شناسه خبر: 19434 منتشر شده در مورخ: 1398/9/10 ساعت: 09:51 گروه: اجتماعی  
شریعتمداری: تکریم معلولان باید به فرهنگ تبدیل شود

شریعتمداری: تکریم معلولان باید به فرهنگ تبدیل شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آگاه سازی جامعه نیازمند همکاری رسانه ها و کمک همه است، گفت: تنها تکریم افراد دارای معلولیت کافی نیست و باید این موضوع تبدیل به فرهنگ شود.

به گزارش ایران سپید محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر (شنبه) در همایش روز بزرگداشت افراد دارای معلولیت که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه حل موضوع معلولیت در کشور نیاز به اقدام جمعی و اجتماعی دارد، افزود: مناسب سازی محیط و فضا برای افراد دارای معلولیت بسیار اهمیت دارد اما مهم تر از آن مناسب سازی افکار جامعه است. 
وی گفت: آگاه سازی جامعه نیازمند همکاری رسانه ها و کمک همه است. تنها تکریم افراد دارای معلولیت کافی نیست و باید این تبدیل به فرهنگ شود. 
شریعتمداری تاکید کرد: همه ما با معلولیت یک لحظه فاصله داریم، در همین راستا به‌عنوان مسئول باید گام های موثری برداریم. در تلاشیم کلیه آیین نامه های قانون حمایت از افراد دارای معلولیت را تصویب و برای عملی شدن آن را اجرا کنیم. 
وزیر کار تاکید کرد: طبق ماده ۹ قانون، آموزش عالی رایگان برای حمایت دولت از افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده و کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان پذیرفته در دانشگاه های دولتی از روز ۱۶ آذر روز دانشجو انجام خواهد شد. 
وی در بخش دیگری از صحبت هایش به واگذاری ۱۵۷ هزار دستگاه آپارتمان به مددجویان تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا خانواده هایی که دارای عضو معلول دارند، از نعمت مسکن برخوردار شوند. 
شریعتمداری به معافیت مالیاتی یکی از والدین دارای فرزند معلول اشاره کرد و ادامه داد: از امروز یکی از والدین فرد دارای معلولیت از معافیت ۵۰ درصدی برخوردار خواهند شد. 
وی تاکید کرد: کار باقی مانده تدوین اساسنامه صندوق حمایت از مشاغل معلولین کشور است که در حال پیگیری است. 
شریعتمداری با اشاره به اجرای کامل قانون حمایت از افراد دارای معلولیت تصریح کرد: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد منابع مالی در اختیار بود که با بررسی های انجام شده برای سال جاری این مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان‌پیش بینی شد که تا به امروز نزدیک به هزارو صد میلیارد تومان آن محقق شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *