شناسه خبر: 20432 منتشر شده در مورخ: 1399/1/8 ساعت: 15:59 گروه: اجتماعی  
۱۵۵ نفر در آسایشگاه سالمندان کهریزک به کرونا مبتلا شدند

۱۵۵ نفر در آسایشگاه سالمندان کهریزک به کرونا مبتلا شدند

مدیر آسایشگاه خیریه معلولان و سالمندان کهریزک از ابتلای ۱۵۵ مبتلا به ویروس کرونا خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع این ویروس در کشور تعداد پنج نفر از مبتلایان به این ویروس جان باختند و مابقی مبتلایان تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش ایران سپید محمدرضا صوفی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، اقدامات پیشگیرانه و قرنطینه را آغاز کردیم و ملاقات، ترخیص و پذیرش هفتگی از برنامه های آسایشگاه به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا حذف شد.

 مدیر آسایشگاه خیریه معلولان و سالمندان کهریزک خاطرنشان کرد: یکهزار و ۳۰۰ نفر آقا و خانم نیکوکار داوطلب به صورت روزانه خدمات رسانی می کردند که به دلیل حفظ سلامت همگان، ارتباط با آنها نیز قطع شد.
صوفی نژاد افزود: مجموعه خیریه کهریزک جزو آسیب پذیرترین قشر در جامعه به شمار می روند و بر همین اساس اقدامات لازم در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است.
وی با بیان اینکه سعی شده تا همه بخش های آسایشگاه  کهریزک به صورت قرنطینه اداره شود، گفت: نتیجه آزمایش ۸۷ مددجو از یکهزار و ۷۵۰ تخت و ۶۸ پرسنل از ۹۰۰ کارمند مثبت اعلام شد و کارهای قرنطینه و درمان این افراد پس از مشخص شدن نتیجه آزمایش انجام شد.
مدیر آسایشگاه خیریه معلولان و سالمندان کهریزک یادآور شد: یکی از بخش های آسایشگاه کهریزک برای ایزوله و قرنطینه کردن مبتلایان به ویروس کرونا تخلیه شده و کارهای درمانی در این بخش انجام می شود.
به گزارش ایرنا، آسایشگاه خیریه کهریزک بنیادی غیردولتی، غیرانتفاعی و مردمی است که از ۴۵ سال پیش، فعالیت خود را درخدمت رسانی به همنوعان نیازمند آغاز کرده است.
این آسایشگاه با همت والای شادروان دکتر حکیم زاده از سال ۱۳۵۱ با مختصر امکانات ابتدایی و همراهی یاران وی با اسکان انگشت شمار سالمندان نیازمند و بی سرپرست، فعالیت خود را آغاز کرد. آسایشگاه کهریزک هم اکنون در ۴۲۰ هزار مترمربع مساحت و ظرفیت بستری هزار و ۷۵۰ نفر مددجو مشغول خدمت رسانی است.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۲۲۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
به گفته مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است و الگوی موفقی برای سایر کشورها به حساب می آید. مردم حتما برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان شان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *