شناسه خبر: 19649 منتشر شده در مورخ: 1398/9/27 ساعت: 12:14 گروه: اجتماعی  
قول نماینده مجلس در خصوص زمینه‌سازی برای فروش آثار هنری معلولان

قول نماینده مجلس در خصوص زمینه‌سازی برای فروش آثار هنری معلولان

عضو فراکسیون معلولان مجلس قول داد تا با وزیر فرهنگ و رئیس اصناف کشور در خصوص بازاریابی و فروش آثار هنری هنرمندان توانیاب صحبت کند و افزود: فروش این آثار هنری منجر به تداوم فعالیت این دست از هنرمندان می‌‌شود.

به گزارش ایران سپید نمایش آثار هنری اولین جشنواره کشوری «همام» با محوریت انتخاب آثار برتر هنرهای تجسمی هنرمندان توانیاب از ۲۶ آذرماه، در فرهنگستان هنر آغاز شد.

معصومه آقاپور، عضو فراکسیون معلولان مجلس پس از بازدید از این نمایشگاه ضمن تشکر از ابداع‌کنندگان برگزاری این نمایشگاه، گفت: آثار هنری ارائه شده حس فوق‌العاده‌ای داشت. پس از دیدن آثار هنری اولین حسی که به شما دست می‌دهد این است که آثار این هنرمندان با آثار سایر هنرمندان متفاوت است چرا که هنرمندان توانیاب به خوبی توانسته‌اند توانمندی‌، نیروی درونی و انرژی مثبتشان را به آثارشان منتقل کنند و بازدیدکنندگان کاملاً این نیرو و انرژی مثبت را در این نمایشگاه احساس می‌کنند.

وی با تأکید بر توانمندی هنرمندان معلول کشور، گفت: معلولان هنرمند کشور ما نیازی به اینکه بخواهیم کاری برایشان انجام دهیم، ندارند؛ آنها فقط دوست دارند دیده شوند و این بسیار مهم است که همه ما آنها را ببینیم. خواسته آنان این است که به عنوان افراد دارای حقوق شهروندی در جایگاه خودشان قرار گیرند و این حق آنهاست.

آقاپور با اشاره به حضور گسترده هنرمندان معلول خانم در این جشنواره گفت: مشکلات خانم‌ها در جامعه ما بیشتر از آقایان است، در بسیاری از مواقع جامعه به خانم‌ها حس سرخوردگی می‌دهد و در صورتی که یک خانم معلول هم باشد، این حس سرخوردگی چندین برابر می‌شود، اما این نمایشگاه موجب شد توانمندی‌های بانوان را بیشتر ببینیم.

وی برگزاری این نمایشگاه را شلیکی به قلب جامعه تفسیر کرد و گفت: هنوز هدف اصلی این جشنواره که ارتقای شرایط معلولان است محقق نشده است و باید در این مسیر تلاش کرد.

این نماینده مجلس، ضمن تأکید بر اینکه تلاش می‌کند این هنرمندان توانمند بیشتر دیده شوند، خواستار برگزاری نمایشگاه‌های مشابه در استان‌ها شد و گفت: باید سمن‌ها و NGO ها نیز در راستای چنین اقداماتی فعال شوند.

وی در پایان قول مساعد داد با وزیر فرهنگ و رئیس اصناف کشور در خصوص بازاریابی و فروش آثار هنری ارائه شده صحبت کند و افزود: فروش این آثار هنری منجر به تداوم فعالیت این هنرمندان می‌‌شود. باید تلاش ما تسهیل تداوم فعالیت هنری معلولان باشد چرا که اگر معلولان هنرمند نتوانند به کارهای هنری خود ادامه دهند، صدمه می‌بینند.

پیگیر اختصاص بودجه و اجرای قانون حمایت از معلولان هستیم

فریده اولادقباد، رئیس فراکسیون زنان مجلس نیز پس از بازدید از نمایشگاه «همام» در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ گفت: از آثار هنری هنرمندان توانیاب لذت بردم.

 

وی در پاسخ به این سؤال که چه اقدامی برای پیگیری اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت انجام می‌دهید، گفت: یکی از مهم‌ترین لوایحی که سال‌ها در مجلس شورای اسلامی مسکوت مانده بود(حدود ۱۰ سال) لایحه حمایت از افراد دارای معلولیت بود که به همت فراکسیون زنان در مجلس دهم به صورت قانون درآمد.

اولادقباد ادامه داد: پس از تصویب این قانون نیز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به فراکسیون زنان دعوت کردیم و از وی خواستیم گزارش جامعی از عملکرد این وزارتخانه در راستای احقاق حقوق معلولان ارائه دهد. همچنین از قبادی‌دانا، رئیس بهزیستی دعوت شد تا گزارش دهند چند درصد از قوانین مصوب شده برای حمایت از معلولان در بهزیستی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: مسئله‌ای که رئیس سازمان بهزیستی در خصوص دلایل اجرایی نشدن قانون حمایت از معلولان مطرح کرد، مشکل بودجه و عدم اختصاص بودجه در نظر گرفته شده بود که در همین راستا با رئیس جمهور مکاتبه کردیم تا اختصاص بودجه به اجرای این قانون را در دستور کار خود قرار دهند.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه به توانمندی معلولان اعتقاد دارم و افتخار می‌کنم، گفت: بسیاری از معلولان برای کشور مدال کسب کرده و جزو افتخارات کشور هستند. آثار هنری این هنرمندان نیز بسیار ارزشمند بود و معلولیت‌های جسمی ـ حرکتی و ذهنی موجب محدودیت آنها نشده است؛ در مجلس همچنان پیگیر اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت هستیم.  / ایکنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *