شناسه خبر: 20190 منتشر شده در مورخ: 1398/11/24 ساعت: 11:51 گروه: دانش و فن آوری  
انتشار NVDA 2019.3 در روزهای آغازین ۲۰۲۰

انتشار NVDA 2019.3 در روزهای آغازین ۲۰۲۰

به روزرسانیهای صفحه خوان NVDA بر اساس سال انتشار نامگذاری میشود و به طور معمول، سالی سه به روزرسانی مهم از این صفحه خوان منتشر میشود که بر اساس شماره سال و اینکه چندمین به روزرسانی آن سال است، نامگذاری میشود.

به گزارش ایران سپید نسخه آخر NVDA در سال گذشته میلادی یعنی سال ۲۰۱۹ اما قدری بیش از حد معمول وقت توسعه دهنده های NVDA را گرفت و به همین علت هم با وجود اینکه این نسخه در فوریه ۲۰۲۰ منتشر شده نامش را ۲۰۱۹.۳ گذاشته اند. تازه یک گام هم پیش رفته اند و به جای انتشار ۲۰۱۹.۳ در همان آغاز کار، یک به روزرسانی کوچک هم اعمال کرده اند و این نسخه را با عنوان ۲۰۱۹.۳.۱ در اختیار کاربران قرار داده اند. اما این نسخه دقیقاً چه تغییراتی کرده؟ سؤالی است که در این شماره از ستون حاضر، به آن پاسخ خواهیم گفت.

مهمترین تغییری که در این نسخه رقم خورده، کوچ از Python ۲ به Python ۳ است. به نوعی میتوان گفت که NVDA دوباره بازنویسی شده است. طراحان، دو موضوع را به عنوان علت این تصمیم ذکر میکنند. نخست اینکه از نظر استانداردهای امنیتی، لازم بود استفاده از Python ۲ متوقف شود و دوم آنکه با توجه به تغییراتی که در سامانه های گفتاری NVDA در اثر این مهاجرت اتفاق افتاده، در آینده میتوانیم شاهد اتفاقات خارق العاده ای در این حوزه در صفحه خوان NVDA باشیم. این تغییر نسخه در زبان برنامه نویسی، درد سرهایی را هم برای کاربران به وجود آورده؛ از جمله اینکه عملکرد تمامی افزونه هایی که بر اساس Python 2 نوشته شده اند دچار مشکل میشود و توسعه دهنده های این افزونه ها باید تک تک آنها را بر اساس Python 3 دوباره بازنویسی کنند. همه توسعه دهنده ها البته وعده داده اند که به زودی این کار را انجام دهند و به این ترتیب، این مشکل دوام چندانی نخواهد داشت. «Screen Curtain»، نام امکان دیگری است که در این نسخه از NVDA به این صفحه خوان اضافه شده است. این قابلیت، به کاربران امکان میدهد صفحه رایانه رومیزی یا لپتاپ را در زمان کار با صفحه خوان، خاموش کنند. این قابلیت البته کمکی به صففه جویی در مصرف باطری نخواهد کرد و در طراحی آن تنها جوانب امنیتی و حفظ حریم خصوصی کاربران در نظر گرفته شده است. این قابلیت پیشتر از طریق یک افزونه در اختیار کاربران NVDA قرار گرفته بود اما حالا در خودِ صفحه خوان تعبیه شده و کاربران میتوانند برای مشاهده تنظیمات مربوطه، به سربرگ تازه ای با نام Vision یا بینایی که به همین منظور در بخش تنظیمات NVDA اضافه شده، مراجعه کنند. وبسایت NVDA توصیه میکند بعد از بارگیری به روزرسانی و نصب نسخه جدید، رایانه را یک بار Restart کنید. جزئیات دقیق تغییرات نسخه جدید NVDA از طریق گزینه What’s New یا تازه چه خبر در منو راهنمای NVDA در اختیار کاربران قرار گرفته است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *