شناسه خبر: 19416 منتشر شده در مورخ: 1398/9/9 ساعت: 09:39 گروه: اجتماعی  
95 درصد مددجویان بهزیستی قزوین از کمک معیشتی دولت بهره مند شدند

95 درصد مددجویان بهزیستی قزوین از کمک معیشتی دولت بهره مند شدند

بسته کمک معیشتی دولت در هفته گذشته به حساب 95 درصد جامعه مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان قزوین واریز شد.

به گزارش ایران سپید دیرکل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته معلولان برگزار شد افزود: البته در ماده28  قانون جامع حمایت از معلولان نیز برای معلولان شدید و خیلی شدید منابعی جهت کمک معیشتی در حال پیش بینی است که در کنار مستمری آنها پرداخت شود.
علیرضا وارثی افزود: در حال حاضر 24 هزار و 700 معلول تحت پوشش بهزیستی در سطح استان قزوین قرار دارند.
وی اضافه کرد: بهزیستی علاوه بر حمایت ها از این جمعیت در زمینه مسکن، اشتغال و توانمندسازی و پرداخت مستمری در زمینه پیشگیری از معلولیت هم طرح های غربالگری بینایی، شنوایی و ژنتیک را در سنین صفر تا 6 سال انجام می‌دهد.
وارثی با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولان در 34 ماده گفت: سال گذشته 125 هزار میلیارد ریال اعتبار در کشور برای اجرای این قانون و سال جاری 330 هزار میلیارد ریال پیش بینی شد که عملا تخصیص نیافت اما بهزیستی از طریق منابع داخلی خود توانست حدود 60 درصد این قانون را اجرا کند.

وی اظهار داشت: در بند الف ماده یک این قانون مبنی بر تشخیص معلولیت، در استان قزوین با شناسایی 7650 معلول به مددجویان سازمان اضافه شد.

وارثی یادآور شد: ماده 2 این قانون موضوع مناسب سازی  را دنبال می کند که استان قزوین در ارزیابی مناسب سازی در سطح کشور از استان‌های برتر بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی 30 امتیاز برای مناسب سازی در نظر گرفته شده که امسال 11 دستگاه در این زمینه موفق عمل کرده‌اند.

وی اظهار داشت: همچنین بر اساسماده 11 این قانون تسهیلات چهار درصدی اشتغال به میزان 500 میلیون ریال به مددجویان این سازمان پرداخت می‌شود که امسال 180 میلیارد ریال تسهیلات برای قزوین پیش‌بینی شد که تاکنون 120 میلیارد ریال آن پرداخت و متقاضیان به بانک‌ها معرفی شدند.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود: تعهد و اشتغال مددجویان بهزیستی قزوین در سال جاری 670 نفر بوده که تاکنون برای 403 نفر انجام شده است.
وارثی افزود: کارفرمایان در ازای به کار گیری معلولان تا سقف 70 میلیون ریال هزینه جبران ارتقای کارایی معلولان را دریافت می‌کنند.

24 هزار و 700 معلول در استان قزوین شناسایی شده است. 

12 آذرماه به عنوان روز حمایت از معلولان نام‌گذاری شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *