شناسه خبر: 1942 منتشر شده در مورخ: 1392/10/23 ساعت: 13:10 گروه: بهداشت و سلامت  
انجام ششمین عمل پیوند کبد با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

انجام ششمین عمل پیوند کبد با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به همت متخصصان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ششمین عمل پیوند کبد در مرکز دیالیز و پیوند اعضاء منتصریه از مراکز زیر پوشش این دانشگاه با موفقیت انجام شد .

این عمل به همت متخصص جراحی و فلوشیب پیوند اعضا، فلوشیب پیوند کبد و عضو هیئت علمی دانشگاه و متخصص بیهوشی پیوند اعضاء بر روی یک خانم 36 ساله که به دلیل ابتلا به سیروز کبدی دچار نارسایی کبدی شده بود با موفقیت انجام شد .
 
براساس این گزارش، کبد اهدایی این عمل نیز از خانم 39 ساله که به علت سانحه دچار مرگ مغزی شده بود دریافت و پس از بررسی های آزمایشگاهی و پاتولوژی به این بیمار با موفقیت پیوند زده شد.
 
دکتر محسن علی اکبریان فلوشیب پیوند کبد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تشریح ششمین عمل انجام شده، حال عمومی بیمار را رضایت بخش و مطلوب اعلام کرد و اظهار داشت:‌ این بیمار در حال حاضر در بخش مراقبتهای ویژه مرکز منتصریه دوران نقاهت را طی می کند .
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه علوم پزشکی مشهد سومین مرکز فعال کشور پس از شیراز و تهران در زمینه پیوند کبد به شمار می رود، خاطر نشان کرد: ‌تا پیش از این بیماران شرق کشور برای پیوند کبد باید به شیراز منتقل می شدند که با تجهیز علمی و پزشکی دانشگاه مشهد، این امکان دراین مرکز فراهم شده است.
 
‌فلوشیب پیوند کبد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اهداء عضو بزرگترین فداکاری و ایثاری است که صورت می گیرد بر ترویج فرهنگ اهداء عضو تاکید کرد و گفت :‌بیماری که دچار مرگ مغزی شده است به هیچ عنوان دیگر به زندگی باز نخواهد گشت اما با اهداء عضو می توان جان چند نفر را از مرگ حتمی نجات داد .
 
گفتنی است: در انجام عمل پیوند کبد گروههای مختلفی از جمله جراحی، بیهوشی، گوارش، رادیولوژی، پاتولوژی، قلب و عروق، ریه، دندان پزشکی و زنان با هم مشارکت داشته و بیمار را قبل و بعد از عمل مورد بررسی و کنترل قرار می دهند.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *