شناسه خبر: 20366 منتشر شده در مورخ: 1398/12/14 ساعت: 10:46 گروه: اجتماعی  
زبان اشاره به برنامه های آموزشی شبکه آموزش صدا و سیما اضافه خواهد شد

زبان اشاره به برنامه های آموزشی شبکه آموزش صدا و سیما اضافه خواهد شد

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: با پیگیری های انجام شده به زودی زبان اشاره به برنامه های آموزشی شبکه آموزش صدا و سیما اضافه خواهد شد

به گزارش ایران سپید دکتر سید جواد حسینی  در نشست مجازی با روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها با تاکید بر اینکه در این ایام هدف اصلی ما رصد لحظه ای و اعمال مدیریت صحیح است، اظهار داشت: به موازات فرصت هایی که صدا و سیما در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است باید از ظرفیت فناوری اطلاعات و آموزش های مجازی نیز برای دانش آموزان با نیازهای ویژه استفاده نمود.

وی افزود: آموزش های منزل محور، استفاده از بستر موبایل و نرم افزار های موبایلی و پایگاه آموزش مجازی از دیگر ظرفیت های آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

وی تصریح کرد: در شرایط حاضر معلمین، فراگیران و خانواده‌ها آمادگی بیشتری برای آموزش های مجازی دارند و باید از این موقعیت نهایت استفاده را برد.

حسینی با تاکید بر پایش و ارزیابی مدارس اظهار داشت:  وضعیت سلامت، بهداشت، پیشگیری و وضعیت آموزشی مدارس و دانش آموزان باید مدام رصد و پایش شود و استان ها روزانه گزارشی از وضعیت مدارس به ستاد ارائه دهند.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه مدیریت مدرسه مجازی باید با تمرکز بر مدرسه واقعی بنا شود اظهار داشت: تولید محتوای مناسب، فعال سازی معلمان خصوصا معلمان رسانه ساز و ایجاد آمادگی و انگیزه در خانواده ها میتواند به گسترش آموزش مجازی کمک شایانی بنماید.

حسینی ستاد سازی، شبکه سازی و مشارکت محوری را از ارکان اصلی مدیریت بحران و ارائه آموزش های مجازی دانست و اظهار داشت: در راستای ستاد سازی در سازمان، ستاد مدیریت کرونا و آموزش های مجازی  تشکیل شده است، همچنین  تشکیل ستاد به استان ها  نیز ابلاغ شده است و در مدارس این ستاد با مسئولیت مدیرمدرسه تشکیل خواهد شد.

وی افزود: درمدیریت ستادی سلول اصلی مدرسه است و ستادسازی از سازمان شروع شده و با تسری به استانها در سطح مدارس  این ستاد نقش آفرینی خواهد کرد.

حسینی در ادامه با تشریح اهداف ستاد مدیریت بحران و آموزش مجازی اظهار داشت: ایجاد فرصت های برابر آموزشی، پرورشی و توانبخشی مبتنی بر عدالت محوری، جلوگیری از وقفه در ارائه خدمات آموزشی، پرورشی ، توان بخشی و مشاوره به  دانش آموزان با نیاز های ویژه، بهره مندی از ظرفیت های فضای مجازی در شرایط خاص، تقویت و تعمیق یادگیری دانش آموزان از طریق استمرار فرایند آموزش، جلب مشارکت بیشتر اولیای دانش آموزان از طریق بستر آموزش الکترونیکی  و آموزش های منزل محور وخانواده بنیان را از اهدف ستا دبحران و آموزش های مجازی  سازمان آموزش وپرورش استثنایی است.

وی افزود : سه کارگروه بهداشت و سلامت، تولید محتوی الکترونیک و فناوری اطلاعات از ارکان اصلی ستاد مدیریت بحران و آموزش های مجازی در سازمان و استان ها است.

حسینی جلوگیری از گسترش کرونا  و آموزش های جایگزین برای دانش آموزان با نیازهای ویژه  را دو هدف اصلی کار در این ایام دانست و اظهار داشت: ویروس کرونا با تمام سختی های که برای جامعه ایجاد کرده است اما موجب گسترش بهداشت و سلامت، جلوگیری از تجمعات، ایجاد شبکه های  شاد و رشد در آموزش و پرورش، تولید محتواهای آموزشی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما در امر آموزش شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی شبکه سازی را یکی از ارکان اصلی مدیریت بحران و ارائه آموزش های مجازی دانست و گفت: پس از ستادینه سازی درسازمان، شبکه سازی مویرگی عوامل انسانی برای اجرای دستورالعمل صورت گرفته است و با ایجاد 5 قطب در کشور، با 5 سرگروه نظارت شبکه ای بر اجرای دستورالعمل صورت می گیرد.

وی افزود، در استانها نیز می بایست این شبکه سازی متناظر در مدارس ومجموعه های نیروی انسانی صورت گیرد،که نظارت و پایش و رصد شبانه روزی امکان پذیر شود.

معاون وزیر سومین بخش مدیریت بحران و آموزش مجازی را  مشارکت محوری دانست و افزود: طرح های مشارکت از مدرسه تا ستاد، پارلمان مجازی معلمان، مجمع مشورتی اولیا، طرح جام و مجلس مجازی دانش آموزان نیز میتواند به گسترش آموزش های مجازی  کمک نمایند

شایان ذکر است، دراین نشست مجازی استانهای مختلف به ارائه گزارش در زمینه مدیریت بحران ویروس کرونا و ارائه آموزش های مجازی ومنزل محور پرداختند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *