شناسه خبر: 19491 منتشر شده در مورخ: 1398/9/13 ساعت: 10:27 گروه: اجتماعی  
ما دور هم جمع شدیم تا حق برابر و مشارکت توان‌یابان را ترویج کنیم

ما دور هم جمع شدیم تا حق برابر و مشارکت توان‌یابان را ترویج کنیم

اودری آزوله مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به مناسبت روز جهانی معلولان با صدور پیامی بر حق برابری و مشارکت پر معنی توان‌یابان در زندگی جوامع‌مان تأکید کرد.

به گزارش ایران سپید تیوا کامران مدیر بخش ارتباطات و اطلاعات دفتر منطقه‌ای یونسکو با اشاره به پیام مدیرکل یونسکو، در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت که با حضور جمعی از میهمانان و کارآموزان در مجتمع معلولان رعد برگزار شد، گفت: در این پیام آمده است، امروزه بیش از یک میلیارد نفر که تقریباً ۱۵ درصد جمعیت جهان است با نوعی ازمعلولیت زندگی می‌کنند، کماکان بسیاری از این افراد قربانی اشکال متعددی از تبعیض، انزوا، خشونت و تعدی هستند. همچنین به دلیل برخی تعصبات، نابرابری‌ها همچنان وجود دارند به عنوان مثال در بازار کار این امر نشان می‌دهد که چرا میزان اشتغال در بین توان‌یابان مرد ۵۳ درصد و توان‌یابان زن ۲۰ درصد نسبت به مردان بدون معلولیت ۶۵ درصد و زنان بدون معلولیت ۳۰ درصد پایین‌تر است. بنابراین احتمال مواجه شدن توان یابان با شرایط سخت اقتصادی بیشتر است در حالی که آنان بعضی اوقات مجبور هستند، هزینه‌های بالاتری برای درمان متحمل شوند.

وی با یاوآوری نقش انجمن ها، افزود: مدیرکل در پیام خود آورده است؛ هر ساله وجدان‌ها بیدارتر و ذهنیت‌ها در حال تغییر کردن است و این نتیجه فعالیت تحسین برانگیز انجمن‌هایی است که تلاش‌های خستگی ناپذیرشان باید مورد تشویق و حمایت قرا رگیرد، این تغییر بسیج جامعه بین الملل در اثر تصویب کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت است که در مقدمه آن بر جهان شمولی ،تقسیم‌ناپذیری، وابستگی و ارتباط متقابل همه حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین تأکید می‌کند و این آرمانی است که به عنوان قطب نمای ما عمل می کند.

کامران با اشاره بر ضرورت توجه به همگان، گفت: در قسمت پایانی مدیرکل یونسکو آمده است، موضوعی که برای امسال انتخاب شده " هیچ کس را جای نگذاریم" است که نشان دهنده نقش توان‌یابان و منعکس‌کننده تعهدی است که در قلب برنامه‌ها قرار دارد، این هدف تنها با همت و ابتکار تعداد زیادی از شرکا تحقق خواهد یافت و یونسکو نقش کامل خود را در این زمینه ایفا می‌کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *