شناسه خبر: 20216 منتشر شده در مورخ: 1398/11/27 ساعت: 10:17 گروه: اجتماعی  
۳۰ نمایش به جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولان در مشهد راه یافت

۳۰ نمایش به جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولان در مشهد راه یافت

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۳۰ نمایش برای اجرا در جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولان با عنوان "آفتاب زاگرس" در مشهد انتخاب شد.

به گزارش ایران سپید حمیدرضا پوریوسف روز شنبه در نشست خبری این جشنواره افزود: در این جشنواره که با حضور گروه‌های نمایشی معلولان از استان‌های مختلف برگزار می‌شود تلاش شده است از اثر درمانی تئاتر برای توانمندسازی جسمی و اعتماد به نفس این قشر بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: پس از اعلام فراخوان برگزاری این جشنواره ۱۴۰ اثر هنری از سوی گروه‌های نمایشی معلولان از ۱۱ استان به دبیرخانه رسید که ۸۵ اثر به مرحله بازبینی راه یافت.

وی گفت: از این تعداد ۳۰ تئاتر برای نمایش در این دوره انتخاب شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: این جشنواره در سه بخش تئاتر خیابانی، صحنه‌ای و کودک و نوجوان از چهارم اسفند به مدت سه روز در مشهد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره مدیریت حرکات ریز بدنی در افراد دارای معلولیت، ایجاد هماهنگی بین مخچه، چشم و اعضای دیگر بدن و تقویت عضلات، همچنین افزایش حس اعتماد به نفس و به نمایش گذاشتن توانمندی این قشر است.

وی گفت: معولان استان‌های اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، قم، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و همدان در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گفت: در حوزه تئاتر و دیگر عرصه‌های نمایشی برای استفاده و زمینه سازی حضور افراد دارای ناتوانی جسمی کم کاری شده است.

محمدرضا محمدی افزود: برگزاری این جشنواره فرصتی است که با شناسایی استعدادهای معلولان در این عرصه علاوه بر معرفی آنان به جامعه از این ظرفیت‌ها و استعدادها استفاده شود.

۱۲۶ هزار معلول در بهزیستی استان خراسان رضوی پرونده دارند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *