شناسه خبر: 19617 منتشر شده در مورخ: 1398/9/26 ساعت: 10:21 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 26 آذر 1398

روزنامه سه شنبه 26 آذر 1398

واگذاری ۹۰ درصد فعالیتهای بهزیستی به خیران - موضوع کیکها امنیتی است - آغاز طرح هر خانه یک پایگاه سلامت - تشییع غریبانه نغمه پرداز غریب - ساده و کوتاه: بیژن پیرنیا درگذشت - رکورد شکنی درخواست بلیت برای پارالمپیک توکیو - نبش قبر مرد تاجر، متهمان را به قصاص نرساند

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 26 آذر 1398

20 ربیع الثانی 1441

17 دسامبر 2019

سال بیست و چهارم شماره 6307

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

واگذاری ۹۰ درصد فعالیتهای بهزیستی به خیران 2

موضوع کیکها امنیتی است 5

آغاز طرح هر خانه یک پایگاه سلامت 7

تشییع غریبانه نغمه پرداز غریب 9

ساده و کوتاه: بیژن پیرنیا درگذشت ۱۲

رکورد شکنی درخواست بلیت برای پارالمپیک توکیو 16

نبش قبر مرد تاجر، متهمان را به قصاص نرساند 18

 

 

.............ویژه

* واگذاری ۹۰ درصد فعالیتهای بهزیستی به خیران: مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد فعالیتها به خیرین واگذار شده و تنها ۱۰ درصد فعالیتها را سازمان بهزیستی مدیریت میکند. وی افزود: سازمان بهزیستی تلاش میکند موضوع یارانه و سیاستگذاری و برنامه های کلان سازمان را مدیریت کند. کاظمزاده جامعه هدف سازمان بهزیستی را ۵ میلیون نفر اعلام کرد و اظهار داشت: سازمان بهزیستی ۱۶۵ میلیارد تومان پرداخت مستمری و یارانه متمرکز جامعه هدف را از طریق الکترونیک انجام میدهد. هر وجه پرداختی به جامعه هدف از طریق پرداخت سیستم الکترونیکی است.

* ورود مؤسسین مدارس غیر دولتی به عنوان خیرین مدارس استثنایی: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: از ۶۸۰ مرکز اختلال یادگیری، تنها ۲۰۰ مرکز غیر دولتی است و خواسته ما این است که خیرین مدرسه یار و مدرسه دار به کمک آموزش و پرورش استثنایی بیایند و در ایجاد مدارس و مراکز غیر دولتی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه، بخصوص در تأسیس هنرستانهای فنی و حرفه ای و اتیسم، مراکز مشکلات یادگیری و مراکز توانبخشی و مشاوره و راهنمایی خانواده اهتمام داشته باشند. معاون وزیر با بیان اینکه مدارس غیر دولتی همیشه محل مناقشه نظری بوده است، اظهار داشت: منتقدین مدارس غیر دولتی، از خصوصیسازی آموزش و پرورش و نابرابریهای آموزشی، رابطه آن با مدارس غیر دولتی انتقاد دارند و معتقدند رشد این مدارس منجر به خصوصیسازی آموزش و پرورش شده و این مدارس نابرابریها را افزایش میدهد. وی افزود: در حالی که هیچ جا در قانون اساسی نیامده است که اگر عده ای تمایل داشتند داوطلبانه برای تعلیم و تربیت فرزندان خود بیشتر هزینه کنند، باید از آن جلوگیری کرد. ضمن اینکه تمام سیاستهای آموزش و پرورش باید در مدارس غیر دولتی رعایت شود؛ لذا نمیتوان هیچ مغایرتی با قانون اساسی برای آن پیدا کرد. معاون وزیر با بیان اینکه تحصیل دانشآموزان در مدارس غیر دولتی در کمترین حالت موجب کمک ۷ هزار میلیارد تومانی به نظام تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: این مبلغ فقط به سرانه های آموزشی مربوط میشود و اگر فضا و تجهیزات را هم در نظر بگیریم، به بیش از پنجاه هزار میلیارد تومان صرفه جویی برای آموزش و پرورش را به دنبال دارد. وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۲ درصد دانشآموزان در مدارس غیر دولتی تحصیل میکنند، اظهار داشت: ۷۴ درصد دانشآموزان مدارس غیر دولتی کشور فرزندان کارمندان دولت هستند که اغلب جزو طبقات متوسط و متوسط به پایین جامعه محسوب میگردند؛ لذا نمیتوان گفت دانشآموزان مدارس غیر دولتی صرفاً از طبقات بالای جامعه هستند. حسینی اظهار داشت: معتقدم مدارس غیر دولتی میتوانند نمونه اجرای بسیاری از طرحهای خوب در آموزش و پرورش باشند.

..............سیاسی  

* موضوع کیکها امنیتی است. سعید نمکی، در حاشیه همایش پوشش همگانی سلامت در وزارت بهداشت گفت: موارد جاسازی قرص در کیکها در بیرون از چرخه تولید و توزیع رسمی بوده است و همکاران ما در حوزه های امنیتی و اطلاعاتی در حال پیگیری موضوع هستند. وی گفت: هیچ مورد مسمومیت ناشی از مصرف این کیکها تا کنون نداشته ایم و به زودی جزییات بیشتری از عوامل شبکه این اقدام به مردم اعلام میشود.

* رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بر اساس پژوهشی که در سال ۹۶ از سوی کمیته امداد در ۳۲ شهرستان در خصوص فقر خوراکی و پوشاکی آغاز شده، به اعداد تکان دهنده ای رسیده ایم. اگر بخواهیم به سراغ نیازمندان برویم، باید کارهای مطالعاتی در خصوص جغرافیای فقر و بویژه فقر در حوزه خوراک و پوشاک به شکل تخصصی انجام شود و سپس این اطلاعات را با موضوع آمایش سرزمینی خط فقر تطبیق دهیم.

* کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان: این روزها در رسانه ها افراد مختلف توصیه هایی برای رد یا تأیید صلاحیتهای داوطلبان دارند. اگر مقصود از این توصیه ها رعایت موازین قانونی باشد، اشکالی ندارد؛ در غیر این صورت، انتظار نداشته باشند شورای نگهبان برای خوشنودی افراد، حقوق داوطلبان را نادیده انگارد.

* محمدجواد آذری جهرمی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: یک حمله سازمان یافته سایبری به سامانه های دولت الکترونیکی ایران، توسط سپر امنیتی دژفا شناسایی و دفع شد. وی افزود: این حمله که در قالب حمله شناخته شده و پیچیده APT۲۷ دسته بندی میشود، برای جاسوسی از اطلاعات طراحی و استفاده شده است. وی گفت: سرورهای تجمیع و جمعآوری اطلاعات جاسوسی شده و قربانیان آن، شناسایی و تحت کنترل درآمده اند. عاملان حمله نیز ردیابی شده اند.

..............بهداشت و سلامت

* آغاز طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت": مشاور وزیر بهداشت از آغاز طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در استانهای قزوین، سمنان و کاشان خبر داد. دکتر آسایی گفت: قرار است در این طرح در هر خانه با آموزشهای داده شده یک سفیر سلامت داشته باشیم. وی افزود: با اجرای نظام مراقبتهای اولیه بهداشتی میتوان میزان مرگ و میرها را کاهش داد. سیستم بهداشتی ما بر اساس نیاز مردم طراحی شده و بر ارائه خدمت به افراد دچار مشکل متمرکز شده است. سیستمهای مراقبت اولیه بهداشتی ما استاندارد هستند؛ بطوری که همان خدمتی که در زابل ارائه میشود، در شمیرانات تهران هم ارائه میشود و هرچند که میزان پرداخت از جیب بیماران در کشور ما کاهش یافته، اما باید میزان آن به زیر ۲۰ درصد برسد و بسته خدماتی ما باید مبتنی بر عدالت باشد.

* سر انجام بسیج ملی کنترل فشار خون: فشار خون بالا مهمترین عامل خطر وقوع بیماریهای قلبی-عروقی و مهمترین علت مرگ و میرها است. پس از پایان طرح شناسایی افراد برای کنترل فشار خون بالا، مشارکت مردم در این طرح به ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسید که در این ارزیابی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از فشار خون بالای خود بیخبر بودند. این ناآگاهی در واقع فرد را مستعد نارسایی کلیه و سکته مغزی و قلبی میکند. از طرفی ۱۰ میلیون نفر در مرحله قبل از ابتلا به فشار خون بالا شناسایی شدند. معاون کل وزارت بهداشت گفت: پس از غربالگری، افراد دارای فشار خون بالا شناسایی شده اند و در حال کنترل و درمان افراد هستیم. در این بین پس از خود افراد به سوی خانواده های آنها رفته و سعی در کنترل خانوار نیز داریم. دکتر حریرچی افزود: هدف بینابینی ما شناسایی افراد پرخطر یا مستعد ابتلا به فشار خون بالا بود، اما هدف اصلی ما ارائه مباحث آموزشی به افراد است. البته اکنون بیماران شناسایی شده تحت درمان قرار گرفته و دارو دریافت میکنند.

............آهنگ و درنگ

* تشییع غریبانه نغمه پرداز غریب: «میگفت دلم از موسیقی گرفته؛ چون زحمات زیادی برای این هنر کشیده ام. در واقع تمام زندگیم را وقف آن کردم؛ اما در جامعه آنطور که باید، از جنبه مادی و معنوی جلوه ای نداشت.» اینها را «سیمین غانم» خواننده و دختر خاله «تورج شعبانخانی» در روز وداع با او گفت. مردِ بیحاشیه و بی ادعای موسیقی که در طول عمر هنری خویش، قطعات ماندگار بسیاری خلق و چهره های متعددی را به جامعه موسیقی معرفی کرد؛ هیچ گاه آن قدری که باید قدر ندید؛ اما چه باک که عمر فانی او با تمامِ خوبیها و سختیهایی که کشید، به پایان رسیده و حالا او حیاتی ابدی را آغاز کرده است و همین که تمام دوستان و همکارانش از خوبی و انسانیت او میگویند، نشان میدهد که آهنگساز بزرگ، در عمر نه چندان بلندش خوب زندگی کرده است. در وداع با او همه از بزرگیش گفتند. «عبد الجبار کاکایی» اما انگار حجت را برای او تمام کرد و گفت: «خیلی اوقات فکر میکنم هنر ما چطور میتواند نردبان سلوک روحمان باشد؛ چرا که بدون تعارف، گاهی این اتفاق برای ما رخ نمیدهد و در حالی که بسیاری با هنر ما سلوک باطنی میکنند و روحشان از آلایش تهی میشود؛ اما خود ما از لطف کلام و آوا و آهنگ خویش بیبهره ایم؛ اما «تورج شعبانخانی» در این میان یک استثنا بود. او در دو گونه تاریخی با دو نسل، آثار گوناگون ساخت و با جامعه ارتباط برقرار کرد و توانست ماندگار و جاودانه شود. خیلی سخت است که هنرمند به هنرش نزدیک شود و شبیه به هنرش شود؛ اما «تورج» شبیه هنرش بود.» «عباس سجادی»، مدیر فرهنگسرای نیاوران نیز درباره اش گفت: «ما امروز با مردی وداع میکنیم که صداقت و انسانیت را به اوج رساند. ما با کسی وداع میکنیم که درک عمیقی از فرهنگ و هنر این سرزمین داشت و به آنچه ساخت و خواند ایمان داشت.» او البته به این نکته نیز اشاره کرد که بسیاری در این سالها، آثار او را بدون اجازه اش خواندند، بی آنکه به این مسأله اشاره کنند که خالق این اثر کیست: «ظلمهای بسیار در حق این هنرمند شد؛ اما او با کارنامه ای پربار از موسیقی ما خداحافظی میکند.» «محمدعلی بهمنی»، شاعر پیشکسوت نیز با اندوهی فراوان از بدرقه همیشگی دوست قدیمیش گفت: «خوبیها و مهربانیها و شیفتگی به خانواده اش را همه میدانند. «بهار بهار» را هم او خواند و هم ناصر عبد اللهی و من بسیار متأسفم که هر دو عزیز را از دست دادیم. نمیدانم چطور باید با این ماجرا مواجه شوم.» اما «سیمین غانم» که در جوانی تورج، او را به رادیو برد، از گلایه های زنده یاد شعبانخانی گفت و سپس ادامه داد: «رسول اکرم میفرماید: «نیکی کهنه نگردد و بدی فراموشی نپذیرد. خدای عادل نمیرد؛ هر چه خواهی کن که هر چه خواهی سزایت دهند.» خواجه عبد الله انصاری نیز میفرماید: «الهی! آفریدی رایگان، روزی دادی رایگان، بیامرز رایگان که تو خدایی، نه بازرگان. روح تورج عزیز آرام و شاد باشد و پروردگارش به صفای دلش بیامرزدش.»

.............فرهنگ و هنر

* سریال «موچین» در تهران مقابل دوربین رفت: به گزارش مشاور رسانه ای پروژه، فیلمبرداری سریال نمایش خانگی «موچین» به کارگردانی حسین تبریزی و تهیه کنندگی میثم آهنگری از روز جمعه (۲۲ آذر) در تهران آغاز شده و خانه ای در غرب تهران لوکیشن فعلی این پروژه است. بخش عمده فیلمبرداری این فیلم در تهران انجام خواهد شد. ضمن اینکه تست گریم بازیگران این پروژه با اضافه شدن چند بازیگر جدید به پایان رسید. مرجانه گلچین، حمید لولایی، زهرا جهرمی، عباس جمشیدی، مهران رجبی، شهره لرستانی، رابعه اسکویی، امین چنارانی، افشین غیاثی، مجید شهریاری، سعیده عرب و آشا محرابی، با حضور علی صادقی و امیر نوری گروه بازیگران این سریال کمدی-اجتماعی را تشکیل میدهند. در خلاصه داستان «موچین» به نویسندگی مشترک حسین تبریزی و سیدعلی موسویان آمده: انصاف نیست که دنیای ما آن قدر کوچک باشد که آدمهای تکراری را روزی صد بار ببینیم و آن قدر بزرگ باشد که نتوانیم آن  کسی را که دوست داریم حتی یک بار ببینیم... – مدیر عامل بهمن سبز وابسته به حوزه هنری از تخریب سینما سپیده تهران و تبدیل آن به پردیس چهار سالنه با هفت پرده نمایش و کافه کتاب خبر داد. در طرح توسعه این سینما، سینمای روباز نیز در نظر گرفته میشود. سینما سپیده با نام «دیانا» در سال ۱۳۲۲ توسط وارطان هوانسیان، معمار ارمنی ساخته و به نام دخترش «دیانا» نامگذاری شد و بعد از انقلاب به سپیده تغییر نام یافت و مالکیت آن در اختیار حوزه هنری قرار گرفت. سینما دیانا دارای یک سالن نمایش روباز تابستانی نیز بود و در سال ۸۳ سالن نمایش دوم به آن اضافه گردید. مهمترین تصویر ثبت شده از این سینما به فیلم «رضا موتوری» ساخته مسعود کیمیایی برمیگردد. سینما سپیده (دیانا) که در حال حاضر قدیمیترین سینمای در حال فعالیت تهران است، در خیابان انقلاب، تقاطع وصال واقع شده است. - دفاع نوید محمدزاده از هوتن شکیبا: باید هم پول بیشتری بگیرد. بعد از صحبتهای مهران مهام مبنی بر اینکه هوتن شکیبا به سادگی حاضر به بازی در سریال «فوق لیسانسه ها» نشد و یکی از مشکلاتش، مشکل مالی بود، نوید محمدزاده در دفاع از هوتن شکیبا نوشت: «معلومه که به این سادگی نباید بازی کنه؛ معلومه که بعد از این همه سال تلاش، تجربه، جوایز باید پول بیشتری بگیره. درستشم همینه.» - سیروس مقدم، کارگردان سریال پایتخت در گفتوگو با آرش ظلیپور، مجری برنامه رادیویی صحنه گفت: «افشاری در سودای پیتر چک شدن و بازی برای نساجی به عنوان دروازه بان صحنه های جذاب و شوخیهای جالبی را رقم میزند.» وی در توضیح این کاراکتر جدید گفت: «نقش بهرام افشاری در فصل جدید پر رنگتر میشود و در واقع یکی از نقشهای کلیدی سریال را بر عهده دارد و به خاطر فیزیک و قد و قامتش، محسن تنابنده یک کار جدیدی برای او خلق کرده که کار را بسیار دیدنی میکند.» - هومن ظریف، مستندساز در گفتگو با خبرگزاری صبا با اعلام خبر درگذشت بیژن پیرنیا، نخستین گوینده خردسال برنامه های کودک رادیو بیان کرد: بیژن پیرنیا چند سال بود که سرطان داشت، اما روحیه بسیار سرحالی داشت. به زندگی و کار خود ادامه میداد و هر کسی که به دیدارش میرفت یا تلفنی گفتگویی داشت، نمی توانست بفهمد بیمار است. او اصلاً اهل شکایت و گله نبود و اجازه نمیداد کارش فلج شود؛ اما در نهایت متأسفانه ایشان روز شنبه ۲۳ آذر پس از تحمل یک دوره بیماری در بیمارستان عرفان نیایش درگذشت. وی درباره سوابق کاری بیژن پیرنیا توضیح داد: ایشان شاهد گزینش بانوان و آقایان در برنامه «گلها»ی رادیو ایران که آن زمان داوود پیرنیا، پدر ایشان سرپرست این برنامه بود، بود؛ اما متأسفانه هیچ وقت از تجربه های ایشان به عنوان یک سند فرهنگی استفاده نشد. مراسم تشییع پیکر بیژن پیرنیا امروز سه شنبه ۲۶ آذر ساعت ۹ صبح از مقابل منزل وی واقع در نیایش غرب، سردار جنگل شمال، خیابان ارکیده، خیابان چمران، کوچه نهم، پلاک ۳۰ برگزار میشود.

...............ورزشی

* رکورد شکنی درخواست بلیت برای پارالمپیک توکیو: کمیته برگزاری بازیهای ۲۰۲۰ اعلام کرد که تعداد ۳.۱ میلیون بلیت پارالمپیک برای تابستان سال آینده مورد درخواست قرار گرفته است. این تعداد، سه برابر مقدار درخواستی است که در همین دوره زمانی برای پارالمپیک ۲۰۱۲ ثبت نام شده بود. بازیهایی که در آن در نهایت ۲.۳ میلیون بلیت در اختیار هواداران قرار گرفت. اندرو پارسونز، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در این باره گفت: از این اتفاق حیرتزده هستم و این حجم از تقاضا نشان دهنده علاقه وافر مردم ژاپن و توکیو به بازیهای پارالمپیک است. مطمئن هستم پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ از میزان تأثیرگذاری بیشتری در جامعه به نسبت دوره های پیشین برخوردار است. در اولین مرحله فروش بلیتهای پارالمپیک، تعداد ۶۰۰ هزار بلیت فروخته شد و مرحله بعدی این بلیت فروشی نیز ۱۵ تا ۲۹ ژانویه ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده است. بلیت هر صندلی در روز مسابقات از ۹۰۰ تا ۷ هزار ین و بلیت مراسم افتتاحیه و اختتامیه نیز از ۸ هزار تا ۱۵ هزار ین تعیین شده است.

* بازگشت فردوسیپور با یک برنامه اینترنتی: ۹ ماه طول کشید تا عادل فردوسیپور راضی شود پس از برنامه نود، برنامه ای مستقل در شبکه نمایش خانگی بسازد. کلاسیکو نامی است که فردوسیپور برای برنامه جدیدش انتخاب کرده است. این برنامه که با حضور علی دایی، وریا غفوری و امیرمهدی ژوله به عنوان میهمان و با اجرای پژمان جمشیدی به بررسی آخرین اتفاقات بارسلونا و رئال مادرید پیش از بازی بزرگ میپرداخت، از طریق پلتفرمهای فیلیمو و نماوا و کافه بازار به نمایش درآمد. ژابی آلونسو، بازیکن تیم ملی اسپانیا هم به عنوان کارشناس برنامه با برقراری ارتباط اینترنتی تحلیلهایی از رقابت دو تیم و حال و هوای فعلی دو شهر بارسلون و مادرید را ارائه کرد. تهیه کنندگی «کلاسیکو» را عادل فردوسیپور بر عهده دارد.

............حوادث

* نبش قبر مرد تاجر، متهمان را به قصاص نرساند: کیفرخواست پرونده مرد میانسال که با همدستی خواهرزنش باجناق خود را به قتل رسانده بود، در حالی صادر شد که فرزندان مقتول در مراحل اولیه رسیدگی به پرونده رضایت خود را از مادر و شوهر خاله شان اعلام کرده بودند. 21 اردیبهشت سال 91 زن جوانی با پلیس تماس گرفت و از قتل همسرش در خانه خبر داد. زن جوان مدعی بود به همراه دو فرزندش به میهمانی رفته و هنگام بازگشت به خانه با جسد همسرش مواجه شده است. تحقیقات اولیه حکایت از آن داشت که پدر خانواده که مرد ثروتمندی بود توسط فردی آشنا به قتل رسیده است. تا اینکه 6 سال بعد از قتل، رد پای باجناق مقتول در این جنایت شناسایی شد. وی در تحقیقات مدعی شد که با همدستی همسر مقتول، این جنایت را رقم زده است. با اعترافات خشایار و همسر مقتول -فرانک- هر دو بازداشت شده و راز این جنایت فاش شد. فرانک در تحقیقات مدعی شد: هوشنگ قبل از من با زنی ازدواج کرده بود؛ اما به خاطر اینکه از همسر اولش صاحب فرزند نمیشد، از او جدا شد. بعد از آن به اصرار خانواده ام با هوشنگ که 20 سال از من بزرگتر بود ازدواج کردم. همسرم مشکل اخلاقی داشت و با من بد رفتاری میکرد. در نهایت تصمیم به قتل او گرفتم. موضوع را که با خواهر و شوهر خواهرم در میان گذاشتم، راضی به همکاری شدند. روز حادثه تعدادی قرص خوابآور داخل آبمیوه ریختم و به شوهرم دادم. بعد از اینکه همسرم بیهوش شد طبق نقشه من و بچه هایم از خانه خارج شدیم و شوهر خواهرم با ورود به خانه با اسلحه او را به قتل رساند. به دنبال اعتراف متهمان، دو فرزند مقتول که تنها اولیای دم پرونده محسوب میشدند، به دادسرای امور جنایی تهران رفته و از مادرشان که در این پرونده اتهام معاونت در قتل داشت و از شوهر خاله شان به اتهام مشارکت در قتل عمدی پدرشان اعلام گذشت کردند. در ادامه تحقیقات، خواهران مقتول به دادسرا رفته و مدعی شدند که هوشنگ هرگز بچه دار نمیشده و دو فرزندی که به عنوان اولیای دم مقتول رضایت داده اند، فرزندان اصلی او نیستند. بدین ترتیب با توجه به اظهارات خواهران مقتول و از آنجا که اگر اظهارات آنها ثابت میشد، فرزندان مقتول دیگر اولیای دم محسوب نمیشدند و خواهران او به عنوان اولیای دم میتوانستند درخواست قصاص دهند، بازپرس دستور نبش قبر هوشنگ را صادر کرد تا با انجام آزمایش دی ان ای مشخص شود که دو فرزند مقتول متعلق به خودش هستند. نبش قبر صورت گرفت و آزمایش دی ان ای از مقتول انجام شد. از دو فرزند هوشنگ خواسته شد که برای آزمایش دی ان ای به پزشکی قانونی بروند. اما از آنجا که آنها ایران را ترک کرده بودند، این آزمایش صورت نگرفت. بدین ترتیب با توجه به اینکه طبق قانون اگر زن و مردی با هم ازدواج کرده باشند، فرزندانشان متعلق به آنها محسوب میشود، قاضی کیفرخواست پرونده قتل مرد تاجر را با رضایت اولیای دم صادر کرد.


 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *