شناسه خبر: 19605 منتشر شده در مورخ: 1398/9/25 ساعت: 10:18 گروه: اجتماعی  
۱۸ هزار مددجوی تحت پوشش بهزیستی زنجان مستمری دریافت می‌کنند

۱۸ هزار مددجوی تحت پوشش بهزیستی زنجان مستمری دریافت می‌کنند

سه هزار مددجوی پشت نوبتی بهزیستی زنجان که در گروه دهک یک، ۲ و سه قرار داشتند به چرخه دریافت مستمری پیوستند و هم‌اکنون بیش از ۱۸ هزار مددجوی تحت پوشش زنجانی مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

به گزارش ایران سپید مدیرکل بهزیستی استان زنجان در این خصوص به خبرنگاران گفت: سازمان بهزیستی به عنوان متولی پیگیری حقوق معلولان، علاوه بر گسترش خدمات تخصصی توانبخشی و حمایتی مورد نیاز، در تلاش است با نظارت، بر حسن اجرای قوانین موجود در این خصوص و تعاملات بین بخشی شرایط احیا و ارتقای حقوق افراد دارای معلولیت را فراهم کند، زیرا توانمندسازی این افراد تنها در بستر جامعه و با مشارکت نهادهای تصمیم ساز و بخش‌های اجرایی امکان پذیر است.

محمد محمدی قیداری افزود: جامعه معلولان نیازمند توجهات جدی است و یکی از مشکلات اصلی این قشر، توجه به اشتغال و فرصت سازی برابر شغلی است که در این راستا  با در نظر گرفتن ظرفیت و استعدادهای موجود در میان این افراد و نیازسنجی و اعمال آموزش های تخصصی مهارتی و هنری، سه درصد از استخدام های جدید در سازمان های دولتی و غیر دولتی به افراد معلول اختصاص خواهد یافت.

این مسؤول ادامه داد: بر اساس ماده ۹ قانون حمایت از حقوق معلولان شهریه دانشگاه آزاد معلولان به طور کامل تا پایان مقطع ارشد و همچنین برای دانشجویان مقطع دکتری چهار میلیون تومان و دانشجویان دانشگاه پیام نور و علمی – کاربردی تا ۶۰ درصد هزینه پرداخت می‌شود.

به گفته وی، همچنین به تمام افراد استفاده کننده از آموزش عالی غیرانتفاعی یا شبانه دولتی نیز کمک هزینه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون بیش از یک هزار و ۱۰۰ دانش آموز و ۲۲۰ دانشجوی معلول از خدمات تحصیلی رایگان بهره مند هستند که از جمله این اقدامات است که تاکنون به افرادی که دانشجوی دانشگاه های غیردولتی بودند مبلغی پرداخت نمی‌شد که از امسال این کمک هزینه پرداخت می‌شود.

وی، با اشاره به خدمات بهزیستی به معلولان و مراکز ارائه دهنده خدمات توانبخشی نیز گفت: تعداد ۵۷ مرکز غیردولتی (روزانه، شبانه روزی، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل و کلینیک) در حوزه توانبخشی وجود دارد که در مجموع هفت درصد معلولان شامل ۷ هزارو ۷۹۳ نفر از خدمات این مراکز بهره مند هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *