شناسه خبر: 19600 منتشر شده در مورخ: 1398/9/24 ساعت: 10:46 گروه: اجتماعی  
مناسب‌سازی محیط برای جانبازان و ناشنوایان با نرم‌افزار «هاناپ»
مدیرکل مسکن بنیاد شهید خبر داد:

مناسب‌سازی محیط برای جانبازان و ناشنوایان با نرم‌افزار «هاناپ»

مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس کمیته نظارت و حقوقی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور، از مناسب‌سازی محیط برای جانبازان و ناشنوایان با استفاده از نرم‌افزار «هاناپ» ویژه ناشنوایان خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل بنیاد شهید و امور ایثارگران، خداکرم کولیوند با اشاره به برگزاری سی و پنجمین جلسه کمیته نظارت و حقوقی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور گفت: این جلسات با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط و به ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل می‌شود. یکی از موضوعات پیگیری شده در این جلسات مناسب‌سازی محیط برای ناشنوایان در مواقع اضطراری و نحوه دسترسی این افراد به امدادهای فوری است.

وی افزود: با توجه به ضرورت اطلاع‌رسانی ناشنوایان به هنگام بروز حوادث و فوریت‌ها به مبادی ذی‌ربط نظیر پلیس، آتش‌نشانی و فوریت‌های پزشکی راهکارهای مختلف بررسی شد و بهره‌مندی از نرم‌افزارهای ویژه ناشنوایان مورد توجه اعضای کمیته قرار گرفت.
مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: بر همین اساس نرم‌افزار ویژه ناشنوایان با عنوان «هاناپ» طراحی شده و از سوی شرکت سازنده با کاربردهای مختلف در زبان فارسی به اعضای کمیته معرفی شد. این نرم‌افزار دارای کاربردهای مختلفی است و قابلیت دسترسی به آن از طریق سامانه‌های اینترنتی با هزینه‌های بسیار نازل امکان‌پذیر است.  
رئیس کمیته نظارت و حقوقی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با اشاره به کاربردهای این نرم‌افزار گفت: این نرم‌افزار دارای امکاناتی چون «تشخیص و حساسیت صدا»، «مترجم تبدیل گفتار به نوشتار»، «بارکد خوان»، «زیرنویس و دوبله فیلم به زبان اشاره» و «درخواست امداد خودرو» است.
کولیوند با بیان اینکه در حال حاضر ناشنوایان برای ترجمه و تبدیل زبان اشاره به صوت و برعکس با مشکلاتی مواجه هستند افزود: در صورت استفاده از چنین نرم‌افزارهایی مشکلات آن‌ها در برقراری ارتباط با محیط  کاهش خواهد یافت.
مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان «لحاظ ساختن موضوع مناسب‌سازی به هنگام صدور پروانه‌های ساختمانی و تعیین متولی برای تضمین‌های اجرای آن» را به‌عنوان دستور کار جلسات بعدی کمیته نظارت و حقوقی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور اعلام کرد.

برگزاری کمیسیون پزشکی در استان‌های قزوین، کرمانشاه و بوشهر

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری کمیسیون پزشکی بنیاد در استان‌های قزوین، کرمانشاه و بوشهر خبر داد.

حمیدرضا حبیب‌اللهی با اشاره به برگزاری کمیسیون پزشکی بنیاد در استان قزوین گفت: این کمیسیون با اعزام تیم تخصصی پزشکی متشکل از ۷ پزشک متخصص، دبیر و ۲ کارشناس و با دعوت از ۲۳۰ نفر از جانبازان و متقاضیان شرکت در کمیسیون پزشکی در استان قزوین برگزار شد.
وی افزود: در این کمیسیون از مجموع ۲۳۰ نفر مدعوین، ۱۹۱ نفر از جانبازان و متقاضیان در جلسات کمیسیون حاضر و مورد معاینه و ارزیابی تیم تخصصی قرار گرفتند که در پایان ۲۳ نفر مشمول افزایش درصد جانبازی و ۲۹ نفر نیز مشمول دریافت حق پرستاری تشخیص داده شدند.
مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص برگزاری کمیسیون پزشکی بنیاد در استان کرمانشاه گفت: این کمیسیون نیز با اعزام تیم تخصصی پزشکی متشکل از ۷ پزشک متخصص، دبیر و ۲ کارشناس و با دعوت از ۴۱۵ نفر از جانبازان و متقاضیان شرکت در کمیسیون پزشکی در استان کرمانشاه  برگزار شد.
حبیب‌اللهی ادامه داد: در این کمیسیون از مجموع ۴۱۵ نفر مدعوین، ۳۶۱ نفر از جانبازان و متقاضیان در جلسات کمیسیون حاضر و مورد معاینه و ارزیابی تیم تخصصی قرار گرفتند که در پایان ۳۵ نفر مشمول افزایش درصد جانبازی و ۸ نفر مشمول دریافت حق پرستاری شدند.
وی همچنین درباره برگزاری کمیسیون پزشکی بنیاد در استان بوشهر گفت: این کمیسیون نیز با اعزام تیم تخصصی پزشکی متشکل از ۷ پزشک متخصص، دبیر و ۲ کارشناس و با دعوت از ۲۱۴ نفر از جانبازان و متقاضیان شرکت در کمیسیون پزشکی در استان بوشهر برگزار شد.
مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در این کمیسیون از مجموع ۲۱۴ نفر مدعوین، ۱۸۲ نفر از جانبازان و متقاضیان در جلسات کمیسیون حاضر و مورد معاینه و ارزیابی تیم تخصصی قرار گرفتند و در پایان ۳۳ نفر مشمول افزایش درصد جانبازی و ۲۹ نفر مشمول دریافت حق پرستاری تشخیص داده شدند.

برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیرکل آموزش بنیاد با معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران با معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی با هدف همفکری و تبادل‌نظر پیرامون موضوع نقل‌وانتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر در وزارت بهداشت دیدار و گفت‌وگو کرد.

این نشست با حضور مدیرکل آموزش بنیاد، مدیرکل شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران، علوم بهزیستی و دانشگاه شاهد و با هدف همفکری و تبادل‌نظر پیرامون مسائل آموزشی و تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار شد.
محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد گفت: در این جلسه با توجه به‌ضرورت درک متقابل و همگرایی و اهتمام بیشتر دانشگاه‌ها و بنیاد در دستیابی به اهداف آموزشی منطبق با اساسنامه طرح شاهد، برنامه‌های بنیاد در دستیابی به شرایط مطلوب تحصیلی تشریح شد.
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با افزایش تعامل بین بنیاد با وزارتخانه‌های آموزشی و دانشگاه‌ها شاهد ارتقای هر چه بهتر سطح کیفی خدمات‌رسانی به دانشجویان شاهد و ایثارگر باشیم.
مدیرکل آموزش بنیاد افزود: در سال جاری با تعامل خوب بین اداره کل آموزش بنیاد و اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنین ادارات کل فناوری اطلاعات دو دستگاه، سامانه نقل‌وانتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر برای انتقال محل تحصیل واجدین شرایط در نیمسال اول سال تحصیلی جاری به بهره‌برداری رسید و به‌ این‌ ترتیب گام مثبتی در زمینه تسهیل خدمات‌رسانی و رعایت عدالت آموزشی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر وفق ماده ۶۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران فراهم شد.

حمایت‌های صورت گرفته در خصوص دانشجویان شاهد و ایثارگر شاغل به تحصیل
سید علی حسینی مدیرکل شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت در این جلسه ضمن اشاره به اقدامات و حمایت‌های صورت گرفته در خصوص دانشجویان شاهد و ایثارگر شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های علوم پزشکی از همکاری فی‌مابین بنیاد و وزارت بهداشت به‌خصوص در راه‌اندازی سامانه نقل‌وانتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارتخانه متبوع تقدیر و تشکر و بر لزوم اصلاح آیین‌نامه جاری نقل‌وانتقال تأکید کرد.
در این جلسه دیدگاه‌های شرکت‌کنندگان در خصوص آیین‌نامه جاری نقل‌وانتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر بیان و مقرر شد نقطه نظرات ارائه‌شده در قالب پیشنهادهای اصلاحی از سوی اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت متبوع به ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر منعکس، تا در فرآیند قانونی کلیه موارد بررسی و ارزیابی و اقدام اجرایی لازم در این خصوص انجام شود./ ایرنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *