شناسه خبر: 20008 منتشر شده در مورخ: 1398/11/2 ساعت: 10:10 گروه: اجتماعی  
۲۶ هزار کودک بدسرپرست و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند

۲۶ هزار کودک بدسرپرست و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند

رییس بهزیستی کشور گفت: اکنون ۲۶ هزار کودک بد سرپرست و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی داریم که ۱۰ هزار نفر از این کودکان در مرکز شبانه روزی دولتی و ۱۶ هزار کودک در خانواده های جایگزین زندگی می کنند

به گزارش ایران سپید وحید قبادی دانا در بازدید از شیرخوارگاه امام علی (ع) با اشاره به کمبود نیرو در شیرخوارگاه افزود:  در بخش پرسنل دچار کمبود نیرو هستیم و از سال ۹۲ سهمیه ی  محدودی برای استخدام داریم که آن تعداد محدود هم در تخصص های خاص بوده است.

وی ادامه داد: مبالغ پرداختی خیرین  باید برای کودکان هزینه شود ، مصرف این مبالغ در امور دیگر از نظر شرعی دچار اشکال خواهد بود و با این کار مخالف هستیم.

قبادی دانا گفت: باید کودکان را به آغوش خانواده باز گردانیم و نباید فردی در پشت نوبت دریافت امداد بماند و ماه های آینده مبلغ یارانه کودکان مراکز شبه خانواده را به مراکز توانبخشی نزدیک می کنیم و این اقدامات  بر مبنای افزایش بودجه نبوده است.

وی اضافه کرد: هزینه پرستاری معلولین ضایعه نخاعی را در همین امسال که سال سخت مالی است افزایش قابل توجهی دادیم،  افزایش ۲.۵ برابری داشتیم و اکنون به  ۵۵۴  هزار تومان رسیده است.

قبادی دانا درباره افزایش مبلغ یارانه مراکز گفت: یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان و سالمندان و بیماران روانی مزمن و معلولین جسمی حرکتی  که حدود ۴۷ هزار نفر در کل کشور هستند، در دی ماه ۹۷ ، مبلغ ۶۴۰ هزار تومان بود و در آبان ۹۸ این مبلغ به ۹۲۰ هزار تومان و برای افراد مجهول الهویه به یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد که این مبلغ به طور متمرکز روی کارت خیریه ها شارژ شد.

 وی درباره نحوه پرداخت یارانه ها  ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد پرداخت سازمان بهزیستی الکترونیکی بوده و بر اساس کد ملی روی کارت بانکی شارژ می شود.

رییس بهزیستی کشور گفت: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان  اکنون برای موضوع مستمری ، یارانه ها  و برنامه های مختلف پرداخت می شود که پرداختی ها  مشخص بوده و  دست هیچ فردی نرسیده  بطوریکه به صورت مستقیم روی کارت افرادی  که نیازمند بوده و جز جامعه هدف سازمان هستند واریز می شود .

 قبادی دانا به  سفر روز گذشته خود به استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: برای کمک به جامعه هدف وارد استان سیستان و بلوچستان شدیم و از افراد  جامعه هدف دیدن کردیم.

قبادی دانا در توضیح عملکرد تخصصی و پرهیز از اعمال جزیره ای اظهار داشت: در کمک به  مددجویان در منطقه سیل‌زده جنوب شرق کشور اولین مرحله شناسایی  شهرستان هایی که دچار سیل شدند بود مانند (چابهار ،کنارک ،نیک شهر ،قصر قند فتوچ ) که با کسب اطلاعات لازم متوجه شدیم که شهرها خسارت جدی ندیده و افراد جامعه هدف سازمان بهزیستی در روستاها هستند.

وی اظهار داشت: بنابراین با جستجو در سامانه مددجویان بهزیستی در این روستاها که شناسایی و مبلغ ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۷۰ هزار تومان  که معادل ۲ برابر مبلغ  کل خانواده بود به حساب این افراد واریز شد .

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همچنین در زمان حضور در این استان متوجه شدیم که ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار هم پشت نوبت دریافت مستمری هستند ولی به دلیل نبود بودجه لازم منتظر دریافت مستمری هستند.  

قبادی دانا در قسمتی دیگر از سخنان خود به کمبود مراکز اقامتی در جنوب سیستان و بلوچستان  اشاره کرد و اظهارداشت: در مناطق جنوب سیستان و بلوچستان مرکز شبانه روزی سالمندان و مرکز بیماران روانی مزمن وجود ندارد تصمیمات لازم اتخاذ شده و این مراکز به زودی دایر خواهد شد.

وی به سامانه افتتاح شده  توسط سازمان بهزیستی برای ثبت خسارات ناشی از بلایای طبیعی ویژه جامعه هدف  سازمان اشاره کرد و افزود : سامانه خسارات ناشی از سیل  در  فروردین سال جاری راه اندازی شد و  اطلاعات توسط مددکار در  سامانه وارد می شود که میزان خسارت ناشی از سیل به این مددجو  چقدر بوده  بطوریکه زمین کشاورزی ، تعداد دام خسارات انسانی ، مصدومیت ها به تفکیک در بخش های  مختلف آمده است.

قبادی دانا گفت: براساس بررسی های انجام شده ۲۵۰ تا ۳۰۰ مسکن از مددجویان بهزیستی بطور کامل تخریب شد  که در این شرایط کاری که می توانیم انجام دهیم این است که ۱۵ میلیون تومان علاوه بر کمک های دولت در مناطق روستایی،  ۲۰ میلیون تومان در مناطق شهری کمک کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان البرز  نیز دراین بازدید افزود: بهزیستی این استان دارای ۶۰۰ کارمند ، پرسنل بوده  و ۸۱۰ موسسه ، مهدهای کودک آن هم  بخش خصوصی برون سپاری شده و در حال فعالیت می باشند.

اسدالله حیدری اظهارداشت: :چالش امروز البرز مهاجر پذیری استان می باشد که بعد از استان تهران مهاجر پذیرترین استان کشور بوده ، در سال گذشته ۹۰ هزار مهاجر را در خود جای داده است و از این تعداد بخش عمده ای جامعه هدف سازمان بهزیستی هستند.

وی ادامه داد : استان البرز  دارای ۲۴ مرکز شبه خانواده است که  سه مرکز دولتی و ۲۱مرکز غیر دولتی هستند و به صورت مشخص در شیر خوارگاه امام علی ۶۲ کودک نگهداری می شوند.

 وی در توضیح تعداد کودکان امداد بگیر در حوزه اجتماعی گفت: اکنون در استان البرز ۵۰۱ فرزند امداد بگیر وجود دارد.

 ۳۴ شیرخوارگاه در کل کشور وجود دارد که بر طبق آیین نامه قبلی  شیرخوارگاه ها بصورت حاکمیتی اداره می‌شوند ،که از این تعداد چهار شیرخوارگاه به صورت مشارکتی خیرین و بهزیستی اداره می شود و شیرخوارگاه امام علی(ع) تنها شیرخوارگاه استان البرز نیز جز این چهار شیرخوارگاه می باشد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *