شناسه خبر: 2031 منتشر شده در مورخ: 1392/10/29 ساعت: 14:06 گروه: بهداشت و سلامت  
تامین داروی معلولان مرکز نوشیروانی بابل نیازمند حمایت خیرین است

تامین داروی معلولان مرکز نوشیروانی بابل نیازمند حمایت خیرین است

رییس مرکز خیریه معلولان نوشیروانی بابل گفت: این مرکز خیریه برای تامین دارو و درمان معلولان زیر پوشش نیازمند حمایت جدی خیران است.

ˈ رضا پورقلی ˈ روز شنبه در همایش طرح ˈ مهر تندرستی ˈ که با حضور مسوولان اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران برگزار شد، افزود: هزینه دارو و درمان معلولان این مرکز بسیار بالا است و بدون حمایت خیرین مشکلاتشان رفع نخواهد شد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر 135 معلول ذهنی و جسمی در مرکز خیریه معلولین نوشیروانی بابل نگهداری می شود، ادامه داد: حدود 40 نفر از این معلولان نتیجه ازدواج فامیلی هستند.

پور قلی گفت: مرکز خیریه معلولان نوشیروانی بابل حدود 300 معلول جسمی و حرکتی را که در منزل نگهداری می شوند، زیر پوشش دارد.

وی اطلاع رسانی به مردم را یکی از راهکارهای کاهش تولد نوزادان معلول برشمرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 250 گروه اعم از دانش آموزان، دانشجویان، خیرین، انجمن ها و دیگر اقشار جامعه از این مرکز بازدید کردند.

پورقلی توجه والدین به داشتن فرزندان سالم و پیشگیری از تولد نوزادان معلول را از اهداف مهم بازدید گروه های مختلف از مرکز خیریه معلولین نوشیروانی بابل برشمرد.

وی گفت: خیرین می توانند کمک های مالی خودشان را به شماره حساب 1631233004 نزد بانک ملت شعبه شریعتی بابل واریز کنند.

پورقلی نشانی اینترنتی مرکز خیریه معلولین نوشیروانی بابل را هم WWW.MNMN.IR اعلام کرد.

مرکز خیریه معلولین نوشیروانی بابل که در سال 1344 توسط مرحوم نوشیروانی تاسیس شد ، تا سال 1360 به عنوان پرورشگاه یتیمان فعالیت داشت و بعد از آن با نظارت سازمان بهزیستی کشور به عنوان مرکز خیریه نگهداری معلولان ذهنی و امدادرسانی به این افراد شناخته شد.

هم اکنون 135 معلول ذهنی و جسمی بالای 14 سال با حضور 90 مددیار و همکار در چهار نوبت کاری به صورت شبانه روزی و ایزوله در این مرکز خیریه نگهداری می شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *