شناسه خبر: 20093 منتشر شده در مورخ: 1398/11/13 ساعت: 11:05 گروه: اقتصادی  
صندوق کارآفرینی امید اصفهان آماده پرداخت یک میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل کارگاهی است

صندوق کارآفرینی امید اصفهان آماده پرداخت یک میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل کارگاهی است

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان گفت: این صندوق توانایی پرداخت تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال با کارمزد ۴ درصد در مشاغل کارگاهی و کارفرمایی را دارد.

به گزارش ایران سپید احسان مهدوی هزاوه عصر شنبه در یک نشست خبری به مناسبت دهه فجر در فرهنگسرای رسانه اصفهان، دوره بازپرداخت این تسهیلات را در شهرها چهار سال و روستاها پنج سال اعلام کرد و افزود: بازپرداخت این تسهیلات ۳ تا ۶ ماه هم فرصت تنفس دارد.

وی در باره نقش این صندوق در حمایت کسب و کارهای خُرد و در راستای حمایت از اقتصادی مقاومتی تاکید کرد: این صندوق با توجه به اهمیت و جایگاه کسب و کارهای خُرد در اقتصاد مقاومتی، به‌دنبال تامین نقدینگی این گروه در شرایط فعلی اقتصاد است.

مهدوی هزاوه خاطرنشان کرد:  در حالی که صنایع بزرگ از طریق بورس و صنایع متوسط به کمک سیستم بانکی، منابع مالی خود را تامین می‌کنند، به‌دلیل نبود متولی خاص برای تامین نقدینگی کسب و کارهای خُرد و کوچک، صندوق کارآفرینی امید اصفهان به‌عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی، به‌دنبال حمایت از این اینگونه فعالیت‌هاست.

وی افزود: با توجه به مُصوبات دولت و مجلس در انتهای سال ۹۶ که صندوق کارآفرینی امید را در زمُره نهادهای عمومی غیردولتی قرار داد، حمایت از کسب و کارهای خُرد در دستور کار این نهاد قرار گرفت.

مهدوی هزاوه ادامه داد: صندوق کارآفرینی با استفاده از ظرفیت کارشناسی سازمان‌ها و ادارات دولتی در حوزه‌های مختلف به‌دنبال شناسایی افراد واجد شرایط است تا بتوانند با تامین نقدینگی، کسب و کار کوچک و اشتغال مولد ایجاد کند. 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اصفهان به ایجاد ۵۵ هزار و ۳۹۲ شغل در استان بواسطه وام‌های این صندوق در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این کارآفرینی‌ها بواسطه ۳۶ هزار مورد نظارت دوره‌ای برای جلوگیری از نحراف در مصرف وام‌های تخصیصی صورت گرفته است.  

مهدوی هزاوه از پرداخت تسهیلات به طرح‌های میراث فرهنگی، گردشگری، بوم‌گردی ،خیریه‌های اشتغالزا، اشتغال برای زندانیان آزاد شده، معلولان جسمی حرکتی و شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و تصریح کرد: صندوق از ابتدای امسال چهار میلیارد تومان به کسب و کارهای حوزه صنایع دستی تخصیص داده است و این صندوق به هر فرد صاحب شغل خانگی که توسط کمیته امداد معرفی شود، یکصد میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند.

وی طرح‌های "هر روستا یک محصول"، "روستای بدون بیکار" و "صندوق‌های خُرد محلی" را از طرح‌های اختصاصی این صندوق  برای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: روستاها به‌عنوان کانون‌های مولد در مرکز توجه ما قرار دارند و این صندوق با ارائه تسهیلات اشتغالزا نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان در ۲ سال گذشته داشته است.

مهدوی هزاوه ادامه داد: در هر منطقه اعم از شهری و روستایی ظرفیت‌هایی وجود دارد که باید شناسایی و بر اساس نیاز به روزرسانی شود و در پی آن توسعه الگوهای مبتنی بر کسب و کارهای بومی و محلی صورت پذیرد. 

وی به حمایت صندوق مزبور از شرکت‌های تعاونی نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری به ۹ شرکت تعاونی با مجموع یک‌هزار و ۳۲۰ عضو، تسهیلاتی بالغ بر ۲۲ میلیارد و سیصد میلیون تومان تخصیص داده شده است.

هیات وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۱۲/۲۶ خود به پیشنهاد شماره ۵۵۳۸۰ مورخ ۱۳۹۶/۵/۹ نهاد ریاست جمهوری و به استناد بند(و) تبصره(۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور، اساسنامه صندوق کارآفرینی امید را  تصویب کرد.

در استان اصفهان افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارند که بیشتر آنها در زمُره کارگاه‌های خُرد و کوچک محسوب می‌شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *