شناسه خبر: 20738 منتشر شده در مورخ: 1399/2/19 ساعت: 10:58 گروه: اجتماعی  
راه اندازی رشته موسیقی در مجتمع شهید محبی برای اولین بار

راه اندازی رشته موسیقی در مجتمع شهید محبی برای اولین بار

در هفته گرامیداشت مقام معلم، محمد عابدپور مدیر مجتمع آموزشی شهید محبی به عنوان مدیر نمونه استانی انتخاب شد.

به گزارش ایران سپید عابدپور که در کارنامه خود معاونت و سرپرستی آموزش و پرورش استثنایی استان را دارد از سه سال پیش سکان مدیریت این مجتمع آموزشی را به دست گرفته است.

برای آشنایی با فعالیتهای عابدپور در شهید محبی با او گفتگویی داشتیم.

س: در این سه سال چه کارهایی در مجتمع انجام شده است؟

ج: زمانی که من به این مجتمع آمدم دانش آموزان بعد از پایه نهم به اجبار باید رشته علوم انسانی را برای ادامه تحصیل انتخاب می کردند از دانش آموزان نظرسنجی کردیم و دیدیم اغلب تمایل به رشته موسیقی دارند برای همین با پیگیریهای انجام شده توانستیم مجوز راه اندازی رشته موسیقی در شاخه ساز ایرانی و هم رشته کامپیوتر را بگیریم. سال گذشته متقاضی برای رشته کامپیوتر در حد نصاب نبود و برای همین تنها رشته موسیقی راه اندازی شد ولی سایت کامپیوتری مجتمع کاملا تجهیز شده و در سال آینده آماده پزیرش موضوع بعدی کلاسهای تقویتی و اوقات فراغت برای دانش آموزانی بود که از استانهای دیگر آمده اند و در خوابگاه اقامت دارند که بچه ها عصرها در چند شاخه ورزشی مانند گلبال؛شطرنج و حتی دو و میدانی آموزش می بینند و هم در رشته کامپیوتر و دروسی که نیاز دارند در شاخه پرورشی هم رشته موسیقی قرآن اذان و مداحی را داریم. از آن گذشته سال گذشته برای اولین بار پایگاه تابستانی برای دانش آموزان روزانه ساکن تهران راه اندازی شد   که شامل کلاسهای آموزشی و ورزشی بود ما سالنی در مجتمع داریم که بچه ها توانستند در تابستان از آن به خوبی استفاده کنند

س: امسال هم پایگاه تابستانی برقرار است؟

ج: با توجه به شرایط همه گیری کرونا؛ اگر بخشنامه ای برای راه اندازی پایگاه تابستانی بیاید ما هم پایگاه خواهیم داشت.از کارهای دیگری که در مجتمع انجام شد دوره ای بود که برای والدین دانش آموزان گذاشتیم و آنها را با خط بریل آشنا کردیم تا بتوانند با فرزندانشان همراهی کنند.

س: دانش آموزان در خوابگاه چه تعدادی هستند ؟

ج: امسال 60 دانش آموز خوابگاهی داشتیم. که این بچه ها در تابستان در شهرهای خود در هیئتهای نابینایان به فعالیتهای ورزشی مشغول می شوند. 

س:از موفقیتهای ورزشی دانش آموزان بگویید؟

ج: در دوره ای که من اینجا هستم بچه ها مجتمع به عنوان تیم نوجوانان برای شرکت در مسابقات امارات انتخاب شدند و مقام کسب کردند و به طور کلی شاکله تیم گلبال ایران معمولا از بچه های شهید محبی تشکیل می شود. سال گذشته هم تیم در مسابقات جاکارتا حضور یافت و باعث افتخار شد.

س: آمار قبولیهای کنکور سال گذشته چطور بود؟

ج: سال گذشته ما در پایه دوازدهم ، 21 دانش آموز داشتیم که دو نفر از آنها در کنکور شرکت نکردند و از 19 نفری که کنکور دادند 18 نفر به دانشگاه راه یافتند. در سال تحصیلی گذشته از طرف بنیاد قلمچی در مدرسه آزمونهایی برگزار می شد و به این ترتیب دانش آموزان با روش تست زدن آشنا می شدند.

س: آیا رشته موسیقی برای نابینایان در جای دیگری وجود داشته است؟

ج: خیر این برای اولین بار در ایران بود که به عنوان شاخه کار ودانش برگزار شد

س: دانش آموزانی که در سراسر کشور بخواهند در کامپیوتر یا موسیقی ادامه تحصیل دهند می توانند به شهید محبی بیایند؟

ج: بله سال گذشته هم تعدادی از دانش آموزان از شهرهای دیگر برای شرکت در رشته موسیقی به اینجا آمدند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *