شناسه خبر: 19673 منتشر شده در مورخ: 1398/10/1 ساعت: 09:32 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 1 دی 1398

روزنامه یکشنبه 1 دی 1398

رایزنی بهزیستی برای افزایش بودجه (۹۹) - از مذاکره رویگردان نیستیم - نوبت ثبت نام مسکن ملی به تهرانیها رسید - اثر تغذیه بر آسیبهای پوستی فصل سرما - نگاهی به اندیشه و زمانه مولوی در پارک شهر - حضور پارا اسنوبرد ایران در کمپ تمرینی پیونگچانگ - خواستگاری از خواهرزن بعد از قتل همسر

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 1 دی 1398

25 ربیع الثانی 1441

22 دسامبر 2019

سال بیست و چهارم شماره 6311

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

رایزنی بهزیستی برای افزایش بودجه (۹۹) 2

از مذاکره رویگردان نیستیم 5

نوبت ثبت نام مسکن ملی به تهرانیها رسید 6

اثر تغذیه بر آسیبهای پوستی فصل سرما 9

نگاهی به اندیشه و زمانه مولوی در پارک شهر 11

حضور پارا اسنوبرد ایران در کمپ تمرینی پیونگچانگ 16

خواستگاری از خواهرزن بعد از قتل همسر

..............ویژه

* رایزنی بهزیستی برای افزایش بودجه ۹۹: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پیشنهاد دولت برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در لایحه بودجه سال آینده، ۱۳۰۰ میلیارد تومان است که این رقم در سال گذشته ۱۱۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان هم برای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولان پیشنهاد شده است. این ماده در ردیفهای بودجه ای وزارت بهداشت پیشبینی شده، اما از سوی سازمان بهزیستی پیگیری شده است. وی با اشاره به اینکه در ماده مذکور وزارت بهداشت مکلف شده است که کلیه معلولان را بیمه کند، افزود: این کار انجام شده است، اما در بخش بعدی باید خدمات توانبخشی به بیمه های پایه برای معلولان اضافه شود. به این ترتیب به جز فیزیوتراپی که الآن جزو خدمات بیمه ای است، کاردرمانی، گفتار درمانی، تقویت شنیداری و... نیز قرار است در بسته تعرفه بیمه ای تعریف شوند. نفریه با اشاره به اینکه پیشبینی سال گذشته سازمان بهزیستی برای اجرای این قانون ۱۲ هزار میلیارد تومان بود، ادامه داد: سازمان بهزیستی برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در سال آینده نیز ۲۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده بود. بعنوان مثال برای اجرای ماده ۲۷ قانون که مربوط به معیشت معلولان است، حدود ۸ هزار میلیارد بودجه نیاز داریم تا حد اقل حقوق را به معلولان شدید و خیلی شدید پرداخت کنیم. نفریه در ادامه از آغاز رایزنی سازمان بهزیستی با مجلس برای افزایش بودجه این سازمان و اجرای قانون مذکور خبر داد و گفت: طی هفته گذشته در خدمت نمایندگان کمیسیونهای بهداشت، اجتماعی و فراکسیون زنان بودیم. امیدواریم با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، ما و دستگاههای حمایتی دیگر از توجه لازم برخوردار شویم.

- موافقت دولت با تخصیص سهمیه سوخت ویژه به دارندگان پلاک معلولان و جانبازان: محمد نفریه اظهار کرد: پس از افزایش قیمت سوخت در کشور، سازمان بهزیستی کشور رایزنیهایی را با دستگاهها و سازمانها برای اختصاص سهمیه سوخت به دارندگان پلاک ویژه معلولان و جانبازان انجام داد که در همین زمینه نامه نگاریها با وزارت نفت و... انجام شد. وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیریهای وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور، در نهایت در هیئت دولت و در کارگروه موضوع بند 8 هیئت وزیران، مسئله اشاره شده در دستور کار قرار گرفت و این کارگروه با تخصیص سهمیه سوخت به دارندگان پلاک ویژه معلولان و جانبازان موافقت کرد. نفریه گفت: بر همین اساس، نامه ای توسط کارگروه به وزارت نفت ارسال شده و از مسئولان این وزارتخانه خواسته شده تا نسبت به تخصیص سهمیه سوخت دارندگان پلاک ویژه معلولان و جانبازان اقدام شود. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در رابطه با میزان تخصیص سهمیه سوخت به دارندگان پلاک ویژه معلولان و جانبازان خاطرنشان کرد: در این خصوص به زودی اطلاعرسانی میشود.

...............سیاسی

* از مذاکره رویگردان نیستیم. دکتر روحانی، رئیس جمهوری پس از دیدار با نخست وزیر ژاپن در حساب توییتری خود نوشت: در راستای منافع ملی خود از هیچگونه مذاکره و توافقی، رویگردان نیستیم.

* وزیر کشور با اشاره به آخرین وضعیت سیل در اهواز گفت: گزارشی پیش از این به رهبر انقلاب داده شد و ایشان نیز به رئیس جمهوری برای رفع این مشکل دستوراتی دادند تا دولت و رئیس جمهوری برای این موضوع اعتباری لحاظ کند.

* سردار رمضان شریف گفت: منکر نارساییهای اقتصادی در کشور نیستیم، اما این نارساییها را به فرصت تبدیل خواهیم کرد و از این بابت نگران نیستیم. در گام دوم انقلاب، چنان اقتصاد پایداری در کشور حاکم خواهد شد که در باور نمیگنجد.

* مطهری، نماینده مردم در تهران در مجلس گفت: بعداً معلوم میشود در انتخابات مجلس شورای اسلامی با چه جریان سیاسی همراه میشوم.

.............گزارش روز

* نوبت ثبت نام مسکن ملی به تهرانیها رسید: با اتمام ۶ مرحله از ثبت نام مسکن ملی در بیش از ۲۸ استان تا روز جمعه، ثبت نام هفتمین فاز از مسکن ملی برای مردم استانهای تهران، قزوین و البرز از روز شنبه ۳۰ آذر آغاز شد. مردم پایتخت میتوانند با ورود به سامانه https://tem.mrud.ir/ در این طرح ثبت نام کنند. سایت مسکن ملی فعلاً برای مردم تهران، شهرهای پرند و پردیس را به عنوان محل ساخت خانه های طرح اقدام ملی معرفی کرده است؛ اما این احتمال وجود دارد که در شهرهای اندیشه، دماوند، اسلامشهر و شهریار نیز مسکن ملی ثبت نام شود. خانه های مسکن ملی در شهر تهران ساخته نخواهد شد و پروژه تهرانسر که با حضور رئیس جمهوری در شهریور امسال افتتاح شد، به صورت مشارکتی ساخته میشود. پروژه هایی که اکنون از متقاضیان خانه تحت عنوان مسکن ملی ثبت نام میشود، بر اساس فروش اقساطی است و با شرایط ایده آل واگذاری زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله از متقاضیان ثبت نام میشود و برای دهکهای متوسط است. پروژه مسکن تهرانسر به صورت مشارکتی ساخته میشود و باید سهم دولت و بخش خصوصی بعنوان سازنده این واحد تعیین شود و نهایتاً نحوه واگذاری برای دهکهای یک تا ۳ مشخص خواهد شد. در  طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شامل ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر از سوی بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد در بافتهای فرسوده احداث شود. مرحله اول ثبت نام مسکن ملی از روز ۱۶ آذر آغاز شد و تا پایان همین ماه ادامه دارد و همزمان مرحله دوم برای استانهایی که زمینهای جدیدی در آنها آماده سازی شده است آغاز میشود. شرایط ثبت نام مسکن ملی برای مردم تهران، البرز و قزوین نیز مثل سایر استانها است. متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین ۸۴ به بعد باشند و پس از انقلاب اسلامی از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی فرم ج›› در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد. شرط دیگر متأهل یا سرپرست خانوار بودن است. البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حد اقل ۳۵ سال سن میتوانند در این طرح نامنویسی کنند. داشتن حد اقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا از دیگر الزامات است.  سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر حد اقل پنج سال خواهد بود. نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده گذاری حد اقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده است.

.............بهداشت و سلامت

* اثر تغذیه بر آسیبهای پوستی فصل سرما: خشکی پوست یکی از آسیبهای سرماست. برخی مواد غذایی باعث هیدراته نگه داشتن بدن و پدیدار شدن سلولهای تازه میشود. - میگو: یکی از غذاهای دارای بالاترین سطح روی است و منجر به تعمیر پوست با تولید کلاژن میشود. دیگر غذاهای غنی از روی عبارتند از گوشت گاو، لوبیا و جوانه گندم. - روغن زیتون: حاوی ویتامین E و چربیهای اشباع نشده بهعلاوه اسیدهای چرب امگا ۳ است. مصرف روغن زیتون پوست را در برابر اگزما و اشعه ماوراء بنفش خورشید نیز محافظت میکند. - خیار: سیلیس، در سبزیجات غنی از آب مانند خیار منجر به افزایش رطوبت و قابلیت ارتجاعی پوست میشود. خیار همچنین سرشار از ویتامینهای آ و ث برای تسکین پوست و مبارزه با آسیبهای پوستی است. - ماهی: ماهیهای چرب مانند ماهی آزاد، قزلآلا و ساردین، حاوی مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و مصرف آنها منجر به حفظ رطوبت و تقویت پوست میشود. کمبود امگا ۳ موجب خشکی پوست میشود. اگر مصرف ماهی برایتان امکانپذیر نیست، از دانه های بذر کتان یا گردو برای رساندن امگا ۳ به بدن میتوانید بهره بگیرید. - آجیل: سرشار از ویتامین E بعنوان آنتی اکسیدانی است که ناجی محصولات مراقبت از پوست محسوب میشود. ویتامین E محافظ پوست در برابر آسیبهای ناشی از استرس اکسیداتیو است و مانند اسیدهای چرب امگا ۳ منجر به محافظت از پوست در برابر آسیبهای اشعه UV خورشید نیز میشود. - آووکادو: مانند آجیل، آووکادو مقادیر بالای ویتامین E و سایر آنتی اکسیدانها را دارد. این میوه از چربیهای اشباع نشده غنی است و مصرف آن منجر به حفظ رطوبت پوست میشود؛ ضمن اینکه پیری زودرس پوست را به تأخیر می اندازد. - سیب زمینی شیرین: به همراه سایر محصولات غذایی که حاوی ریشه هستند، بتاکاروتن و ویتامین آ دارد. ویتامین آ به تعمیر آسیبها در سطح بافت و جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک میکند.

.............دُریافت

* نگاهی به زمانه مولوی در پارک شهر. عصر بیست و هفتم آذر، کتابخانه پارک شهر میزبان جمعی از نابینایان شد تا به مناسبت درگذشت مولانا جلال الدین محمد بلخی مشهور به مولوی، جلسه ای با عنوان مولوی و زمانه او برگزار شود. در این نشست فرهنگی، کارشناسان نابینا از ابعاد مختلف، زندگی و اندیشه مولوی را بررسی کردند. – حمله مغولان، عامل مهم مهاجرت مولانا: نخستین سخنران این نشست، اسماعیل ترکی، دانشآموخته تاریخ بود که درباره ابعاد تاریخی زندگی مولانا مطالبی را بیان کرد. به اعتقاد او، مهمترین عامل مهاجرت مولانا از بلخ به آسیای صغیر یا ترکیه کنونی، حمله مغولان بود: «یکی از مهمترین علل مهاجرت مولانا، حمله مغولان به جهان اسلام بود؛ قومی که از شرق آمدند و با حمله خود ویرانی، وحشت، فروپاشی نظام سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را به بار آوردند. در واقع سلطان محمد خوارزمشاه، حاکم آن روزگار ایران مقابل این قوم ویرانگر قد علم کرد، اما نتوانست مقاومت کند و با شکست خود پای مغولان را به ایران باز کرد.» ترکی رویدادهایی مثل برکناری خلافت اسلام از بغداد در زمان هلاکو خان، قدرت گرفتن عرفان و تصوف و مهاجرت خاستگاههای فرهنگی ایران مثل زبان فارسی به شرق و غرب را از جمله نتایج حمله مغولان به ایران، علاوه بر ویرانی شهرها عنوان کرد. او به حکومت سلجوقیان روم هم اشاره کرد و اظهار داشت: «مولوی و پدرش زمانی وارد قونیه شدند که سلجوقیان روم بر فلات آناتولی حکومت میکردند. مولوی در طول ۴۵ سال زندگی در قونیه، حکومت کیقباد اول، کیخسرو دوم و رکن الدین قلیچ ارسلان چهارم را دید. وزیر رکن الدین قلیچ ارسلان چهارم معین الدین پروانه، ارادت خاصی به مولوی داشت و در ساخت و توسعه مدارس تأثیر زیادی گذاشت. در واقع سلجوقیان روم سیاستهایشان را بر توسعه فرهنگ ایرانی، زبان فارسی با تأثیراتی از امپراتوری روم و دین مسیحیت در معماری، امور نظامی و شهرسازی متمرکز کردند. مولوی با چنین شرایطی در قونیه زیست تا در سال ۶۷۲ درگذشت.» - همه قبیله او عالمان دین بودند: در بخش دیگری از این جلسه، عباس اسلامی شرار هم نکاتی درباره زندگی مولوی بیان کرد. وی به محل تولد و ریشه خانوادگی مولوی اشاره کرد و اظهار داشت: مولوی متولد ششم ربیع الاول ۶۰۴ هجری قمری در شهر بلخ است. لقب مولوی بعد از حیاتش از سوی اهل عرفان و تصوف به او اطلاق شد؛ حتی تا قرن نهم هم نامی از مولوی در تذکره ها دیده نمیشود. پدر مولوی بهاء الدین محمد معروف به بهاء ولد و سلطان العلما بود. البته نام پسر مولوی هم بهاء الدین محمد یا بهاء ولد بود. اجداد او همه عالمان دین بودند. بر اساس تحقیقات مرحوم کاظمزاده ایرانشهر، نسب مولوی به ابوبکر، خلیفه اول مسلمین میرسد. شرار هم به یکی دیگر از علل مهاجرت مولوی همراه خانواده اش اشاره کرد و اظهار داشت: «پدر مولوی مریدان بسیار داشت و سلطان محمد خوارزمشاه هم یکی از همین مریدان بود. این وضع به مذاق امام فخر رازی، استاد بهاء ولد خوش نمیآمد و به دنبال بهانه ای برای دور کردن او بود. روزی سلطان محمد به یکی از جلسات بهاء ولد وارد شد و جمعیت کثیری را مشاهده کرد و احوال را با امام فخر رازی مطرح کرد. امام فخر رازی هم از این فرصت استفاده کرد و گفت که سلطان به بهاء ولد بگوید که کلید خزانه را بگیرد؛ یا او بماند و آنها بروند یا خود شهر را ترک گوید. سلطان این را به بهاء ولد گفت و او را خوش نیامد و عهد کرد مادامی که خوارزمشاهیان هستند، پای در بلخ نخواهد گذاشت. دو روز بعد از آن همراه خانواده اش ترک بلخ کرد. درباره سن مولوی هنگام مهاجرت از بلخ دو روایت است؛ یکی اینکه او ۵ سال داشت و دیگر اینکه او ۱۴ ساله بود. به نظر میرسد روایت دوم قویتر باشد.» - مولوی عقل را محکوم نمیکند: حسین شیرخانی، دانشآموخته ادبیات هم بعنوان کارشناس، اندیشه مولوی را بررسی کرد. او در بحث مولوی و عقل با اشاره به اینکه مولوی محکوم کننده عقل نیست، اظهار داشت: «مولوی نه تنها عقل را محکوم نمیکند، بلکه در مواردی تکریم هم میکند؛ اما عقل را برای توضیح جهان و امر غیر قابل توضیح، کافی نمیداند. مثلاً در جایی عقل را ذو الفنون میداند و میگوید: ای عقل کل ذو فنون، تعلیم فرما یک فسون، کز وی بریزد در درون، ره مینگار این یار را. یا: آفتاب آمد دلیل آفتاب، گر دلیلت باید، از وی رو متاب. یعنی لزوم توضیح یک امر غیر عقلانی را مولوی حس نمیکند. او جایی برای شک قائل نیست.» شیرخانی در بخش دیگری از صحبتهای خود به جبر و اختیار و نگاه مولوی به آن اشاره کرد: «مولوی جبریان را به شیطان تشبیه میکند و این یکی از نابردباریهای اوست که در مواجهه با مخالفان، این طعنه ها را میزند. میگوید: بر درخت جبر تا کی برجهی، اختیار عقل را یک سو نهی؟ همچو آن ابلیس و ذریات او، با خدا در جنگ و اندر گفتگو.» گفتنیست در این نشست، خانمها موسوی و دلیر همراه سه تار خانم روزمند، غزلهایی از مولوی را قرائت کردند.

 

...............ورزشی

* حضور پارا اسنوبرد ایران در کمپ تمرینی پیونگچانگ: ورزشکاران ایرانی تیم پارا اسنوبرد کشورمان به دعوت کمیته ورزشهای زمستانی در کمپ تمرینی پینونگچانگ کره جنوبی حضور یافتند. این کمپ تمرینی ویژه رشته پارا اسنوبرد و با حمایت کمیته ورزشهای زمستانی IPC در کره جنوبی برپاست و علاوه بر نمایندگان ایران، ورزشکاران کره جنوبی، قزاقستان، ارمنستان، آذربایجان، نپال و هندوستان نیز حضور دارند. تمرینات این کمپ در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته، زیر نظر سه مربی اروپایی و نیز دیمیتری لازاروفسکی، رئیس ورزشهای زمستانی IPC در حال برگزاری است و نمایندگان کشورمان در گروه پیشرفته و زیر نظر مربی سوئیسی تمرینات خود را دنبال میکنند. حضور در این کمپ تمرینی با حمایت IPC صورت گرفته و هزینه ها را کمیته ورزشهای زمستانی تقبل کرده است. * جهانبخش برای چهار سال دیگر رئیس هیأت نابینایان قزوین شد: در پایان مجمع انتخابات رئیس هیأت نابینایان و کمبینایان استان قزوین، حمید جهانبخش برای دومین دوره متوالی ریاست هیأت ورزش نابینایان این استان را بر عهده گرفت. این مجمع با حضور ۱۳ نفر برگزار و جهانبخش با 7 رأی انتخاب شد. هیأت نابینایان قزوین 100 ورزشکار دارد. * دوپینگ دو دو و میدانیکار نابینا مثبت شد: ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) نخستین مرحله از اسامی ورزشکاران دوپینگی سال ۲۰۱۹ که تمام مراحل مدیریت نتایج آنها در این ستاد سپری شده و احکام قطعی آنها به تأیید آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) رسیده را اعلام کرد. تخلف این ورزشکاران مربوط به سال ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷ لغایت دی ۱۳۹۸) است. بر این اساس، محمد بخشی از دو و میدانی نابینایان به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول به مدت چهار سال ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ تا ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ محروم شد. آرزو خورشیدی نیز از دو و میدانی نابینایان به دلیل مصرف ماده ممنوعه دورزولامید، توبیخ کتبی شد.

............حوادث

* خواستگاری از خواهرزن بعد از قتل همسر: مرد میانسال که همسر سابقش را در ژاپن به قتل رسانده بود، نامه ای تهدیدآمیز برای خواهر وی فرستاد و از او درخواست ازدواج کرد. ساعت 8:15 شامگاه سهشنبه 12 آذر (3 دسامبر) امسال پسر 15 ساله ای با اورژانس و پلیس تماس گرفت و گفت: زن و مردی که به نظر خارجی هستند در پارک ایواتسوکی بخش سایتاما در شمال توکیو درگیر شده اند. بدنبال اعلام این خبر بلافاصله مأموران پلیس راهی پارک شدند، اما با ورود آنها به پارک خبری از درگیری نبود تا اینکه با کمک افراد حاضر در پارک پیکر زن میانسالی را پیدا کردند که از ناحیه گردن با چاقو زخمی شده بود؛ اما وی قبل از انتقال به بیمارستان به خاطر شدت خونریزی جان خود را از دست داد. بدین ترتیب در بررسیهای اولیه مشخص شد که مقتول بین 40 تا 50 سال دارد و با توجه به وضعیت ظاهریش باید اهل منطقه ای در خاور میانه باشد. در ادامه تحقیقات نیز هویت این زن ایرانی شناسایی شد. پلیس با بررسی مدارک هویتی این زن 50 ساله دریافت وی مدتی قبل از همسرش جدا شده و در شهر هسودا زندگی میکرده و همسرش نیز که ساکن توکیو بود در چند ماه گذشته برای او مزاحمت ایجاد کرده بود. با این احتمال که همسر سابق مقتول، عامل این جنایت باشد، مشخصات وی به تمامی واحدهای گشت اعلام شد و مرد میانسال چهارشنبه 13 آذر در حالی که داخل خودرو اش در پارکینگ ساختمانی خوابیده بود دستگیر شد. متهم در تحقیقات اولیه به پلیس ژاپن گفت: من همسر سابقم را به قتل رسانده ام؛ اما قصدم کشتن او نبود. با قتل زن میانسال، موضوع به خانواده او در تهران اعلام شد و پدر مقتول نیز بلافاصله به دادسرای جنایی تهران رفت و از داماد سابقش شکایت کرد. او گفت: داماد و دخترم 15 سال قبل برای زندگی و کار به ژاپن رفتند؛ اما به خاطر مشکلاتی که باهم داشتند طلاق گرفتند. اما بعد از این جدایی، دامادم دست از سر دخترم برنمیداشت و مدام برای او ایجاد مزاحمت میکرد. او نه تنها برای همسر سابقش ایجاد مزاحمت میکرد، بلکه مزاحم دختر دیگرم نیز میشد. بارها به دخترم پیام داده و او را تهدید کرده بود که اگر با من ازدواج نکنی تو را میکشم. به دخترم میگفت از اول هم عاشق او بوده و میخواسته با او ازدواج کند. حتی برای او فیلمهای مستهجن هم ارسال میکرد. دامادم در اعترافاتش گفته است که قصد کشتن دخترم را نداشته، در حالی که فردای روز قتل نامه ای از طرف این مرد جنایتکار به دست دختر دیگرم رسید که در آن تهدید کرده بود اگر با او ازدواج نکند، مثل خواهرش وی را نیز خواهد کشت. همین نامه نشان میدهد که این مرد با نقشه قبلی دخترم را کشته؛ چرا که تاریخ نامه نشان میدهد چند روز قبل از جنایت ارسال شده است. با شکایت پدر مقتول، بازپرس دستور داد نامه نگاری برای انتقال جسد مقتول به ایران برای خاکسپاری توسط خانواده اش صورت گیرد. همچنین وی دستور مکاتبه پلیس بین الملل ایران با پلیس ژاپن برای ارسال مدارک این جنایت و همچنین تحویل متهم به دولت ایران را صادر کرد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *