شناسه خبر: 19719 منتشر شده در مورخ: 1398/10/3 ساعت: 10:51 گروه: اجتماعی  
ابلاغ 90 میلیارد ریال، هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی به استانهای کشور

ابلاغ 90 میلیارد ریال، هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی به استانهای کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در اولین جلسه شورای مالی گفت: به زودی ۶۰ میلیارد ریال اعتبار ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیاز های ویژه به استانها ابلاغ خواهد شد که با این رقم در ماه جاری مبلغ ابلاغی بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال خواهد شد.

به گزارش ایران سپید دکتر حسینی در این جلسه اظهار داشت: بودجه سال۹۹ کل کشور به مبلغ ۴۸۴ هزار میلیارد و ۵۹۷ میلیون تومان می باشدکه ۸ درصد رشد داردو در آموزش و پرورش ۲۳ درصد رشد نسبت به سال ۹۸ را نشان می دهد و این درصد رشد بعد از بودجه تحقیقات با ۳۱ درصد رشد بیشترین رشد بودجه در بین ۶۳۰ دستگاه را نشان می دهد .

وی تصریح کرد: این اولین سالی است که بودجه کشور دو سالانه بسته می شود و اصلاحات ساختاری مورد نظر مقام معظعم رهبری مثل درآمدزایی پایدار ، اصلاحات نهادی ، هزینه کرد کارها در آن لحاظ شده است.

دکتر حسینی افزود: بودجه کشور ویژگی های عمده اش بر حمایت از معیشت مردم ، عدالت ، سلامت ، قطع وابستگی به نفت ، درآمدهای ارزی ، اقتصاد مقاومتی ، توجه به بخش خصوصی ، شفافیت سازی و تقویت بودجه های استانی متمرکز می باشد.

وی در ادامه افزود: کسری بودجه آموزش و پرورش که به شکل مضمن هر سال ادامه دارد امسال به شکل کمتری با منفی ۴/۶ درصد همراه بوده که از رشد ۲۳ درصد برخوردار بوده است.

وی تأکید کرد: البته این میزان بودجه ۷۳ درصد پوشش تحصیلی دانش آموزان را به شکل مطلوب پاسخگوست.

دکتر حسینی ابراز کرد: متاسفانه آموزش و پرورش با پدیده ریزش منفی مواجه است. پدیده ریزش منفی بین مولفه دانش آموزان در حال افزایش و معلمین و منابع انسانی آن کاهش داشته است که این روند از سال ۹۶ شروع شده و در سال های ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ ادامه داشته  و تا سال ۱۴۰۲ ادامه می یابد .

وی افزود: این روند از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ با شیب ملایم ادامه می یابد و از سال ۱۴۰۶ به بعد روند عادی می شود.

دکتر حسینی با بیان اینکه سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور از دو طریق قابل توجه است، عنوان کرد: اول اینکه اعتبارات آموزش و پرورش بین تبصرها و جداول توزیع شده است که ۵۹ هزار میلیارد می باشد و دوم اینکه سهم از بودجه کل و عمومی است که اگر بخشی سهم آموزش و پرورش را از بودجه عمومی و کل در نظر بگیریم بین ۳/۱۲ تا ۶/۱۲ درصد را شامل می شود و این رقم در سال ۱۳۹۸، ۲/۱۱درصد بودجه را شامل می شد.

معاون وزیر تا کید کرد: ما باید تلاش کنیم سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی و کل و خصوصا GDP افزایش دهیم و نیز دست کم ۵۰میلیار تومان به بودجه کنونی سازمان استثنایی  را اضافه کنیم.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کارگروه اقتصادی برای به فعلیت رساندن، ظرفیت درونی اقتصادآموزش و پرورش استثنایی است، ادامه داد: رایزنی برای افزایش بودجه آموزش و پرورش از طریق کمیسیون تلفیق و همچنین بودجه آموزش و پرورش استثنایی و دقت در هزینه کرد مطلوب بودجه  بر اساس اولویت های سازمان  و سند تحول بنیادین و نیز ۱ درصد بودجه صدا وسیما و پژوهش مطابق قانون و نیازهای سازمان باید انجام شود.

دکتر حسینی افزود: در ۹ماهه اخیر ۴۴درصد بودجه سازمان آموزش و پرروش استثنایی تخصیص یافته است که این رقم نسبت به سال گذشته حدود ۱۲درصد کاهش تخصیص را نشان می دهد.

 

وی در پایان افزود : بزودی ۶ میلیارد تومان هزینه ایاب و ذهاب به استانها ابلاغ خواهد شد که با این رقم در ماه جاری مبلغ ایاب و ذهاب ابلاغی به استانها بالغ بر۹۰میلیارد ریال خواهد شد.


 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *