شناسه خبر: 19874 منتشر شده در مورخ: 1398/10/19 ساعت: 09:34 گروه: دانش و فن آوری  
قابل لمس شدن محتوای عکس‌ها در گوشی‌های Hap2phone

قابل لمس شدن محتوای عکس‌ها در گوشی‌های Hap2phone

کمپانی Hap2u که در زمینه تبدیل هوش حسی به لامسه فعالیت می‌کند، امسال در نمایشگاه CES, از نخستین گوشی هوشمند دنیا با قابلیت به کارگیری حس لامسه، رونمایی کرد.

به گزارش ایران سپید تا کنون استفاده از حواس در گوشی‌های هوشمند فقط به لرزش در زمان دریافت پیغام یا در هنگام لمس صفحه خلاصه می‌شد. Hap2u حالا فناوری تازه‌ای را معرفی کرده که به کاربران امکان می‌دهد جنس محتوای موجود در عکس‌ها را لمس کنند. به طور مثال، کاربران به کمک این فناوری خواهند توانست جنس لباس‌های موجود در فروشگاه‌های آنلاین را حس کنند. یکی از اهداف Hap2u از به کارگیری این قابلیت در گوشی‌های خود این است که به کاربران امکان بدهد بدون نیاز به دیدن و به وسیله حس کردن دکمه‌های مربوط به حروف صفحه کلید در زیر انگشتانشان، بنویسند. قابلیتی که قطعاً از نظر کاربران نابینا بسیار شگفت انگیز خواهد بود. Hap2u، پیش نمونه این گوشی را در نمایشگاه CES2020 که از ۷ تا ۱۰ ژانویه در لاس وگاس در جریان بود، به نمایش گذاشت. این شرکت در CES2020 به عنوان یکی از برگزیدگان انتخاب شده. اتفاقی که پیش‌تر در CES2017 هم آن را تجربه کرده بود.

«Cédrick Chappaz»، مدیر عامل Hap2u می‌گوید: صفحه لمسیِ Hap2phone یک دستاورد ویژه محسوب می‌شود. ما امیدواریم این صفحه لمسی بتواند تجربه کاربران از صفحات لمسی را به اندازه قابل توجهی ارتقا بخشد. این فناوری، شامل یک لایه پلاستیکی پیِزو الکتریکی به قطر ۲ میکرون است که در زیر صفحه لمسی گوشی قرار داده می‌شود. با نصب این سخت‌افزار، نرم‌افزاری که به عنوان کنترل کننده آن بر روی گوشی تعبیه شده تشخیص می‌دهد که در کدام قسمت از صفحه، حس لمس را برای کاربر به وجود آورد.

نصبِ این سخت‌افزار ممکن است نهایتاً تا ۱ گرم به وزن گوشی یا دستگاه دیگری که سخت‌افزار بر روی آن نصب شده، اضافه کند. میزان افزایش مصرف باطری هم به زحمت به ۱ درصد خواهد رسید. فناوری Hap2u می‌تواند با تغییر در میزان ضریب سایش، مغز را به گونه‌ای هدایت کند که گویی کاربر مشغول لمس مواد و اجسام مختلف از قبیل پلاستیک، فلز، پارچه، و مواردی از این دست است. سیگنال‌ها از سر انگشتان به مغز منتقل می‌شوند و مغز، با ترجمه این سیگنال‌ها، حسِ لمسِ مواد مختلف را در کاربران به وجود می‌آورد. انتظار می‌رود از این تکنولوژی فقط در گوشی‌های هوشمند استفاده نشود. امکان استفاده از این ابزار در تمام سطوح قابل لمس، با هر جنسی، وجود خواهد داشت. این کمپانی که در ۲۰۱۵ تأسیس شده، امکانی را فراهم کرده که از سطوح قابل لمس در صفحات غیر شیشه‌ای نظیر صفحات پلاستیکی یا چوبی هم استفاده شود. از این قابلیت، علاوه بر گوشی‌های هوشمند، در مواردی همچون خودرو‌های مدرن و ساختمان‌های هوشمند هم استفاده خواهد شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *