شناسه خبر: 20898 منتشر شده در مورخ: 1399/3/7 ساعت: 13:51 گروه: اجتماعی  
به کار گیری ۶۹۱ نیروی استخدامی و ۵۰۰ نیروی طرحی برای اول مهر در آموزش و پرورش استثنایی کشور

به کار گیری ۶۹۱ نیروی استخدامی و ۵۰۰ نیروی طرحی برای اول مهر در آموزش و پرورش استثنایی کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ساماندهی نیروی انسانی از مهمترین موضوعات آموزش و پرورش استثنایی است و یکی از راه های جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش استثنایی بکارگیری ۶۹۱ نیروی پذیرفته شده در آزمون استخدامی ماده ۲۸ و ۵۰۰ نیروی طرحی است.

به گزارش ایران سپید دکتر  سید جواد حسینی در نشست با مدیر کل و رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از دکتر فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران و سرکار خانم کریمی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی تهران  و همکاران ایشان، اظهار  داشت:  در سال جدید ۵۰۵ دانشجو معلم در رشته های مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته خواهند شد. 

وی افزود: طرح خرید خدمات، استمرار کار بازنشستگان، طرح معلم تمام وقت، حق التدریس نیروی شاغل  و سرباز معلم راهکارهای دیگر حل مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی است

معاون وزیر با اشاره به کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی انسانی در گروه های هفتگانه  آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: در آخرین جلسه شورای سازمان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد پیگیری استخدام این دوازده هزار نیرو  از طریق سازمان امور استخدامی و معاونت برنامه ریزی و توسعه و منابع به تصویب رسید.

وی افزود: تامین نیروی متخصص در آموزش و پرورش استثنایی در مقایسه با آموزش و پرورش عادی بسیار  سخت تر است  و امید است با مساعدت سازمان امور استخدامی تامین نیروی مورد نیاز در دستور کار قرار گیرد

حسینی همچنین در خصوص طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان نیز گفت: تلاش خواهد شد  در مناطقی از کشور و شهر تهران که امکان سنجش در نوبت صبح با رعایت پروتکل های بهداشتی امکان پذیر نباشد از طریق شیفت عصر موضوع تمهید و برنامه ریزی گردد تا خللی در جریان برنامه سنجش پیش نیاید.

 ‏شایان ذکر است در این دیدار فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با ابراز نگرانی از بازنشستگی تعداد زیادی از نیروهای آموزش و پرورش استثنایی تهران اظهار داشت: به دلیل تخصصی بودن امر آموزش و توانبخشی درعمل امکان جایگزین این نیروها به میزانی که در آموزش و پرورش عادی میسر است ، وجود ندارد.

وی افزود: در شهر تهران ۷۳ پایگاه عهده دار طرح سنجش خواهند بود و با توجه به محدودیت پذیرش گذاشته شده برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی ممکن است در طرح سنجش با مشکل مواجه شویم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *