شناسه خبر: 20337 منتشر شده در مورخ: 1398/12/8 ساعت: 09:32 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 8 اسفند 1398

روزنامه پنجشنبه 8 اسفند 1398

اختصاص ۱۷۸ میلیارد تومان دیگر به قانون حمایت از حقوق معلولان - چین ۵ هزار کیت تشخیص کرونا به ایران هدیه کرد - شایعات درباره کرونا چه تبعاتی دارد؟ - از دوچرخه سواری در پارالمپیک تا آموزش آشپزی به نابینایان - اعزام دو ورزشکار اسکی صحرانوردی به نروژ - مرگ در آتشی که شوهر صیغه ای به پا کرد - چاردیواری

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 8 اسفند 1398

3 رجب 1441

27 فوریه 2020

سال بیست و چهارم شماره 6367

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

شهادت امام علی النقی الهادی علیه السلام تسلیت باد.

........عناوین این شماره......

اختصاص ۱۷۸ میلیارد تومان دیگر به قانون حمایت از حقوق معلولان 2

چین ۵ هزار کیت تشخیص کرونا به ایران هدیه کرد 4

شایعات درباره کرونا چه تبعاتی دارد؟ 5

از دوچرخه سواری در پارالمپیک تا آموزش آشپزی به نابینایان

فرهنگ و هنر

اعزام دو ورزشکار اسکی صحرانوردی به نروژ 14

مرگ در آتشی که شوهر صیغه ای به پا کرد

چاردیواری 19

.............ویژه

* اختصاص ۱۷۸ میلیارد تومان دیگر به قانون حمایت از حقوق معلولان: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با مساعدت دولت و از سوی سازمان برنامه و بودجه، با ابلاغ سازمان هدفمندی یارانه ها، مبلغ ۱۷۸ میلیارد تومان دیگر برای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ابلاغ و به حساب واریز شده است. وحید قبادی دانا افزود: این مبلغ جهت اجرای بخش دیگری از قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت طی روزهای آینده هزینه خواهد شد. وی با اشاره به ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت خاطرنشان کرد: طبق این ماده، علاوه بر پرداخت مستمری، مبلغ بین ۳۶۰ تا ۴۸۰ هزار تومان برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که در دهک درآمدی ۱، ۲ و ۳ قرار دارند، هر سه ماه یک بار واریز خواهد شد که از این محل برای ماههای دی، بهمن و اسفند واریز میشود. وی با یادآوری اینکه در ماههای قبل این مبلغ برای ماههای مهر، آبان و آذر واریز شده بود، گفت: همچنین در اجرای ماده ۱۳ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مبنی بر پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برای کارفرمایانی که افراد دارای معلولیت را به کار گرفتند و مبلغ حق بیمه پرداخت کردند، سهم آنان تا پایان سال از این محل پرداخت خواهد شد. قبادی دانا افزود: همچنین درباره موضوع پرداخت یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی، سالمندان، بیماران روانی مزمن و معلولین ذهنی و جسمی و حرکتی و یارانه مراکز روزانه توانبخشی افراد دارای معلولیت  پرداخت خواهد شد. وی از نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، سازمان هدفمندی یارانه ها و شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تخصیص بخش دیگری از بودجه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت قدردانی کرد و گفت: این افراد با پیگیریهای خود این مسیر را هموار کردند. بودجه قانون معلولان در سال ۹۸ یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

............سیاسی

* چین ۵ هزار کیت تشخیص کرونا به ایران هدیه کرد: «چانگ هوا» سفیر چین در تهران با انتشار توئیتی از اهدای ۵ هزار کیت تشخیص ویروس جدید کرونا به ایران خبر داد و نوشت: ۵ هزار کیت تشخیص ویروس جدید کرونا که هدایای سفارت چین و شرکتهای چینی در ایران است، به طرف ایرانی تحویل داده شد. تلاش ما ادامه دارد.

* آذر منصوری، دبیر شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاحطلبان گفت: اگر قرار است اصلاحطلبان در معادلات و مناسبات حقوقی و حقیقی قدرت ایران منشأ اثر باشند، باید به همان گفتمان اصلی خود بازگردند که در سطح جامعه اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

* صلاحیت کاظم خاوازی، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دوشنبه ۱۲ اسفند در مجلس شورای اسلامی بررسی میشود. «کاظم خاوازی» متولد ۱۳۴۷ دارای دکتری تخصصی کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی است.

.............بهداشت و سلامت

* شایعات درباره کرونا چه تبعاتی دارد؟ یک روانشناس با تأکید بر اینکه استرس، اضطراب و نگرانی بشدت سیستم ایمنی بدن را کاهش میدهد، گفت: زمانی که مردم اخبار و اطلاعات نادرستی را برای یکدیگر ارسال میکنند یا در فضای مجازی به اشتراک میگذارند، به آستانه تحمل افراد هجوم میآورند و باعث تولید استرس، اضطراب، نگرانی و ناراحتیهای فراوانی برای یکدیگر خواهند شد. محمدرضا ایمانی  با بیان اینکه با توجه به ورود ویروس کرونا باید احتیاط کرد، افزود: در این شرایط، مسئولان وزارت بهداشت باید با صراحت، شفافیت و بصورت آنلاین اطلاعات دقیق در اختیار مردم قرار دهند تا مردم این احساس را داشته باشند که به آنها اطلاعات درست و صحیحی داده میشود. خروجی ارائه اطلاعات دقیق و شفاف باعث میشود مردم اعتماد کاملی نسبت به سیستم بهداشتی و درمانی داشته باشند و آسایش روحی و روانی پیدا کنند. وی ادامه داد: چرخه ارائه اطلاعات درست، موجب افزایش اعتماد اجتماعی، تابآوری و تحمل مردم خواهد شد. ابعاد رسانه ای، یکی از موضوعاتی است که در زمان بحران نقش دارد و تمامی مردم در این زمینه دارای وظیفه هستند. زمانی که با شرایط خاصی مواجه هستیم، به هیچ عنوان حق انتشار و گسترده کردن اخبار را نداریم و تنها باید به خبرگزاریها و رسانه های معتبر بر اساس مسئولیت و رسالتی که دارند، استناد کنیم. بنا بر این مراجعه به مبادی غیر رسمی و غیر علمی نتایج تأسفباری برای جامعه به همراه دارد که در نهایت آسایش و امنیت روحی و روانی مردم را به مخاطره می اندازد. افراد بسته به سن، جنسیت و شرایط روحی آستانه تحمل متفاوتی دارند. ایمانی با تأکید بر اینکه استرس، اضطراب و نگرانی بشدت سیستم ایمنی بدن را کاهش میدهد، افزود: افرادی که از بیمار شدن خود میترسند و نگران هستند، در زمانی که حتی دچار سرماخوردگی ساده ای میشوند، مدت درمان آنها طولانیتر میشود؛ بنا بر این ایجاد شایعه، شائبه، نگرانی، اضطراب و انتقال آن به خانواده، دوستان و جامعه لطمه وارد میکند؛ لذا مدیریت رسانه و کنترل رفتار و هیجانات، مسئولیت اجتماعی بزرگی است که باید به آن توجه کرد. این روانشناس اجتماعی همچنین بر وظیفه خانواده ها تأکید کرد: صیانت و مراقبت از اعضای خانواده، مسئولیت والدین است، اما اغلب والدین در شرایط خاص جهت مراقبت از خانواده خود، برخوردشان تغییر میکند و این موضوع موجب نگرانی بیشتر فرزندان خواهد شد. باید دانش و آگاهی لازم را برای خودمراقبتی از خود و خانواده داشته باشیم. باید در شرایطی که با مسئله ای مانند یک بیماری مواجه هستیم، بهداشت فردی و شخصی خود را رعایت کنیم. هرچقدر آگاهی افراد نسبت به موضوعی افزایش یابد، بالطبع دانشی را کسب میکنند که این دانش در نهایت مهارت زندگی توأم با فاکتورهای مورد نیاز مانند رعایت نکات بهداشتی صحیح برای زندگی بهتر را فراهم میکند.

...........از شش نقطه جهان

* از دوچرخه سواری در پارالمپیک تا آموزش آشپزی به نابینایان: یک جمله معروف دارد که همیشه در مصاحبه هایش آن را تکرار میکند. لرا معتقد است شکست خوردن هیچ اشکالی ندارد؛ آنچه ایراد دارد، رها کردن و تلاش نکردن است. دختری که این جمله را میگوید، خودش با پیش گرفتن همین رویه توانسته به هر آنچه که مطلوبش بوده در زندگی دست یابد. «Lora Fachie»، یک ورزشکار حرفه ای است. دو دوره در مسابقات پارالمپیک شرکت کرده و در همین دوره اخیر که در ریو آرژانتین برگزار شد، توانست یک طلا و یک برنز شکار کند. لرا در ۱۹۸۸ به دنیا آمده؛ در بریتانیا. در خانواده ای که علاوه بر او، مادر و دو برادر دیگرش هم نابینا بودند. او در پنج سالگی بینایی را بطور کامل از دست داد و تنها قدر تشخیص نور برایش باقی ماند. در خانواده ای رشد کرد که همگی گرایش افراطی به ورزش داشتند. دو برادر لرا ورزش را بطور حرفه ای دنبال میکردند. ورزش کریکت را در سطح ملی دنبال میکردند و در پارالمپیک ۲۰۱۲ هم در تیم ملی فوتبال پنج نفره بریتانیا توپ زدند. لرا هم به تقلید از برادرهایش به سراغ ورزش رفت و در سال ۲۰۰۹ دوچرخه سواری را آغاز کرد. او به سرعت توانست پله های پیشرفت را در این ورزش بالا برود و به عضو ثابت تیم ملی انگلستان تبدیل شود. حضور موفق لرا در مسابقات جهانی مختلف نتوانست مقدمه ای بر موفقیت او در پارالمپیکی باشد که در کشور خودش برگزار میشد. لرا در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در جاده هشتم شد و تایم تریل را با هفتمی به پایان رساند. بعد از مسابقات پارالمپیک، همرکابش را عوض کرد و برای ادامه راه، «کارین هال» را برگزید. انتخابی که مسیر موفقیت را برایش به میزان قابل توجهی هموار کرد. این همکاری تا پارالمپیک ریو هم ادامه داشت و طلا و برنز این مسابقات را برای لرا به ارمغان آورد. سرنوشت لرا به گونه ای رقم خورده که همسرش هم مثل برادرهایش ورزشکار حرفه ای باشد. او با «Niel Fachie» ازدواج کرده که قهرمان سه دوره پارالمپیک است. نیل، نابینا است و از جمله معدود ورزشکاران معلولی است که در پارالمپیک، در بیش از یک رشته موفق به کسب مدال شده است. نیل، ورزش حرفه ای را با دو سرعت شروع کرد و در پارالمپیک ۲۰۰۸ در این رشته موفق به کسب مدال شد؛ اما بعد از مسابقات تصمیم به تغییر رشته ورزشی گرفت و مثل همسرش به دوچرخه سواری روی آورد و در این رشته هم توانست در دو دوره پارالمپیک مدال بگیرد. آشپزی، از دیگر دغدغه های لرا است و به شکل حرفه ای این کار را انجام میدهد. لرا یک سالی میشود که وبسایتی راه انداخته که نکات و دستورهای آشپزی را بطوری که برای نابینایان قابل استفاده باشد، در اختیار مخاطبان نابینای خود میگذارد. انتشار فیلمهای آموزش آشپزی به نابینایان در یوتوب هم از دیگر سرگرمیها و علاقمندیهای لرا فاچی است.

* گلواژه: به جای آنکه به تاریکی لعنت بفرستید، یک شمع روشن کنید. کنفسیوس

...........فرهنگ و هنر

* شبکه های سیما علاوه بر پخش دو سریال طنز «زندگی شگفت انگیز است» و «مرد هزار چهره» چندین فیلم سینمایی و تلویزیونی را در جدول پخش خود جانمایی کرده اند. با پایان یافتن فصل دوم سریال «از سرنوشت»، مینیسریال طنز «زندگی شگفت انگیز است» در هفت قسمت از شنبه 10 اسفند ساعت 21:30 روانه آنتن شبکه دو خواهد شد و «مرد هزار چهره» نیز هر روز ساعت ۱۴ از شبکه سه سیما پخش میشود. فیلمهای سینمایی «شریک زندگی» به کارگردانی «علی خوش نشین»، جمعه 9 اسفند  ساعت 16 از شبکه یک، «دور افتاده» به کارگردانی «رابرت زمکیس»، جمعه 9 اسفند ساعت 40 دقیقه بامداد، انیمیشن سینمایی «افسانه شهر قالی» به کارگردانی «حمیدرضا حافظی»، جمعه 9 اسفند ساعت 8، فیلمهای «معاف از مالیات» به کارگردانی «محمد حمیدی»، جمعه 9 اسفند ساعت 17:30 از شبکه دو، «شرلوک هلمز 8» به کارگردانی «اندری کاوون»، پنجشنبه 8 اسفند ساعت 30 دقیقه بامداد، «ناردون» به کارگردانی «فریدون حسنپور»، جمعه 9 اسفند ساعت 14:30، «بروسلی جنگجو» به کارگردانی «سرینو وایتلا»، جمعه 9 اسفند ساعت 19 از شبکه سه، «یک روز طولانی» به کارگردانی «بابک بهرام بیگی»، پنجشنبه 8 اسفند ساعت 20:30، «فاجعه چلنجر» به کارگردانی «نیثن وانمیندن»، جمعه 9 اسفند ساعت 20:3۰ از شبکه چهار، «رابینسون کروزو» به کارگردانی «وینست کیستلوت و بن استاسن»، جمعه 9 اسفند ساعت 9، «فراتر از قانون» به کارگردانی «جین فرانسیس هنزگینز»، جمعه 9 اسفند ساعت 13:30 از شبکه پنج، فیلمهای تلویزیونی «من و جمعه» به کارگردانی «حسین عامری»، پنجشنبه 8 اسفند ساعت 24، «تاکسی پلیس» به کارگردانی «سعید عالمزاده»، جمعه 9 اسفند ساعت 13:۳۰ از شبکه شما، فیلمهای سینمایی «عصر یخبندان 4» به کارگردانی «کریس وج و کارلوس سالدنها»، پنج شنبه 8 اسفند ساعت 19، «ماجراهای نیکو ـ2ـ برادر کوچک دردسر بزرگ» به کارگردانی «کاری جوزونه و گورگن لیردام»، جمعه 9 اسفند ساعت 14، «عصر یخبندان 5» به کارگردانی «کریس وج و کارلوس سالدنها»، جمعه 9 اسفند ساعت 19 از شبکه کودک، «پسربچه ای با دوچرخه» به کارگردانی «ژان پیر و لوک داردن»، پنجشنبه 8 اسفند ساعت 17:45، انیمیشن سینمایی «بازگشت به دریا» به کارگردانی «تام لو»، جمعه 9 اسفند ساعت 14، فیلم سینمایی «رئیس بزرگ» به کارگردانی «لو وی»، جمعه 9 اسفند ساعت 17:45 از شبکه امید پخش میشوند. گفتنیست تلویزیون مجموعاً ۷۰ فیلم سینمایی و انیمیشن را در جدول پخش این هفته خود قرار داده که بخشی از این فیلمها و انیمیشنها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به روی آنتن تلویزیون رفتند. این برنامه ریزیها بمنظور تلطیف فضای ایجاد شده به واسطه کرونا-ویروس از سوی معاونت سیمای رسانه ملی صورت گرفت.

* گلواژه: سراسر زمین از بالا به پایین، آکنده از اشک بشر است. داستایوفسکی

 

.............ورزشی

* اعزام دو ورزشکار اسکی صحرانوردی به نروژ: عیسی ساوه شمشکی، رئیس اسکی معلولان و نابینایان گفت: مسابقات بین المللی پارا اسکی در رشته های آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی قرار بود از پنجم اسفند با حضور چند تیم خارجی در پیست اسکی دیزین و امامزاده هاشم برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران، تیمهای خارجی از حضور در ایران امتناع کردند و مسابقات نیز به دلیل بخشنامه وزارت ورزش لغو شد. وی گفت: با توجه به اینکه سال آینده مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۲ زمستانی در چین را پیش رو داریم، مسابقات بین المللی پارا اسکی فرصت مناسبی برای افزایش امتیاز ورزشکاران جهت شرکت در مسابقات زمستانی ۲۰۲۲ بود. البته تلاش ما بر این است که دوباره میزبان برگزاری این رقابتها در دی سال آینده باشیم تا ورزشکاران را برای مسابقات کسب سهمیه آماده کنیم. ساوه شمشکی از اعزام ۲ ورزشکار معلول و نابینا به کمپ تمرینی نروژ در فروردین خبر داد و افزود: کمپ تمرینی نروژ در رشته صحرانوردی از ۲۵ تا ۳۰ فروردین برگزار میشود که برای شرکت در این کمپ، اسامی 10 ورزشکار زن و مرد را به میزبان اعلام کرده بودیم. متأسفانه نروژ تنها با حضور پیمان صالحی (معلول) و سعید محمودی (نابینا) موافقت کرد. این کمپ تمرینی که تمام هزینه های آن را میزبان تقبل کرده است، از ۲۵ فروردین آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. وی با اشاره به کمبود تجهیزات اسکی در اسکی نابینایان گفت: با توجه به افزایش تعداد اسکیبازان معلول و نابینا، در حال حاضر با مشکل لوازم و تجهیزات نو و استاندارد مواجه هستیم. بطوری که اکثر تجهیزات ورزشکاران، مربوط به ۵ سال پیش است که جوابگوی این رشته نیست. در گذشته اگر تنها دو ورزشکار در بخش معلولان و نابینایان فعالیت میکردند، امروز این تعداد به ۴۵ نفر افزایش یافته که باید از تجهیزات و لوازم استاندارد و بروز برخوردار باشند.

 

...........حوادث

* مرگ در آتشی که شوهر صیغه ای به پا کرد: همزمان با مرگ زن جوان بر اثر سوختگی شدید، بازپرس جنایی، شوهر صیغه ای او را به اتهام قتل بازداشت کرد. ۶ بهمن مأموران کلانتری ۱۱ هفت چنار، مرگ زن جوانی را بر اثر شدت سوختگی به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند. با توجه به مرگ مشکوک زن ۲۴ ساله، بازپرس جنایی دستور تحقیق در خصوص مرگ مهوش را صادر کرد. در بررسیهای اولیه شوهر وی گفت: پارسال بود که در جشن عروسی یکی از دوستانم با مهوش آشنا شدم. او قبلاً ازدواج کرده، اما شوهرش بعد از مدتی فوت کرده بود. عقد موقتمان سه ساله بود و قرارمان این بود بعد از این مدت او را به عقد دائم خودم دربیاورم. - شوخی با بنزین: مرد ۳۱ ساله ادامه داد: در این مدت البته باهم اختلافهایی داشتیم؛ اما موضوع خاص و مهمی نبود؛ مثل بیشتر زن و شوهرها اختلاف داشتیم. روز حادثه هم یک اتفاق باعث این آتشسوزی شد. مهوش از بوی بنزین خیلی خوشش میآمد و آن روز من برای موتورم بنزین تهیه کرده بودم. از آنجا که مهوش از این بو خیلی خوشش میآمد، روی او بنزین ریختم. به شوخی گفتم این هم ادکلن برای تو تا مدام بویش را استنشاق کنی و حس خوبی بهت بدهد. در همین هنگام سیگار روشن کردم، اما سیگارم باعث اشتعال لباسهای آغشته به بنزین مهوش شد. ناگهان لباسهایش شعله ور شد و من سعی کردم او را خاموش کنم؛ حتی دستهایم دچار سوختگی شد، با کمک مردم آتش را خاموش کردیم و او را به بیمارستان بردیم. - دلیلی برای جنایت: همزمان با تحقیقات در خصوص مرگ مشکوک زن جوان، خانواده مهوش به دادسرا رفته و از شوهر صیغه ای دخترشان به اتهام قتل شکایت کردند. یکی از اعضای خانواده مهوش در تحقیقات گفت: هومن دروغ گفته و مهوش هیچ علاقه ای به بوی بنزین نداشت. آنها مدام باهم اختلاف داشتند. یکی از موارد اختلافشان به ۲۰ روز قبل بر میگردد. او قرار بود به شهر ما بیاید و تلفنی آمدنش را اطلاع داده بود. ما منتظر او بودیم که پلیس ترمینال تماس گرفت و گفت مهوش و هومن باهم در ترمینال درگیر شده اند و هومن او را کتک زده است. میخواستیم به تهران بیاییم که مهوش زنگ زد و گفت موضوع مهمی نبوده و آشتی کردند. او ادامه داد: هومن در کار جعل مدارک تحصیلی بود و مهوش از این موضوع خیلی ناراحت بود. به هومن گفته بود که از او شکایت میکند. از طرفی هومن راضی نبود مهوش را به عقد دائم خود دربیاورد و مدام سر این موضوع باهم دعوا داشتند. زمانی که مهوش دچار سوختگی شده بود، از بیمارستان با ما تماس گرفت و گفت که با هومن دعوایش شده و هومن او را آتش زده است. با شنیدن این حرف راهی تهران شدیم، اما قبل از رسیدن ما، مهوش در بیمارستان فوت کرده بود. با توجه به اظهارات هومن در خصوص نداشتن اختلاف با همسرش، بازپرس امور جنایی تهران دستور بازداشت هومن را صادر کرد.

* گلواژه: آدمی هر قدر هوشمندتر باشد، افسردگی و بطالتش بیشتر است. داستایوفسکی

 

...........چاردیواری

* با سلام و درود و با آرزوی مصونیت از کرونا. در آغاز شهادت امام علی النقی (ع)، امام هادی را تسلیت میگویم و به عنوان نکته ضروری در آغاز این دفتر لازم است یادآوری کنم تقویم بریل سال جدید چاپ  شده است و برای مشترکین ایران سپید البته با این تأکید که آدرسشان دقیق باشد و تغییر نکرده باشد، ارسال خواهد شد. دوستانی که مشترک نیستند باید از طریق انجمنهای نابینایان شهرشان یا اگر در مرکزی ویژه خدمات به نابینایان کار میکنند، از طریق آن مراکز با رودکی تماس بگیرند و تقاضای تقویم کنند. اما پاسخ تماسها و پیامکهای شما: آقای ارزانی در مورد امکان نصب نرم افزار داریوش روی سیستم عامل اندروید سؤال کردند که مانعی برای این امر نیست. آقای حسین نودهی با اشاره به معرفی برخی تجهیزات کمکی برای نابینایان مانند ساعتهای هوشمند در ایران سپید، با این استدلال که این تجهیزات در ایران موجود نیست، خواهان عدم معرفی چنین تجهیزاتی شدند که استدلال کاملاً غلطی است. دسترسی نداشتن به معنای ناآگاهی نیست؛ برعکس، دانستن و آگاهی است که محرک بدست آوردن و دسترسی پیدا کردن است. آقایان سیاحی و نودهی در مورد مشکلات استفاده از رمز پویای بانکی برای نابینایان گفته اند که درست است و در حال پیگیری راه حلی معقول از سوی نظام بانکی هستیم. آقای مداحیان از دزفول نیز از عدم امکان کاربری مستقل دستگاههای خودپرداز گفته اند که باز هم درست است و علیرغم برخی امکانات انجام گرفته، عموم دستگاههای خودپرداز قابل کاربری مستقل توسط نابینایان نیستند. بارها در این خصوص با بانکهای مختلف جلسه داشتیم؛ اقداماتی نیز صورت گرفته است که کافی نیست و باید تا تحقق این امکان تلاش کنیم. آقای خوشبخت نیز پیشنهادهایی راجع به ویژه نامه های نوروزی دادند؛ از جمله معرفی ریشه های نامگذاری سالها با اسامی حیوانات در تقویم چینی. در پایان، به اطلاعرسانیهای تخصصی کرونا در ایران سپید توجه کنید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *