شناسه خبر: 1989 منتشر شده در مورخ: 1392/10/25 ساعت: 14:24 گروه: اجتماعی  
طرح اولیه واگذاری مسوولیت اجتماعی معلولان به زودی تقدیم دولت می شود

طرح اولیه واگذاری مسوولیت اجتماعی معلولان به زودی تقدیم دولت می شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح اولیه واگذاری مسوولیت اجتماعی به معلولان به زودی تقدیم دولت می شود.

« همایون هاشمی» روز چهارشنبه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری تئاتر معلولین کشور افزود: بیش از یک سال است که با همکاری و حضور اندیشمندان دانشگاهی، اساتید حوزه توانبخشی، اتاق فکری تشکیل شده که در این زمینه فعالیت می کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: هرکشوری بنا به ساختار و کانون های موجود همه آحاد مردم را در ارتباط با خدمات و رفاه اجتماعی به همکاری می طلبد و در مقابل خدمات متقابل را از آنان دریافت می کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان نیز از ظرفیت های موجود در حوزه رفاه اجتماعی به منظور رفع مشکلات نیازمندان ، استفاده و اقدام به همکاری و مشارکت افراد دارای معلولیت برای دریافت خدمات در حوزه اجتماعی کرده است.

هاشمی با اشاره طرح واگذاری مسوولیت اجتماعی افزود: در اجرای این طرح باید ارگان ها و سازمان ها، بهزیستی را یاری دهند چرا که بهزیستی به معنای بهتر زیستن است که همه نهادها می توانند با توجه به مبحث مشارکت های مردمی از جمله صدقات جاری، خمس و زکات اموال خود، بهزیستی را تامین مالی منابع این طرح کمک کنند.

وی ادامه داد: از تئاتر نیز می توان در حوزه درمان بهره گرفت چراکه پرداختن به تئاتر و هنر موجب خواهد شد که جامعه هدف معلولین باانگیزه تر وارد عرصه های مختلف اجتماعی شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این سازمان در حوزه توانمندسازی ، گام های موثری برداشته است، گفت: این سازمان تلاش می کند رسیدن به مفهوم اصلی توانمندسازی را برای همه ، تسهیل سازد.

هاشمی افزود: امروزه توانمندسازی در حوزه های مختلف اجتماعی، مباحث فردی و گروهی وارد شده است که همه اینها در کنار هم کامل و به یک خروجی منتهی می شوند.

وی، هدف از توانمندسازی را ایجاد شرایط مناسب برپایه مستندات علمی برای افراد دارای معلولیت عنوان کرد و ادامه داد: در نهایت این گروه از جامعه می توانند با کمترین تکیه برسایرین، زندگی کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: زمانی این سازمان در حوزه توانمندسازی در عرصه های مختلف احساس تنهایی می کرد و گروه های دولتی، تشکل های مردم نهاد و حتی جامعه هدف معلولین نیز با این سازمان همکاری نداشتند اما امروز هنرمندان ، ورزشکاران، خیرین و سایر گروه های اثر گذار در کنار بهزیستی در حوزه توانمندسازی فعالیت می کنند.

هاشمی افزود: بهزیستی معتقد است در مسیر تکامل باید به عنوان یار کمکی در کنار گروه هدف باشد و کار اصلی را به گروه های هدف (معلولان) واگذار کند و این سازمان به عنوان سیاستگذار و ناظر در امور دیگر فعالیت کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *