شناسه خبر: 19403 منتشر شده در مورخ: 1398/9/6 ساعت: 10:02 گروه: اجتماعی  
جشنواره ملی گردشگری معلولان در یزد برگزار می‌شود

جشنواره ملی گردشگری معلولان در یزد برگزار می‌شود

شهردار یزد از برگزاری نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولان از ۱۰ تا ۲۰ آذرماه در این استان خبر داد و گفت: هدف اصلی این جشنواره معرفی یزد به عنوان شهر دوستدار معلول و تبدیل آن به شهر در دسترس پذیر است.

به گزارش ایران سپید جمال الدین عزیری روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: راه‌اندازی نهضت مناسب‌سازی فضای عمومی، مناسب‌سازی معابر شهری و ابنیه تاریخی، کسب عنوان یزد شهر دوستدار معلول، تلاش برای تبدیل شدن یزد به شهر در دسترس، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و توجه بیش از پیش به حقوق شهروندی از دیگر اهداف جشنواره یاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری این جشنواره یک حرکت فانتزی ، تبلیغاتی و شعاری نیست بلکه در پلان مدیریت شهری ما موظف هستیم که شهر برای اقشار مختلف جامعه مناسب سازی کنیم.

عزیزی با بیان اینکه باید در برنامه‌ریزی شهری باید به همه اقشار جامعه توجه داشت تصریح کرد: باید محدودیتی که در شهر وجود دارد را رفع کنیم تا زمینه جذب گردشگر به شهر تاریخی یزد فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره حرکتی خوبی خواهد بود تا مناسب سازی در شهر را دنبال کنیم و شاهد حضور معلولان در سطح جامعه باشیم تصریح کرد: ۱۵ دستگاه اتوبوس حمل و نقل شهری ویژه معلولان در شهر یزد آماده سازی شده است.

عزیزی ادامه داد: همچنین اعتبار خوبی هم برای مناسب سازی فضای عمومی شهری در بودجه شهرداری  اختصاص یافته همچنین طرح پایش شهری هم در دستور کار شهرداری قرار دارد. 

دبیر جشنواره ملی گردشگری معلولان و معاون خدمات شهری شهرداری یزد هم در این نشست گفت: یکی از اصلی‌ترین وظایفی که دستگاه‌ها در قبال شهروندان دارند، این است که شرایطی به وجود آورند تا همه شهروندان با آسودگی و خیال راحت در شهر زندگی کنند.

حسین صالحیان افزود: این جشنواره در ۲ مرحله از دهم تا بیستم آذرماه با حضور ۷۰ نفر نمایندگان انجمن‌های ضایع نخاعی کشور به میزبانی شهر میراث جهانی یزد برگزار می‌شود.

رییس کمیسیون خدمات و مناسب سازی فضای شهر شورای اسلامی شهر یزد هم گفت: در بودجه شهرداری ردیف ویژه ای برای طرح‌های عمرانی شهرداری برای مناسب سازی محیط شهری اختصاص یافته است.

سپنتا نیکنام با بیان این که در حال حاضر ۱۰ نقطه گردشگری این شهر میراث جهانی برای استفاده معلولین مناسب سازی و در حال بهسازی هستند گفت: امیدواریم با برگزاری این چنین رویدادهایی بیش از پیش زیرساخت های تبدیل شدن یزد به شهر دوستدار معلول فراهم شوند.

وی اضافه کرد:ماهانه ۱۷ میلیون تومان از سوی شورای اسلامی شهر یزد برای حمل و نقل معلولان پرداخت می شود.

نیکنام افزود: تحقق حقوق معلولان با همراهی و همدلی مسوولان صورت می گیرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *