شناسه خبر: 19695 منتشر شده در مورخ: 1398/10/2 ساعت: 10:13 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 2 دی 1398

روزنامه دوشنبه 2 دی 1398

سهمیه سوخت به کدام گروه از معلولان و جانبازان اختصاص مییابد؟ - از سختیها گذر خواهیم کرد - خانواده هایی که کمک معیشتی دولت را دریافت نکرده اند، چکار کنند؟ - نکات کلیدی برای حفظ عضلات در سالمندی - عینکهای معمولی هوشمند میشوند - مهمانان خارجی شام ایرانی - 6 سال در انتظار پاداش - ربودن زنان با پراید شیشه دودی - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 2 دی 1398

26 ربیع الثانی 1441

23 دسامبر 2019

سال بیست و چهارم شماره 6312

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

سهمیه سوخت به کدام گروه از معلولان و جانبازان اختصاص مییابد؟ 2

از سختیها گذر خواهیم کرد 3

خانواده هایی که کمک معیشتی دولت را دریافت نکرده اند، چکار کنند؟ 4

نکات کلیدی برای حفظ عضلات در سالمندی 7

عینکهای معمولی هوشمند میشوند 10

مهمانان خارجی شام ایرانی 12

6 سال در انتظار پاداش 16

ربودن زنان با پراید شیشه دودی

اطلاعرسانی

 

............ویژه

* سهمیه سوخت به کدام گروه از معلولان و جانبازان اختصاص مییابد؟ محمد نفریه، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درباره زمان اختصاص سهمیه سوخت به معلولان گفت: هنوز زمان اختصاص سهمیه سوخت به معلولان به صورت قطعی مشخص نشده است. در مرحله اول سهمیه سوخت از طرف وزارت نفت به تمامی معلولان و جانبازانی که پلاک ویژه دارند اختصاص مییابد که در حال حاضر موافقتهای اولیه آن اعلام شده است و باید وزارت نفت میزان سهمیه این قشر را اعلام کند. نفریه با بیان اینکه ۳۰ هزار پلاک ویژه معلولان در کشور وجود دارد، افزود: پلاک ویژه معلولان مشخص است و سهمیه سوخت به کارت سوخت این افراد واریز میشود؛ البته نیاز معلولان بیشتر از این مقدار است و ضرورت دارد که سهمیه سوخت به معلولانی که پلاک ویژه ندارند، سرویسهای مراکز روزانه و مراقبین در منزل معلولان اختصاص یابد که در حال پیگیری هستیم.

...............سیاسی

* از سختیها گذر خواهیم کرد.  علی ربیعی در کانال تلگرامی خود نوشت: این وعده را به مردم میدهیم که با وجود تمام سختیها و انتقادات از شرایط فعلی و روزهای سخت گذر خواهیم کرد.

* حجت الاسلام احمد مازنی، نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه «بنده تا کنون نشنیده ام که هیچ اصلاحطلبی اعلام کرده باشد در انتخابات آتی شرکت نمیکنیم»، گفت: افرادی که با جمهوری اسلامی مشکل دارند و تفکر بر اندازی دارند، میگویند در انتخابات شرکت نمیکنیم. اینکه در انتخابات شرکت نمیکنیم، حرف اصلاحطلبان نیست.

* صادق خرازی، دبیر کل حزب ندای ایرانیان میگوید: رهبری انقلاب نمیگذارند که دولت سقوط کند. من احتمال این موضوع را یک در هزار هم نمیبینم که رهبری اجازه دهند مجلس وارد استیضاح رئیس جمهوری شود؛ مگر اینکه شرایط کشور به گونه ای شود که آقای روحانی بخواهد در مقابل همه چیز بایستد.

.............گزارش روز

* خانواده هایی که کمک معیشتی دولت را دریافت نکرده اند، چکار کنند؟ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع هموطنان عزیز و متقاضیان دریافت طرح حمایت معیشتی میرساند که به منظور رفاه حال بیشتر، از مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ خودداری کنند. بر این اساس، از تاریخ ۱۰ دی ۹۸ افرادی که تا کنون برای دریافت یارانه اقدام و ثبت نام نکرده اند و متقاضی دریافت طرح حمایت معیشتی هستند، میتوانند برای پیگیری فرآیند درخواست برخورداری از بسته حمایت معیشتی به سایت hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

* رمزهای دوم ایستا تا ۱۵ دی فعال است: یک مقام مسئول در نظام بانکی از ارائه مهلت دوباره بانک مرکزی به مشتریان نظام بانکی برای دریافت رمز پویا خبر داد و گفت: رمزهای دوم ایستا تا ۱۵ دی فعال خواهند بود. وی اظهار داشت: بانک مرکزی آذر امسال در اطلاعیه ای اعلام کرده بود که از (یکشنبه اول دی ۹۸) تمامی رمزهای ایستا برای تراکنشهای غیر بانکی غیر فعال خواهند شد و مشتریان نظام بانکی برای خریدهای اینترنتی و پرداخت قبوض خود، مکلف به استفاده از رمزهای پویا یا همان رمزهای یک بار مصرف هستند. وی افزود: بر این اساس، با توجه به درخواستهای مکرر مردم مبنی بر فعال سازی دریافت رمز پویا از طریق پیامک به دلیل سهولت دسترسی، بانک مرکزی تا ۱۵ دی ۹۸ رمزهای ایستا را فعال نگه خواهد داشت. به گفته این مقام مسئول در نظام بانکی، هم اکنون دریافت رمزهای یک بار مصرف از طریق اپلیکیشن، برای مشتریان تمامی بانکها امکانپذیر است؛ اما برای دریافت رمز پویا از طریق پیامک، نیازمند زمان بیشتری در سیستم بانکی هستیم تا به منظور رفاه حال مردم، هیچ گونه محدودیت و اختلالی در حوزه ارسال و دریافت پیامک وجود نداشته باشد. وی اظهار داشت: بر این اساس، بانکها به صورت مرحله ای پیامک را تا ۱۵ دی فعال خواهند کرد؛ همچنین به صورت روزانه یک یا دو بانک به پروسه ارسال بدون محدودیت پیامک، متصل خواهند شد که اسامی آنها از سوی بانک مرکزی به صورت روزانه اعلام خواهد شد.

* ظرفیت ثبت نام شهر جدید پردیس تکمیل شد: مدیر کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به استقبال بسیار زیاد متقاضیان، طبق پیشبینیهای صورت گرفته، ظرفیتهای شهرهای جدید از جمله پردیس، پرند و هشگرد در همان ساعات اولیه پر شد؛ بویژه شهر پردیس که در همان ۳۰ دقیقه اولیه ظرفیت آن تکمیل شد. مدت زمان پالایش و بررسی نهایی طرح اقدام ملی مسکن یک ماه تا ۴۵ روز زمان میبرد و متقاضیان تأیید صلاحیت شده از طریق پیامک میتوانند مراحل تکمیل ثبت نام را انجام دهند.

* سود سهام عدالت سال ۱۳۹۷ از اوایل اسفند امسال محاسبه و به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

.............آموزشی

* نکات کلیدی برای حفظ عضلات در سالمندی: از حدود ۳۵ سالگی معمولاً روند تحلیل رفتن توده عضلانی در بدن شروع میشود که این فرآیند را "سارکوپنی" مینامند و عوامل متعددی در بروز آن نقش دارند. با بالا رفتن سن حتی افرادی هم که مرتب ورزش میکنند، با تحلیل و ضعف عضلانی مواجه میشوند. با این حال افرادی که تحرک کافی ندارند، بیشتر دچار این مشکل شده و حدود پنج درصد از عضلات خود را طی یک دهه از دست میدهند. این وضعیت بر اثر عوامل متعددی بوجود میآید. از جمله اینکه با افزایش سن، ترشح هورمونهایی که به سلامت عضلات کمک میکنند کاهش مییابد. همچنین فعالیت عصبهای کنترل کننده انقباضهای ماهیچه ای کاهش مییابد که این وضعیت با بیتحرکی تشدید میشود. علاوه بر این، برخی افراد کهنسال اشتهای خود را از دست میدهند که این امر نیز به نوبه خود میتواند تحلیل رفتن ماهیچه ها را تشدید کند. همزمان با از دست دادن توده عضلانی، فرد قوت و توانایی عمومی خود را نیز از دست میدهد که این ناتوانی سریعتر از کاهش حجم عضلانی اتفاق می افتد. در این شرایط انجام فعالیتهای روزمره سخت میشود. افرادی با کمترین میزان توده عضلانی و توانایی، ۱۰ برابر کمتر احتمال دارد بتوانند مستقل زندگی کنند. همچنین کاهش توده عضلانی فرد را در برابر شکستگی، مصدومیت و مرگ و میر آسیبپذیرتر میسازد. این در حالیست که حفظ سلامت عضلانی همزمان با افزایش سن، موجب بهبود کیفیت زندگی در دوران سالمندی میشود. مهمترین اقدام پیشگیرانه، انجام مرتب فعالیتهای جسمی است. اگرچه تمرینات مقاومتی از قبیل وزنه برداری بهترین راهکار است، اما انجام هرگونه فعالیت بدنی از جمله پیاده روی در این زمینه مفید و مؤثر است. علاوه بر این، رعایت رژیم غذایی سالم به حفظ توده عضلانی کمک میکند. پروتئین، ماده غذایی مورد علاقه عضلات است. با افزایش سن، میزان بازتولید عضلات از طریق مصرف پروتئین کم اثر میشود. با این حال میتوان با افزایش میزان پروتئین مصرفی که شامل حدود ۲۵ درصد از کالری روزانه میشود، این کمبود را تا حدودی جبران کرد. مکملهایی وجود دارند که به حفظ سلامت ماهیچه ها کمک میکنند. از جمله آنها میتوان به ویتامینهای B، D و مکملهای پروتئین اشاره کرد که در هر حال بهتر است مخصوصاً برای سالمندان طبق تجویز پزشک مصرف شوند. * علائم مهم حمله قلبی: حمله قلبی با پنج نشانه و علامت مهم همراه است. هرچه آگاهی افراد از علائم این عارضه کمتر باشد، احتمال اینکه برای دریافت خدمات درمانی با اورژانس تماس گرفته شود کاهش پیدا میکند. این علائم عبارتند از: احساس درد یا ناراحتی در قفسه سینه، تنگی نفس، احساس درد یا ناراحتی در دستها یا شانه ها، احساس ضعف و گیجی، احساس درد در فک، گردن یا کمر.

* گلواژه: شکوه دنیا همچون دایره ای بر روی آب است که هر زمان بر پهنای خود می افزاید و در منتهای بزرگی هیچ میشود. ویلیام شکسپیر

.............دانش و فناوری

* عینکهای معمولی هوشمند میشوند: به نقل از دیلی میل، شرکت بوش فناوری نوینی ابداع کرده تا عینکهای معمولی را هوشمند کند. این سیستم Bosch Smartglasses Light Drive نام دارد و میتوان آن را روی قاب هر عینکی نصب کرد تا هولوگرامهایی از عناصر مختلف تعبیه شده در عنبیه کاربر را نمایش دهد. بوش ادعا میکند این فناوری به کاربران اجازه میدهد هنگام استفاده از عینک هوشمند بدون نگاه کردن به موبایل یا ساعت هوشمندشان، نوتیفیکیشنها را ببینند و فقط با کمک چشمانشان از اپلیکیشنها استفاده کنند. بوش ادعا میکند این سیستم بی نیاز از دست کار میکند و تصویر ایجاد شده توسط آن همیشه واضح است و در کانون دید کاربر نشان داده میشود. یکی از ماژولهای مهم برای این فناوری کوچکتر شده و کمتر از ۱۰ گرم وزن دارد. همچنین ماژول مذکور ۳۰ درصد باریکتر از نمونه های مشابه است. بوش در حال حاضر قیمت تجاری این فناوری را اعلام نکرده، اما تأیید کرده سیستم مذکور در ژانویه ۲۰۲۰ در نمایشگاه CES رونمایی میشود.

* تشخیص آسان پارکینسون از طریق نحوه حرکت چشم: محققان آمریکایی از تولید برنامه ای نرم افزاری خبر داده اند که با رصد حرکت چشم بر روی صفحه تبلت میتواند ابتلای افراد به بیماری پارکینسون را مشخص کند. اداره غذا و داروی آمریکا صحت این روش را به صورت مقدماتی تأیید و تصریح کرده با استفاده از آن میتوان بیماری پارکینسون را با دقت بالایی تشخیص داد. پژوهشگران از مدتها پیش متوجه شده بودند که میان نحوه لرزش و حرکت چشم و احتمال ابتلای به بیماری پارکینسون رابطه مستقیم وجود دارد. از سوی دیگر ۶۰ درصد از موارد تشخیص پارکینسون در جهان اشتباه از آب در میآید و چنین آماری در دنیای پزشکی مدرن نگران کننده است. آزمایش جدید که مبتنی بر استفاده از برنامه ای خاص و نیز دوربین تبلت به منظور ردگیری حرکات چشم است، انقلابی در دنیای پزشکی ایجاد خواهد کرد.

............فرهنگ و هنر

* مهمانان خارجی شام ایرانی:

پوریا پورسرخ، نیما شاهرخشاهی و سامان گوران به همراه یک بازیگر ترکیه ای به جمع بازیگران «شام ایرانی» به تهیه کنندگی و کارگردانی سعید ابوطالب پیوستند. به گزارش روابط عمومی این مجموعه، پس از شبنم قلیخانی، سیما تیر انداز، نگین معتضدی و مارال فرجاد، پوریا پورسرخ، نیما شاهرخشاهی و سامان گوران جدیدترین بازیگران ایرانی هستند که به مجموعه جدید «شام ایرانی» پیوسته اند. این مجموعه در این فصل به صورت بین المللی ساخته میشود و تا کنون حضور  بازیگرانی از آذربایجان و ارمنستان در «شام ایرانی» قطعی شده و به تازگی گروه کارگردانی با امره تتیکل، بازیگر جوان ترکیه ای نیز به توافق رسیده اند. گروه تهیه همچنان در حال مذاکره با بازیگران خارجی در بیروت و مسکو هستند. اخیراً دعوت از بازیگران فصل جدید «شام ایرانی» در صفحه رسمی این برنامه در اینستاگرام به نظرسنجی گذاشته شد و علیرغم حضور پوریا پورسرخ در فصلهای گذشته، به خاطر درخواست مخاطبان، مجدداً از او برای حضور در فصل جدید دعوت به عمل آمده است. «شام ایرانی» به دنبال تجربه های موفق ابوطالب، کارگردان مجموعه های «هفت شهر عشق» و «هفت روز و هفت ساعت» با حضور بازیگران داخلی و خارجی ساخته میشود. حضور بازیگران خارجی در این فصل کمک میکند تا تفاوتها و شباهتهای فرهنگی مهمانپذیری و پذیرایی در ایران و کشورهای منطقه به تصویر کشیده شود؛ اتفاقی منحصر به فرد که پیش از این سابقه نداشته است. - پرویز پرستویی در گفتگوی تازه اش با فریدون جیرانی درباره دلیل مهاجرت نکردن از ایران گفت: منِ پرویز پرستویی، اگر بهترین امکانات را هم در خارج از کشور به من بدهند، نمیتوانم بروم، بلد نیستم، دغدغه ام رفتن نیست. اینجا را با تمام سختیهایش، با تمام مشکلاتش دوست دارم. نمیگویم اینجا همه چیز بر وفق مراد است، اما با تمام کم و کاستیها و با تمام چیزهایی که مشاهده میکنیم، باز هم من نمیتوانم اینجا را ترک کنم. او در ادامه گفت: «من مانند این پیرمردهایی میمانم که روزهای جمعه صبح زود بیدار میشوند و سر کوچه مینشینند و به همه گیر میدهند. خارج رفتن من همان حکم را دارد. از ایران رفتن من همان یک هفته اول که بدانم آنجا کجاست، چگونه است، چه چیز دارد، چه چیز ندارد، جذاب است؛ چون به هر حال یک تجربه است؛ اما بعد از آن واقعاً برای من جذابیتی ندارد. بدون هرگونه شعار، من متعلق به اینجا هستم.» - محسن امیریوسفی به ایسنا گفت: جشنواره فیلم فجر بخاطر شش سال بی احترامی و نادیده گرفتن «آشغالهای دوست داشتنی»، یک معذرتخواهی به من و عوامل فیلمم بدهکار است که میتواند امسال با حضور نسخه "آشغالهای دوست داشتنی اصل" در جشنواره جبران شود. امیریوسفی گفت: این نسخه دلخواه کارگردان است که دقیقاً مطابق فیلمنامه پروانه ساخت گرفته از سازمان سینمائی در سال ۹۱ است. نسخه جدید ۵۵ دقیقه با نسخه اکران شده تفاوت دارد که این پلانها جداگانه در پائیز ۹۱ فیلمبرداری شده، ولی در نسخه اکران نبود. در این نسخه جدید که هفت سال آماده اکران بوده، بازیگری جدید هم حضور دارد که از نقشهای اصلی است و در نسخه اکران شده حضور نداشت. – سیدعلی ضیا در ویژه برنامه شب یلدای شبکه یک، میزبان داریوش فرضیایی، مجری محبوب کودکان و سیده فاطمه گیلانپور، مادر او بود.

عمو پورنگ در ابتدا گفت: با حضور در این استودیو یاد و خاطره شبکه یک که از آن شروع کردم برایم زنده شد. بعد رسیدیم به دو، بعد سه، بعد چهار... (با خنده) فرضیایی ادامه داد: من از مهدکودک شروع کردم و از آن زمان با بچه ها انس دارم و به اینکه از جای پایین کارم را آغاز کردم افتخار میکنم. عمو پورنگ با انتقاد از وضعیت فعلی تصریح کرد: الآن کودک محلی از اعراب ندارد. کودک حالش خوب نیست. کتابهای کودکمان، برنامه سازی کودکمان، داریم با خودمان چه می کنیم؟!

...............ورزشی

* 6 سال در انتظار پاداش: تیم ملی گلبال دختران جوان ایران در مسابقات پارا آسیایی ۲۰۱۳ که در مالزی برگزار شد، به مقام سوم دست یافت و کمیته پارالمپیک به پاس این مقام، مصوب کرد به هر کدام از اعضای تیم ملی گلبال بانوان ۲ سکه طلا بدهند. حواله پاداش طی مراسمی در سال ۹۳ به ورزشکاران اهدا شد، اما مریم آهون، ورزشکار نابینای کازرونی همچنان منتظر پاداش است. رئیس و دبیر فدراسیون نابینایان بارها به معاون صندوق حمایت از ورزشکاران نامه زده اند، اما آنها پاسخ قانع کننده ای نداده اند. آهون گفت: در سال ۹۳ یک روز قبل از مراسم تجلیل از ورزشکاران، مربی تیم ملی با من تماس گرفت و گفت برای دریافت پاداش در این مراسم شرکت کنید. برای سفر به تهران پول قرض کردم تا در مراسم شرکت کنم؛ پس از آن حواله ۲ سکه طلا را به من دادند و گفتند برای دریافت آن بیست روز دیگر مراجعه کنید. از آنجا که قادر نبودم به دلیل مشکلات مالی برای دریافت هدیه دوباره به تهران سفر کنم، حواله و شناسنامه ام  را به رئیس آن زمان هیأت نابینایان فارس که برای انجام کاری قرار بود به تهران برود، دادم؛ اما پس از مراجعه رئیس هیأت، مسئول صندوق حمایت از ورزشکاران گفته بود حتماً باید خود آهون مراجعه کند. نمیتوانستم هزینه کنم و وکالت بدهم. با این حال، سه سال با فردی به نام صفایی، معاون صندوق در تماس بودم و او نیز تأیید کرد حواله شما نزد صندوق است. آهون با بیان اینکه تمام ورزشکاران هدایای خود را دریافت کردند، اظهار داشت: هدیه من به صورت امانت نزد صندوق بوده، اما پس از پیگیریهای فراوان، معاون صندوق گفت: خزانه خالی است. مگر میشود حواله من که بودجه آن از سوی دولت تأمین شده و در اختیار صندوق قرار گرفته، بگویند صندوق خالی است؟ آهون در پایان گفت: این ناملایمتیها در روحیه من تأثیر منفی نگذاشته و همچنان به ورزش به رغم محدودیتها ادامه میدهم و امیدوارم پیگیریهای چند ساله ام نتیجه دهد.

..........حوادث

* ربودن زنان با پراید شیشه دودی: 8 مرد تبهکار که زنان و دختران را در شهر گرگان به بهانه مسافرکشی ربوده و آنها را در مخفیگاهشان مورد آزار و اذیت قرار میدادند، شناسایی و 7 نفر از آنها دستگیر شدند. رسیدگی به این پرونده از مرداد امسال و با شکایت زن جوانی به پلیس در دستور کار قرار گرفت. این زن به افسر تحقیق گفت: «چندی قبل در خیابان منتظر ماشین بودم که یک پراید شیشه دودی جلوی من توقف کرد. وقتی در را باز کردم، به جز راننده مرد دیگری نیز در صندلی عقب نشسته بود. فکر میکردم مسافرکش است، اما در بین راه راننده مسیرش را عوض کرد و سپس آن دو مرد با تهدید چاقو مرا مجبور به سکوت کردند و به مخفیگاهشان در خارج شهر بردند. آنجا 6 نفر دیگر هم بودند که وحشیانه به من تعرض کردند و از همه صحنه ها فیلم گرفتند.» با این شکایت پرونده تشکیل و تحقیقات برای شناسایی متجاوزان و قربانیان احتمالی آنها آغاز شد. مدتی بعد دو زن دیگر نیز شکایت مشابهی کردند و به این ترتیب مأموران توانستند با ردگیری محلهای تردد متجاوزان، آنها را شناسایی و دستگیر کنند. رئیس کل دادگستری گلستان گفت: «اعضای این باند که در پوشش مسافرکش، طعمه هایشان را پیدا میکردند، با فیلمبرداری از صحنه های تجاوز، قربانیانشان را تهدید میکردند که در صورت شکایت، فیلمها را در فضای مجازی منتشر میکنند. بر اساس اظهارات قربانیان، دو نفر از اعضای این باند با خودرو در محلهای شلوغ و پرتردد، زنان و دختران تنها را سوار کرده و با تهدید چاقو، قربانیانشان را به مخفیگاه خود در یکی از شهرهای اطراف گرگان میبردند.» وی افزود: «پرونده این تجاوز با شکایت یکی از قربانیان در دستور تحقیق قرار گرفت و با شکایت دو قربانی دیگر، رد پای باند تبهکاری در این پرونده شناسایی و این باند در مدت زمان کوتاهی منهدم شد. در حال حاضر 7 نفر از اعضای این باند دستگیر شدند و یک نفر دیگر تحت تعقیب است.»

..........اطلاعرسانی

* خریدار کتابهای دینی، مذهبی و حقوقی، درسی و غیر درسی به خط بریل و فرهنگ لغت عبید و آریانپور و کاغذ سفید بریل؛ تلفن تماس: 09356430756 آقای عباسی

* انجمن نابینایان شهرستان سمنان در نظر دارد نشستی با مجمع عمومی اعضای نابینا در تاریخ 12/10/98 در مکان انجمن نابینایان شهرستان سمنان واقع در بلوار 17 شهریور، خیابان هجرت 5 برگزار نماید. از علاقمندان دعوت میشود در این نشست شرکت کنند.

* به اطلاع میرساند: مجمع عمومی عادی سالانه جامعه نابینایان و کمبینایان استان آذربایجان شرقی به منظور ارائه گزارش عملکرد هیئت مدیره در سال 98 و انتخاب هیئت مدیره و بازرسان جدید، رأس ساعت 15 روز دوشنبه مورخ 16/10/98 در محل تالار اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان واقع در میدان دانشسرای تبریز برگزار خواهد شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *