شناسه خبر: 19619 منتشر شده در مورخ: 1398/9/26 ساعت: 10:34 گروه: اجتماعی  
شهرداری تهران نمره ۱۱ گرفت

شهرداری تهران نمره ۱۱ گرفت

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اعلام آخرین نتایج نظرسنجی از شهروندان و نگرش آنان به مدیریت شهری گفت: نمره شهروندان به عملکرد شهرداری ۱۱.۶ (در یک بازه یک تا ۲۰) و به شهرداری منطقه خود ۱۱.۹۶ است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا محمدرضا جوادی‌یگانه در نشست خبری درباره اطلاعات آخرین نظرسنجی از شهروندان با موضوع شهر و مدیریت شهری اظهارداشت: نمره به عملکرد شهرداری تهران در خرداد ۹۷؛ ۱۱.۴۲، مهر ۹۷؛ ۱۱.۴۶، اسفند ۹۷؛ ۱۱.۵۶ و آبان ۹۸؛ ۱۱.۶۰ و در این مدت میزان رضایت مردم تقریبا در یک سطح متعادل باقی مانده است.

وی گفت: نظرسنجی از شهروندان از ۱۵ مهر تا ۱۵ آبان امسال با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، مدیریت علمی محسن گودرزی و عباس عبدی و نظارت علمی آرش نصراصفهانی انجام شده است.

جوادی‌یگانه، حجم نمونه این نظر سنجی را ۸ هزار نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از اطلاعات این پژوهش مربوط به پنداشت عمومی شهروندان از اداره شهر است که به دلیل برخی از ملاحظات درباره انتشار آنها بعدا تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون شهردار تهران با اشاره به پاسخ شهروندان درباره مهمترین اقدام شهرداری در یک سال اخیر اظهارداشت: ۳۳درصد از شهروندان اعلام کردند که این نهاد اقدامی انجام نداده، ۳۳درصد اظهار بی‌اطلاعی کردند، این در حالی است که آبان ۹۷، ۴۵ درصد مردم اعلام کرده بودند که شهرداری اقدامی انجام نداده است.

وی گفت: همچنین ۸درصد از شهروندان رسیدگی به افزایش فضای سبز، ۵درصد افزایش خطوط مترو، ۲درصد نظافت و خدمات شهری، ۲ درصد طرح دوچرخه سواری، ۱.۵درصد از شهروندان حمل و نقل عمومی و یک درصد تعمیر آسفالت را مهمترین اقدام شهرداری در یک سال اخیر عنوان کردند، این اعداد نشان می‌دهد که شهروندان تقریبا مطلع هستند که شهرداری چه اقداماتی را انجام داده است.

جوادی‌یگانه درباره اعلام نظرات شهروندان در خصوص پاسخگویی شهرداری تهران به مطالبات آنان از طریق شماره تلفن‌های ۱۸۸۸ و ۱۳۷ افزود: حدود ۶۲ درصد مردم یکی از این دو شماره یا هر دو را می‌شناسند، آمار تماس با ۱۳۷، ۲.۵ میلیون در سال است و آمار تماس با ۱۸۸۸، ۵۰۰هزار است که حدود ۳۶ درصد مردم با این شماره‌ها تماس گرفتند، ۳۰ درصد مردم از این شماره‌ها رضایت زیاد و ۴۴درصد مردم رضایت کمی از آنها داشتند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران درباره میانگین نمره مردم به شهر تهران از لحاظ راحتی زندگی اظهارداشت: رضایت شهروندان از شهر تهران ۱۲.۴۶ و از محله خودشان ۱۳.۴۶ است، مردم در مجموع از مدیریت شهری رضایت خیلی زیادی ندارند، هر چند که آمارها در سطح محلات رضایتمندی بالایی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مردم از دسترس‌پذیری شهر برای گروه‌های با نیازهای خاص بسیار ناراضی هستند، افزود: ۵۸ درصد از شهروندان وضعیت پیاده‌روهای شهر را برای رفت و آمد سالمندان، ۶۳ درصد از شهروندان این مسیرها را برای رفت و آمد مادران با کالسکه و ۵۶ درصد از شهروندان وضعیت اماکن عمومی را برای استفاده از معلولان نامناسب می‌دانند.

جوادی‌یگانه درباره نتایج به دست آمده از رضایت شهروندان از خدمات شهری اظهارداشت: ۵۸ درصد از جمع‌آوری به موقع زباله، ۴۷درصد از روشنایی کوچه و خیابان، ۵۴ درصد از نگهداری فضای سبز و درختان محله و ۴۶ درصد از زمین بازی و وسایل بازی کودکان راضی هستند.

معاون شهردار تهران گفت: ۳۷ درصد از شهروندان از خدمات انجام شده برای رفع آبگرفتگی کوچه‌ها و خیابان‌ها رضایت دارند، ۴۵ درصد ناراضی هستند و ۶۵ درصد از شهروندان از خدمات میادین میوه و تره بار رضایت دارند.

وی درباره نظرات شهروندان در خصوص نگهداشت معابر و آسفالت معابر بیان کرد: با توجه به اینکه اخیرا تمام آسفالت‌های شهر تهران توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری مرمت و لکه‌گیری شده است، ۴۰درصد از شهروندان از آنها ناراضی و ۳۰ درصد از شهروندان راضی هستند.

جوادی‌یگانه با اشاره به اینکه ۲۵ درصد شهروندان از وضعیت کف‌پوش خیابان‌ها راضی و ۴۶ درصد ناراضی هستند، افزود: ۵۴ درصد از مردم معتقدند که کارگاه‌های ساختمانی به حریم پیاده‌رو تجاوز می‌کنند که رفع این موضوع مدنظر شهردار تهران هم هست و ۴۸ درصد مردم هم راحتی و امنیت پیاده‌روها از نظر موانع و موتورسوارها را بسیار نامناسب می‌دانند، معاونت اجتماعی و فرهنگی نیز پویش «موتورسوار خوب» را با همکاری پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری برای کاهش و مقالبه با تردد موتورسواران راه‌اندازی کرده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: در این نظرسنجی ۷۲ درصد مردم دسترسی به ایستگاه اتوبوس را مناسب ارزیابی کرده و ۶۴ درصد معتقدند که اتوبوس‌ها به موقع و منظم در ایستگاه حاضر می‌شوند و ۶۰درصد دسترسی به ایستگاه تاکسی خطی را زیاد می‌دانند.

وی درباره میزان رضایت شهروندان از سرویس‌های بهداشتی در پارک‌ها و مناطق شهرداری‌ها افزود: ۲۰ درصد از شهروندان معتقدند که سرویس بهداشتی نزدیک آنهاست، ۲۰ درصد اعلام کردند که اصلا در دسترس آنها نیست و ۵۰ درصد از وضعیت نظافت سرویس‌های بهداشتی ناراضی بودند.

جوادی‌یگانه بیان کرد: همچنین بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها، بیشتر مردم تهران از حضور دست‌فروشان ناراضی هستند و همچنین درصد زیادی از آنان از برخورد با دستفروشان ناراضی‌ هستند.

معاون شهردار تهران گفت: درباره فساد در شهرداری سوالاتی از شهروندان پرسیده شده که قرار است تحلیل شود، سال‌های گذشته نیز نظرسنجی‌هایی با موضوع‌هایی همچون ترافیک، آلودگی هوا و توزیع نامتعادل امکانات انجام شده و مدیریت شهری در نظر دارد هر ۶ ماه یکبار نظرسنجی در حوزه میزان رضایت‌مندی مردم از مدیریت شهری انجام دهد.

برنامه های شهرداری به مناسبت شب یلدا

جوادی‌یگانه در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت شب یلدا اظهارداشت: این نهاد ویژه برنامه‌هایی را برای ۱۵ روز پایانی فصل پاییز و شب یلدا در نظر گرفته است، مردم درگیر مسایل معیشت و آلودگی هوا هستند و در کنار آن مطالباتی را در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی دارند که سعی می‌کنیم به آنها توجه کنیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، «یلدای خانواده» را شعار برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: شب یلدا یکی از رسوم ایرانی است که باید به آن توجه شود، تلاش ما پاسداشت و بازآفرینی این رسوم است و در برگزاری برنامه‌ها نشاط اجتماعی بر مبنای خانواده را در نظر می‌گیریم و رقیب خانواده نیستیم.

وی با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت محلات برای برگزاری برنامه‌های شب یلدا افزود: در اکثر سرای محلات جشن شب یلدا داریم تا خانواده‌ها بتوانند در آنها حضور داشته باشند، علاوه بر فضاسازی و تبلیغات محیطی نمادهای سنتی این شب همچون کرسی، انار، هندوانه و دیوان حافظ در مناطق و میادین پرتردد به نمایش درمی‌آید، همچنین نقاشی‌های برتر کودکان با موضوع خانواده نیز در بیلبوردهای شهر اکران می‌شود.

جوادی‌یگانه با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «یلدای اقوام» در ۲۹ آذر در هر منطقه متناسب با قومیت و بافت قالب آن، اظهارداشت: ویژه برنامه «یلدای همزبانی» ۲۷آذر با حضور مهاجران افغانستانی و شعرا در فرهنگسرای ولا برگزار می‌شود.

معاون شهردار تهران، حرکت کارناوال شب یلدا در سطح میادین و مناطق پرتردد از ۲۰ تا ۳۰ آذر و جشنواره سمفونی پاییز را از دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: برگ‌های برخی از معابر همچون میدان مشق جمع‌آوری نشده و برنامه‌هایی نیز متناسب با آن برگزار می‌شود تا شهروندان از این فضای بانشاط بتوانند بهره‌مند شوند.

وی، برگزاری جشن شب یلدا در آسایشگاه‌ها، سربازخانه‌ها، گرمخانه‌ها و خانه‌های سالمندان با اجرای استندآپ کمدی، پرده‌خوانی و نقالی و فولکلور، حرکت «قطار مهربانی» با همکاری شرکت بهره‌برداری مترو از ایستگاه کهریزک به سمت حرم امام خمینی (ره) در ۳۰آذر، رونمایی از سردیس هخامنشی بازگردانده شده به کشور در برج میلاد را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد.

وی با بیان اینکه میادین میوه و تره بار به مناسبت شب یلدا تخفیف ۵۰ درصدی برای خرید انار و ۴۰ درصدی برای سایر اقلام در نظر گرفته، اظهارداشت: طی هماهنگی‌های انجام شده یک درصد از هر فاکتور فروش فروشگاه‌های شهروند نیز از ۲۶ آذر تا یکم دی به موسسه محک اختصاص پیدا خواهد کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *