شناسه خبر: 19375 منتشر شده در مورخ: 1398/9/4 ساعت: 10:28 گروه: اجتماعی  
اختصاص سرانه ۳ میلیون ریالی به ۱۱۰۰ دانش آموز استثنایی شبانه روزی کشور

اختصاص سرانه ۳ میلیون ریالی به ۱۱۰۰ دانش آموز استثنایی شبانه روزی کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: برای یک هزار و ۱۰۰ دانش آموز استثنایی در ۲۵ مرکز شبانه روزی، مبلغ ۳ میلیون ریال به عنوان سرانه اختصاص پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایران سپید دکتر حسینی از اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه ایاب و ذهاب، توانبخشی و بسته های حمایتی دانش آموزان استثنایی خبر داد که ۳۰ میلیارد ریال برای ایاب وذهاب، ۳۰ میلیارد ریال برای بخش های توان بخشی و ۲۰ میلیارد ریال هم برای بسته های حمایتی می باشد که طی هفته جاری ابلاغ اعتبار می شود.

وی همچنین با توجه به اهمیت خدمات دندان پزشکی و بخش ویلچر از افزایش سطح اعتبارات آنها به ترتیب از ۱۰ میلیون ریال به ۱۵ میلیون ریال و از ۸ میلیون ریال به ۱۰ میلیون ریال خبر داد.

دکتر حسینی در ادامه با بیان اینکه خیرین پذیرفته اند ۲۱۰  مدرسه شبانه روزی را در سراسر کشور بسازند، بیان داشت: روسای مجامع خیرین همچنین متعهد شدند که مدارس اتیسم مورد نیاز در ۱۴ استان کشور را بسازند.

وی همچنین از آغاز کلنگ زنی یک مرکز جامع مشاوره، راهنمایی و توانبخشی در مشهد مقدس توسط خیرنیکوکاری به نام هامونی در آینده نزدیک خبر داد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص مشکل سنوات تشویقی همکاران ۸۸ تا ۹۱ نیز اعلام کرد: با پیگیری هایی که انجام شده بر اساس حکم دیوان عدالت اداری این مشکل نیز مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی پس از ادغام و تجمیع در ساختار اداری به وجود آمده افزود: بر این اساس مقرر شده که ادارات آموزش و پرورش استثنایی مطابق بخشنامه سال ۹۵ که بر استقلال خیلی از بخشهای ادارات استثنایی تأکید دارد، عمل نمایند.

دکتر حسینی همچنین ادامه داد: تلاش می کنیم در مرحله بعد ادارات آموزش و پرورش استثنایی در هر استان مانند یک منطقه آموزشی به لحاظ ساختار اداری دیده شوند و حتی به عنوان ادارات ویژه دارای اختیارات خاص و بالاتر از منطقه باشند.

وی همچنین افزود: در مراکز مشاوره، راهنمایی و توانبخشی پست ثابت تشخیص در نظر گرفته شود که بتوانند در طول سال علاوه بر خدمات دیگری را که ارائه می دهند بتوانند طرح سنجش و آزمون های سلامت و عملکرد تحصیلی را نیز داشته باشند.

دکتر حسینی در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه ۳۸ سالن ورزشی برای دانش آموزان استثنایی با نیازهای ویژه داریم ولی کماکان ۱۵ استان ما از داشتن سالن ورزشی برای این دانش آموزان محروم می باشند که باید در دستور کار خود قرار دهیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *