد غریبه می‌کرده ‌است.
وی گفت: طبق گفته زن جوان، این فرد غریبه از وی خواسته بود با ارسال تصاویری از فرزند خردسالش او را در افزایش دنبال‌کننده در فضای مجازی همراهی کند تا از این طریق بتواند آمار بازدیدکنندگان و دنبال شوندگان در شبکه اجتماعی اینستاگرام خود را افزایش دهد.سرهنگ جهانشیری افزود: تحقیقات نهایی کارشناسان و ادله دیجیتالی دلالت بر صحت گفته‌های متهم دستگیر شده داشت.وی با بیان اینکه هیچ مبلغی بابت گذاشتن تصاویر کودک آزاری به حساب این زن واریز نشده است، ادامه داد: این اقدام نوعی سناریوسازی از سوی مرد غریبه بوده ‌است.رئیس پلیس فتای خراسان با اشاره به ماده ۷۴۶ قانون رسیدگی به جرایم رایانه‌ای افزود: احصا و رؤیت  و انتشار هرگونه کلیپ در فضای مجازی با عناوین کودک آزاری، همسر آزاری، دگر آزاری، حیوان آزاری و سایر موارد که سبب تشویش اذهان عمومی و جریحه دار شدن افکار عمومی شود، مشمول قانون رسیدگی به جرایم رایانه‌ای است و با مجرم برخورد قانونی مناسب صورت خواهد گرفت. سرهنگ جهانشیری ادامه داد: بازنشر فیلم و تصاویر منتشر شده نیز مشمول پیگرد قانونی است.
اظهارات قاضی پرونده
مهدی غلامی رئیس شعبه ۷۷۲ دادسرای فضای مجازی و شهرسازی خراسان رضوی گفت: متهم خانمی است که با پسری به‌نام نوید ارتباط دوستی داشته و از طرف آن پسر که خود را ایرانی مقیم فرانسه معرفی کرده و با وعده‌های دروغین همچون گرفتن اقامت فرانسه و پیداکردن کار، وعده ازدواج در ازای طلاق از همسرش را به وی داده بود.قاضی این پرونده ادامه داد: در یکی از تماس‌های این خانم با نوید، بنیامین پشت دوربین می‌آید و زبانش را در می‌آورد که نوید ناراحت می‌شود و از او درخواست می‌کند تا کودکش را مورد ضرب و شتم قرار دهد. وی مادر این کودک را در صورت عدم ضرب و شتم کودک خردسالش، تهدید به انتشار عکس‌های مستهجن‌اش می‌کند و مهلا مادر این کودک، خواسته شیطانی او را اجرا می‌کند و فیلم‌هایی از ضرب و شتم کودکش را ارسال می‌کند.
بنیامین به پدرش سپرده شد
غلامحسین حقدادی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی به ایلنا گفت: پس از بازداشت این مادر توسط پلیس و بر اساس تحقیقات پلیس و سایر گزارش‌های مرتبط با این پرونده، برای بهزیستی مسجل شد که او مادر واقعی این کودک است و تحت فشار، تهدید و ارعاب مجبور به آزار رساندن به فرزند خود شده است. وی ادامه داد: این کودک که بنیامین نام دارد به‌صورت رسمی تحویل پدر شد و گزارش کارشناسی تهیه و تحویل مقامات قضایی شده و هم‌اکنون حکم دستگاه قضایی را برای تعیین سرپرستی نیاز داریم.حقدادی افزود: اگر برای مرجع قضایی محرز شود که خانواده بنیامین صلاحیت نگهداری از او را ندارند وی را به مراکز نگهداری از کودکان بدسرپرست معرفی می‌کنیم که البته در خصوص این پرونده احتمال این اتفاق کم است زیرا مادر تحت فشار و اخاذی مجبور به چنین رفتاری شده است که البته باید محرز شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *