شناسه خبر: 20945 منتشر شده در مورخ: 1399/3/13 ساعت: 13:16 گروه: ورزشی  
احتمال آغاز اردو های جودوی نابینایان از اواخر خرداد + فایل صوتی

احتمال آغاز اردو های جودوی نابینایان از اواخر خرداد + فایل صوتی

محمدرضا حاج یوسف زاده سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان در گفتگو با ایران سپید اظهار کرد: از زمانی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده است، جودوکاران پارالمپیکی تمرینات آمادگی جسمانی خود را به طور جد انجام داده‌اند تا دچار افت بدنی نشوند.

به گزارش ایران سپید وی گفت: ورزشکاران ما از آنجا که حرفه ای هستند می توانند خود را در اوج نگه دارند به شرط آنکه دچار آسیب دیدگی نشوند و تمرینات آمادگی جسمانی خود را ادامه دهند. یوسفزاده بیان کرد: از آنجا که ما نمیدانیم اولین تورنمنت بین المللی رسمی ما چه زمانی آغاز می شود، نمیتوانیم تمرینات پرفشار را برای آنها در نظر بگیریم.

وی در خصوص در اختیار داشتن حریفان تمرینی و زمان آغاز اردوهای تیمی گفت: هرم آمادگی ورزشکاران سه سطح آمادگی جسمانی، مهارت ها و امور تکنیکال فنی و آمادگی روحی روانی را شامل می شود. بخش نخست که در منزل و در حال حاضر در جریان است. اما در خصوص مهارت ها می توانیم از تمرینات پرتابی به ویژه پرتاب آدمک ها و در اختیار گذاشتن دو جودوکار سالم برای ورزشکاران پارالمپیکی کار را پیش ببریم.

البته در شهر های سفید از نظر زیرساخت تاتامی مشکلاتی داریم و امکانات ما مانند تهران نیست.

او گفت: من منتظرم که کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون نابینایان و کم بینایان زودتر تکلیف اردوهای رشته‌های تیمی هم‌چون جودو را مشخص کنند تا بتوانیم هر چه سریعتر تمرینات حرفه‌ای و تخصصی خود را آغاز کنیم. به احتمال زیاد تمرینات ما از اواخر خرداد در شهر های سفید آغاز خواهد شد.

یوسف‌زاده درباره وضعیت محمدرضا خیر الله زاده و وحید نوری و کسب سهمیه های بیشتر تا زمان آغاز پارالمپیک گفت: ما سهمیه های بیشتری داشتیم. اما چون اولویت پارالمپیک اعزام نفراتی بود که شانس طلا داشتند، آقای نوری و خیر الله زاده را انتخاب کردیم. در حال حاضر وحید نوری رنک 2 و محمدرضا خیر الله زاده رنک اول جهان هستند.

همچنین خجسته نیز می تواند یکی از نفرات اعزامی ما باشد. اما علیرضا خجسته تا زمانی که در چند تورنمنت بین‌المللی شرکت نکند و سهمیه پارالمپیک را به دست نیاورد جزو نفرات اعزامی نیست. ما در حال حاضر تنها دو سهمیه داریم و باید سعی کنیم روی همین دو جودوکار مانور دهیم تا رنکینگ آن‌ها افت پیدا نکند.

امیر سرمدی

محمدرضا یوسف زاده
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *