شناسه خبر: 19889 منتشر شده در مورخ: 1398/10/22 ساعت: 09:57 گروه: اجتماعی  
۳۰ مجموعه ورزشی تهران برای معلولان مناسب‌سازی شد

۳۰ مجموعه ورزشی تهران برای معلولان مناسب‌سازی شد

معاون سازمان ورزش شهرداری تهران از مناسب سازی ۳۰ مجموعه ورزشی آبی و چند منظوره این نهاد برای معلولان و سالمندان خبر داد.

به گزارش ایران سپید حیدر سلیمانی اظهار داشت: مناسب سازی مجموعه های ورزشی از آبان ماه آغاز و هر ماه ۱۰مجموعه پر مخاطب برای تردد آسان معلولان و سالمندان مناسب سازی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۹۰ مجموعه ورزشی تحت سازمان ورزش شهرداری خدماتی را به شهروندان تهرانی ارائه می دهند خاطر نشان کرد: در صدد هستیم در این طرح ۵۶ مجموعه آبی و دارای اولویت را تا فصل بهار سال آینده برای تردد این قشر جامعه فراهم کنیم.

معاون سازمان ورزش تاکید کرد: شهروندان می توانند لیست مجموعه های ورزشی این نهاد را در سایت سازمان ورزش پیگیری کنند.

شرکت ۱۷ هزار ورزشکار در طرح دوشنبه های ورزشی پایتخت
سلیمانی همچنین از اجرای طرح دوشنبه های ورزشی در سطح پایتخت اشاره کرد و گفت: این طرح از اردیبهشت ماه امسال با تعدادی اندک (حدود۲۰نفر) در سطح پایتخت با هدف کاهش فقر حرکتی اجرایی شد که پس از گذشت سی و پنج هفته هم اینک جمعیت علاقه مندآن به ۱۷ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه طرح دوشنبه های ورزشی در شهرهای تبریز، اصفهان، کرمانشاه، یزد، شیراز و تهران با استقبال مردم برگزار می‌شود افزود: این هفته طرح دوشنبه ورزشی به مناسبت یاد و خاطره شهدای مقاومت (سردار سلیمانی و همرزمانش) با حضور نظامیان پایتخت در منطقه ۱۵ برگزار خواهد شد.

فعالیت ورزشی نوستالژیک در طرح خیابان ورزش پایتخت
معاون سازمان ورزش شهرداری از نهادینه شدن فعالیت ورزشی نوستالژیک در خیابان ورزش پایتخت اشاره کرد و گفت: با توجه به توسعه فرهنگ آپارتمان نشینی و نبود فضاهای لازم در سطح شهر برای کودکان، امروزه شاهد کمرنگ شدن بسیاری از بازیهای قدیمی از جمله لی لی، الک دولک و ... هستیم.

سلیمانی با بیان اینکه رویکرد سازمان ورزش نهادینه کردن خاطرات گذشته برای نسل جدید جامعه است گفت: در طرح خیابان های ورزش، مسیرهای کم تردد در روزهای پنجشنبه و جمعه در اختیار خانواده ها قرار می گیرد تا این سنت ها نهادینه شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا در این طرح بتوان تا حدودی فقر حرکتی را از میان خانواده ها از بین برده و نشاط را برای آنها به ارمغان آوریم.

به گفته وی، هم اینک با اجرای طرح خانه ورزش بیش از ۸۰درصد از شهروندان تهرانی در طرح خیابان ورزش شرکت دارند که با رایزنی های با مدیران شهری بتوان منطقه ۶ پایتخت را به صورت پایلوت راه اندازی کنیم.

معاون سازمان ورزش شهرداری همچنین از شرکت ۳۵۰ کودک پسر در فوتبال آینده سازان شهر تهران(کودکان کار) خبرداد و افزود: این طرح با هدف کشف استعداد های فوتبالی و معرفی استعدادها به نمایندگان استان در لیگ برتر(استقلال، پرسپولیس، سایپا، پیکان و راه آهن) از ۲۰آذرماه امسال آغاز و تا اوایل بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در این رویداد ورزشی ۳۵۰ کودک کار در قالب ۲۲ تیم و در رده کمتر از ۱۶ سال شرکت دارند.

سلیمانی با اشاره به اینکه این رویداد به میزبانی مناطق ۱۲ و ۵ تهران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اختتامیه این رویداد ۲۲ بهمن ماه، در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *