شناسه خبر: 20222 منتشر شده در مورخ: 1398/11/27 ساعت: 13:59 گروه: اجتماعی  
اجرای ماده 25 قانون معلولان فقط برای یکی از والدین
از شایعه تا واقعیت

اجرای ماده 25 قانون معلولان فقط برای یکی از والدین

مدیرکل دفتر توانمندسازی در خصوص استفاده از معافیت مالیاتی یکی از والدین معلولان گفت: طبق قانون فقط یکی از والدین افراد دارای معلولیت میتواند از ماده 25 قانون حمایت از حقوق معلولان یعنی معافیت 50 درصدی بهره مند شود.

به گزارش ایران سپید چند روزی است که شایعه هایی میان افراد دارای معلولیت ایجاد شده است مبنی بر اینکه خود فرد معلول هم می تواند از ماده 25 قانون حمایت از حقوق معلولان و معافیت50 درصدی بر روی حقوقشان استفاده کنند. طبق شنیده های ما برخی از ادارات بهزیستی نامه ای به افراد دارای معلولیت می دهند که می توانند از این حق استفاده کنند. ما پیگیر موضوع شدیم و از اداره بهزیستی مذکور موضوع را جویا شدیم تا از صحت و سقم ماجرا اطاعاتی را به دست آوریم. متاسفانه ارتباط برقرار شد  اما جواب درست و مشخصی از سوی این اداره بهزیستی به دست نیاوردیم. 

به همین منظور برای کسب اطلاعات دقیق تر و پایان دادن به این شایعات که میان معلولان قوت بیشتری پیدا کرده است و البته برای جلوگیری از سردرگمی آنها با محمدرضا شهبازی مدیرکل دفتر توانمندسازی به گفتگو پرداختیم. وی با اشاره به متن صریح قانون و شیوه نامه اجرایی آن بیان کرد:« طبق قانون فقط یکی از والدین افراد دارای معلولیت می تواند از ماده 25 قانون حمایت از حقوق معلولان یعنی معافیت 50 درصدی بهره مند شود. دوستان دارای معلولیت نباید به شایعات اکتفا کنند بلکه با مطالعه ماده 25 قانون معلولان و شفافیت آن  میتوانند اطلاعات درست را به کسب نمایند.» 

وی درخصوص اشتباه اداره بهزیستی برای ارائه نامه به فرد معلول هم گفت:« ما پیگیر موضوع خواهیم شد تا معلولان دچار سردرگمی و رفت و آمدهای بی نتیجه نشوند چرا که حتی اگر بهزیستی نامه ای هم به آنها داده باشد در سازمان امور مالیاتی قابل قبول نخواهد بود و اجرا نمی شود. لازم به ذکر است فقط یکی از والدین افراد دارای معلولیت می تواند به بهزیستی درخواست استفاده از این تسهیلات را ارائه دهد.»

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *