شناسه خبر: 20142 منتشر شده در مورخ: 1398/11/16 ساعت: 11:47 گروه: بهداشت و سلامت  
رعایت بهداشت، بهترین راه پیشگیری از کرونا

رعایت بهداشت، بهترین راه پیشگیری از کرونا

عضو کمیته بیمه سلامت تاکید کرد که بهترین و موثرترین راهکار جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا جدید، رعایت موارد بهداشتی مانند شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، جلوگیری از دست دادن و بغل کردن دیگران و استفاده از ماسک‌های طبی هنگام حضور در مکان‌های عمومی است.

به گزارش ایران سپید به نقل از سازمان بیمه سلامت،  امیر پیروزیان درباره ویروس کرونا بیان کرد: علائم ابتلا به این ویروس شبیه آنفلوآنزا و شامل تب، آب ریزش بینی، مشکل تنفسی، گلو درد، سرفه و عطسه است. ویروس کرونا جدید که از آن با نام ویروس کرونا ۲۰۱۹ یاد می‌شود، در اغلب موارد به صورت یک بیماری تنفسی شبیه آنفلوآنزا ظاهر می‌شود و در گروهی از مبتلایان به این ویروس ممکن است به بیماری شدید تنفسی به همراه تب تبدیل شود.وی ادامه داد: کودکان، سالمندان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند یا دچار ضعف در سیستم ایمنی بدن هستند، از جمله افراد در معرض خطر این بیماری محسوب می‌شوند.عضو کمیته بیمه سلامت بیان کرد: وزارت بهداشت تمهیدات لازم را برای غربالگری و پیشگیری از ورود این ویروس به کشور انجام داده است. با این حال تنها روش موثر و قابل اعتماد برای پیشگیری، رعایت بهداشت فردی است.پیروزیان اظهار کرد: افرادی که دچار آنفلوآنزا شده‌اند باید هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کرده و پس از استفاده، آن دستمال را در سطل زباله بیندازند. البته بهتر است افراد در صورت دیدن علائم اولیه آنفلوآنزا، به پزشک مراجعه کنند.وی ادامه داد: در حال حاضر اطلاع رسانی گسترده درباره این ویروس انجام می‌شود و مردم برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس آماده می‌شوند تا اگر ویروس کرونا جدید وارد کشور شود، آمادگی لازم برای مقابله با آن وجود داشته باشد.عضو کمیته بیمه سلامت گفت: مردم باید اطلاعات و پاسخ سوالات خود در زمینه ویروس کرونا را از مبادی رسمی و تخصصی دریافت کنند و از اعتماد به اطلاعات غیر مستند و انتشار آنها بپرهیزند. در حال حاضر جای نگرانی وجود ندارد، اما رعایت نکات بهداشتی ضروری است.علی رضا رییسی،  معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز امروز درباره شایعات پیرامون مشاهده افراد مبتلا به کرونا در نقاط مختلف کشور گفت: تاکنون هیچ مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در سطح کشور مشاهده نشده است. ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) میلادی در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروشند، آغاز شد. این ویروس اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه در چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت کرده است. بر اساس آخرین آمار تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر در چین به این ویروس مبتلا شده و ۴۲۷ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که دو نفر از فوتی‌ها خارج از چین و در کشورهای هنگ کنگ و فیلیپین بوده‌اند.بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت تاکنون هیچ موردی از شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده و دوربین‌های حرارتی مستقر در مبادی ورودی کشور به طور مستمر مسافران را چک می‌کنند.وزارت بهداشت همچنین شماره تماس ۱۹۰ را جهت ارائه مشاوره ۲۴ ساعته به هموطنان در مورد ویروس کرونا اعلام کرده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *