شناسه خبر: 20618 منتشر شده در مورخ: 1399/2/6 ساعت: 12:15 گروه: اجتماعی  
یک ماه مهلت زندگی برای قاتل مرد پارچه فروش

یک ماه مهلت زندگی برای قاتل مرد پارچه فروش

مرد جوان که با همدستی زن صیغه‌ای خود و دو نفر از دوستانش، مرد پارچه فروشی را کشته و مغازه‌اش را به آتش کشیده بود، هنگام اجرای حکم قصاص در پای چوبه دار به حرمت ماه مبارک رمضان از خانواده مقتول یک ماه مهلت زندگی گرفت

به گزارش ایران سپید به نقل از ایران رسیدگی به این پرونده از ساعت 11:20 شامگاه 28 اسفند سال 90 و با گزارش آتش‌سوزی مغازه فروش ضایعات پارچه در کیلومتر 7 جاده قدیم کرج به مأموران کلانتری 150 تهرانسر آغاز شد. مأموران آتش‌نشانی، جسد مردی را در طبقه دوم مغازه پیدا کرده بودند.

سرقت خودروی مقتول

کارآگاهان اداره جنایی در تحقیق از کارگر مغازه، هویت مقتول را شناسایی کردند. جسد متعلق به مرد 45 ساله‌ای به‌نام مهدی، صاحب مغازه بود که خانواده مقتول هم از سرنوشت فرزندشان بی‌خبر بودند. آنها ادعا کردند که آتش‌سوزی را کارگر مغازه به آنها خبر داده است. اما موضوعی که در تحقیقات پلیسی مشخص شد این بود که مهدی خودروی سمندی داشت که مقابل مغازه پارک کرده بود. در حالی که خودرو به سرقت رفته بود. با اعلام شماره پلاک خودرو، دستور توقیف خودرو به همه واحدهای گشت پلیس اعلام شد.
ردپای یک زن در جنایتمرجان، 32 ساله، که از فروشندگان مواد مخدر بود و با مهدی- مقتول- ارتباط داشت، به‌عنوان نخستین مظنون پرونده شناسایی شد. مأموران نیز موفق شدند زن جوان را 11 اردیبهشت سال 91 در میدان صادقیه دستگیر کنند.
ضد و نقیض گویی‌های زن جوان دست او را برای تیم تحقیق رو کرد و در نهایت سرنخ اصلی را به مأموران داد.او گفت: «اطلاعات زیادی از مرگ مهدی ندارم، من دوستی به‌نام مینا دارم که او نیز اعتیاد دارد. همسر مینا به من گفته بود اگر در رابطه با مرگ مهدی به پلیس اطلاعات اشتباه بدهم در عوض این کار پس از آزادی از زندان 12 میلیون تومان به من پرداخت می‌کند.با اطلاعاتی که زن مواد فروش در اختیار تیم جنایی قرار داد، 13 اردیبهشت مینا و همسر 41 ساله‌اش رامین بازداشت شدند.
اعتراف به قتل
در تحقیقات اولیه، مینا راز قتل مرد جوان را برملا کرد و گفت: مدتی قبل با رامین آشنا شدم و به عقد موقت او درآمدم. چند روز پیش، رامین گوشی تلفن همراه من را بررسی می‌کرد که چشمش به شماره تلفن مهدی افتاد. از من درباره او پرسید که گفتم از مهدی شیشه می‌خرم. اما باورش نشد و از من خواست با مهدی برای خرید شیشه قرار بگذارم. شب حادثه، ساعت حدود 9 شب بود که من و رامین و دو نفر از دوستانش به مقابل مغازه مقتول رفتیم. رامین و دوستانش وارد مغازه شدند و با تهدید اسلحه و بستن دست و پای مقتول، او را طبقه دوم بردند. 20 دقیقه بعد مرا به داخل مغازه بردند مهدی هم به فروش مواد به من اعتراف کرد.رامین نیز در تحقیقات به قتل مرد جوان اعتراف کرد و گفت: یکی از همدستانم شخصی را در یکی از شهرهای غربی کشور به من معرفی کرد که به همراه مینا راهی آنجا شده و اسلحه و دستبند و شوکر را از او خریداری کردیم و به تهران برگشتیم. بعد به مغازه مهدی رفتیم و او را کشتیم. خودروی سمند او را نیز به سرقت بردیم. خودروی مقتول در خانه خواهرم در منطقه سردار جنگل است.
برای اینکه سرنخی از خود به جا نگذاریم دو کپسول گاز داخل مغازه را باز کردیم و در طبقه اول ساختمان نیز اقدام به آتش زدن ضایعات پارچه و گونی کرده و آنجا به آتش کشیده شد.
تیم جنایی با اطلاعات جدیدی که به‌دست آورده بودند به سراغ دو همدست رامین رفته و دو مرد جوان را نیز بازداشت کردند. قصاص برای عامل جنایت با اعتراف متهمان به قتل مرد جوان و تکمیل پرونده، دو زن و سه مرد جوان در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفتند و رامین به قصاص محکوم شد. سرانجام چهارشنبه گذشته مرد جوان پای چوبه دار رفت تا حکم قصاص او اجرا شود. اما با تلاش واحد صلح و سازش دادسرا، زمانی که وی فقط چند قدم با مرگ فاصله داشت، خانواده مقتول به حرمت ماه رمضان به او یک ماه فرصت زندگی دادند. بدین ترتیب وی یک ماه فرصت گرفت تا شاید بتواند رضایت خانواده اولیای دم را جلب کرده و از مرگ رهایی یابد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *