شناسه خبر: 20137 منتشر شده در مورخ: 1398/11/16 ساعت: 10:22 گروه: اجتماعی  
مناسب سازی شهری برای رفاه نابینایان و کم بینایان

مناسب سازی شهری برای رفاه نابینایان و کم بینایان

معابر و فضا‌های شهری جهت رفاه حال معلولان همدانی مناسب سازی می‌شود.

به گزارش ایران سپید سمیه سهیلی رئیس هیات‌های ورزشی نابینایان و کم بینایان استان همدان با اشاره به اینکه در گذشته یکی از مشکلات بزرگ جامعه نابینایان استفاده از معابر و امکانات شهری بوده است افزود: رویکرد جدید مدیریت شهری در اجرای پیاده رو ها، زیر ساخت‌ها و امکاناتی که به بهره برداری می‌رسند موجب شده تا تمامی افراد جامعه به خصوص جامعه نابینایان و کم بینایان نیز بتوانند به راحتی از معابر و پیاده رو‌های شهری تردد نمایند.


اوبا قدردانی از زحماتی که در این حوزه کشیده شده خواستار ادامه دار بودن این پروژه‌ها و توسعه امکانات شهری جهت استفاده تمامی افراد جامعه از جمله نابینایان، کم بینایان، کم تانوان جسمی، کودکان و... شد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان هم در این باره هدف این منطقه را رسیدن به ایده آل‌های شهری دانست که بتواند جواب گوی احتیاجات تمامی افراد این شهر از جمله کم بینایان، نابینایان، کم توانان حرکتی و ... باشد.

دهبانی صابر با بیان اینکه در سال جاری ۱۱۷ هزار متر مربع پیاده رو سازی در دستور کار شهرداری منطقه یک بوده است عنوان کرد: که در تمامی پروژه‌ها مبحث استاندارد سازی با استفاده از قوانین و ضوابط مشخص و مصالح با کیفیت انجام پذیرفته است.

او ادامه داد: مناسب سازی پیاده‌رو‌ها برای افراد نابینا این امکان را فراهم می‌کند که آن‌ها در انتخاب مسیر خود در کوچه و خیابان کمتر دچار خطا شوند.

او با اشاره به اینکه پیاده رو‌ها به سه نوع سنگفرش تقسیم بندی می‌شوند اظهار داشت: سنگفرش نوع اول که به صورت معمولی می‌باشد مخصوص تردد افراد عادی است و درنوع دوم در بین این سنگفرش‌ها، نوار‌های باریک و موازی برجسته به رنگ زرد کار گذاشته می‌شود که به افراد نابینا کمک می‌کند از مسیر خود منحرف نشوند و نوع سوم سنگفرش‌ها که حالت برجسته مانند و دایره‌ای در سطح خود هستند ونشان دهنده پایان مسیر و رسیدن به کوچه، خیابان و یا پله هستند.

اوهمچنین توجه به اختلاف سطح معابر برای عبور بدون مشکل معلولان و ایجاد پیاده راه‌های هم سطح با تقاطع‌ها و معابر فرعی را از جمله دیگر سیاست‌هایی دانست که در پروژه‌های جاری در حال انجام است./ باشگاه خبرنگاران

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *