شناسه خبر: 19922 منتشر شده در مورخ: 1398/10/24 ساعت: 10:08 گروه: اجتماعی  
توزیع ۱۰ هزار بسته غذایی توسط قرارگاه قدس جنوب شرق در سیستان و بلوچستان

توزیع ۱۰ هزار بسته غذایی توسط قرارگاه قدس جنوب شرق در سیستان و بلوچستان

مسوول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: این قرارگاه تا کنون ۱۰ هزار بسته غذایی معیشتی میان سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان توزیع کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایران سپید سرهنگ پاسدار قاسم حسن زاده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در پی بارش‌های اخیر و سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان از همان ساعات اولیه کار خدمات رسانی به سیل زدگان را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: این قرارگاه در گام نخست با اعزام سه فروند بالگرد ترابری، ۳۵دستگاه ماشین آلات مهندسی و بکارگیری ۶۰۰ نفر از رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه کار امداد رسانی را در جنوب سیستان و بلوچستان شروع کرد.

 مسوول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: تا کنون۱۰ هزار بسته غذایی معیشتی،۵۰ هزار قوطی کنسرو و آب‌معدنی و پنج هزار تخته پتو در بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان توزیع کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: همچنین هزار سری لوازم خانگی توسط قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور  در جنوب سیستان و بلوچستان در حال توزیع است.

سرهنگ حسن زاده اظهار داشت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با راه‌اندازی چهار مرکز پخت غذا در شهرستان‌های چابهار و کنارک کار پخت غذای گرم را از ۲۱ دی آغاز کرده که در هر وعده ۵۰ هزار پرس غذا بین سیل زدگان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: این غذاها بوسیله بالگرد در بین روستاهای گرفتار در سیلاب توزیع می‌شوند و تاکنون ۲۰۰ روستای را زیر پوشش خدمات رسانی قرار داده است.

حدود ۲۶ استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان گرفتار مشکلات زمستانی همچون بارش­‌های سنگین و سیلاب شده اند. حجم خسارت های ناشی از باران و سیلاب آن قدر زیاد است که بیش‌ از سه هزار و ۵۰۰ نفر در حال امدادرسانی به سیلزدگان استان سیستان و بلوچستان هستند.

سیستان و بلوچستان یکی از ۲۶ استانی است که در کشور هم اکنون گرفتار مشکلات زمستانی همچون بارش­های سنگین و سیل هستند. سیلی که از بارش­‌های قوی‌ترین سامانه بارشی سال جدید رخ داد و با وجود پایان یافتن بارش ­ها هنوز تبعات آن ادامه دارد. حجم خسارات آن قدر زیاد است که هم اکنون بیش‌از سه هزار و ۵۰۰ نفر در حال امدادرسانی به سیلزدگان سیستان و بلوچستان هستند.

به گفته احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، قطع محورهای ارتباطی ۵۰۰ روستا، بسته شدن ۲۶ محور ارتباطی فرعی، قطع برق ۱۳۰ روستا، از مدار خارج شدن شبکه توزیع آب آشامیدنی ۳۰۰ روستا در مناطق مرکزی و جنوبی، آسیب شدید به بخش کشاورزی از جمله باغات موز و مزارع در شهرستان‌های کنارک، چابهار و دلگان، قطع شبکه ارتباط تلفن در شهرستان‌های نیکشهر، فنوج، بخش‌هایی از دلگان، سرباز، کنارک، قصرقند و همچنین آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی در مناطق شهری و روستایی از جمله آسیب‌های وارد آمده به مناطق سیلزده این استان است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *