شناسه خبر: 19352 منتشر شده در مورخ: 1398/9/3 ساعت: 09:45 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 3 آذر 1398

روزنامه یکشنبه 3 آذر 1398

تشکیل کارگروه اقتصاد آموزش و پرورش استثنایی - اینترنت به زودی وصل میشود - پرمصرفترین داروهای کشور - در جستجوی نویسندگان نوستالژیهای مدرسه - روایت «راویان روایت تو»، از زبان خوانندگان - افت پرتابگران معلول ایرانی در امارات - قتل پسر نوجوان به قیمت 300 هزار تومان - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 3 آذر 1398

26 ربیع الاول 1441

24 نوامبر 2019

سال بیست و چهارم شماره 6287

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

تشکیل کارگروه اقتصاد آموزش و پرورش استثنایی 2

اینترنت به زودی وصل میشود 5

پرمصرفترین داروهای کشور 6

در جستجوی نویسندگان نوستالژیهای مدرسه 9

روایت «راویان روایت تو»، از زبان خوانندگان 12

افت پرتابگران معلول ایرانی در امارات 15

قتل پسر نوجوان به قیمت 300 هزار تومان

اطلاعرسانی

.............ویژه

* تشکیل کارگروه اقتصاد آموزش و پرورش استثنایی: معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: کارگروه اقتصاد آموزش و پرورش استثنایی و کارگروه شاخصهای تأمین اعتبار برای افزایش تأمین اعتبار، از محورهای مهم این معاونت است که به زودی تشکیل خواهد شد. سید جواد حسینی در نشستی با کارکنان معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش افزود: باید ظرفیتهای دولت و مجلس شورای اسلامی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی، شناسایی و جذب شود. وی تصریح کرد: برای شناسایی ظرفیتهای درونی و بیرونی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی و تحقق این ظرفیتها و افزایش اعتبارات و درآمدهای اختصاصی و نیز کیفیت بخشی به رفاه همکاران و آموزش همه جانبه دانشآموزان با نیازهای ویژه، به زودی این کارگروهها در سازمان تشکیل خواهند شد. وی اظهار داشت: مهمترین سرمایه در هر جامعه، نیروی انسانی است و تحول در هر سازمان و جامعه با تحول در نیروی انسانی رخ میدهد. در هر سازمان، مهمترین بخشی که میتواند بیشترین تأثیر را در رضایتمندی، سلامت، کارآیی، انگیزش و نگهداشت نیروی انسانی داشته باشد، معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت است. حسینی در خصوص اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز گفت: اینکه اعتبارات سازمان به همت همکاران هفت برابر افزایش پیدا کرده و در بعضی بخشها از جمله سرویس مدارس به ۴۲ برابر رسیده، کار بسیار ارزشمندی است و باید این روند همچنان ادامه پیدا کند. وی در ادامه تأکید کرد: شاخصهای توزیع عادلانه اعتبارات موجود که بسیار مهم است، باید مشخص شود. معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور همچنین در خصوص پیگیری ۱۹۰ میلیارد تومان مجموعه مطالبات کارکنان تا تحقق کامل، تأکید کرد و اظهار داشت: این حق طبیعی همکاران است و باید از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری شود. حسینی در خصوص تحول سازمانی، هوشمندسازی، ایجاد ساختار دولت الکترونیک و سازمان الکترونیک را به ویژه برای سازمان استثنایی با نیازهای ویژه بسیار ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: این کار موجب شفافیت، عدالت کاری، تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی میشود. وی در ادامه با بیان اینکه سازمان شیشه ای شکل، سازمان عادلانه و بهره ورانه است، افزود: این کار از طریق فناوری و آی تی بهتر محقق خواهد شد. حسینی در پایان نیز در خصوص تجمیع سازمان و مشکلات ناشی از آن اضافه کرد: باید این مشکلات از جمله سازمان مدارس و درجه بندی مدارس، استانداردسازیها و نرمسازیهای نیروی انسانی، امتیازات مالی و اداری هرچه سریعتر احصاء و از طریق مجاری قانونی از جمله معاونت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه ریزی و بودجه، سازمان امور استخدامی و شورای سازمان، پیگیری و به سر انجام برسد.

...........سیاسی

* اینترنت به زودی وصل میشود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اینترنت بین الملل به زودی وصل خواهد شد، امنیت را مؤلفه ای بسیار مهم دانست و گفت: من شخصاً به صورت مستمر در حال پیگیری هستم که با صلاحدید مراجع امنیتی و شورای امنیت کشور بتوانیم ارتباطات را مثل قبل برقرار کنیم. مجوز برقراری ارتباطات اینترنت خانگی در ۱۰ استان کشور پیشتر به اپراتورها ابلاغ شده بود و هم اکنون اینترنت خانگی در ۱۰ استان کشور وصل شده است. – این در حالی است که در ادامه سیاستهای خصمانه علیه کشورمان، دفتر کنترل داراییهای وزارت خزانه داری امریکا از تحریم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران خبر داد.

* «حمید بعیدینژاد» سفیر کشورمان در انگلیس اعلام کرد، سفارت کشورمان در لندن از شبکه های معاند فارسیزبان به دلیل تحریف مغرضانه تحولات اخیر ایران، به نهاد ناظر بر شبکه های تصویری در انگلیس (آفکام) شکایت کرده است.

.............بهداشت و سلامت

* پرمصرفترین داروهای کشور: مدیر کل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو با هشدار نسبت به خطر مصرف بیرویه یا نادرست آنتیبیوتیکها و ایجاد مقاومت میکروبی، گفت: نزدیک به ۴۸ درصد نسخ تجویزی امسال حاوی آنتیبیوتیک هستند که نسبت به نُرم بیماریهای عفونی بالاتر است. دکتر مهرناز خیر اندیش افزود: مصرف خودسرانه آنتیبیوتیک خرید بدون نسخه از داروخانه را در برمیگیرد. بعلاوه در بسیاری از موارد نیز پزشک آنتیبیوتیک را تجویز میکند، اما بیمار به زمانبندی مصرف دارو پایبند نیست و زودتر از زمان توصیه شده از سوی پزشک دارو را قطع میکند که میتواند به مقاومت میکروبی منجر شود. زیرا بهبودی به طور کامل رخ نداده و فقط علائم بیماری از بین رفته اند. در عین حال رعایت نکردن زمانبندی مصرف و مداخله در برنامه دارو درمانی نیز از مصادیق مصرف خودسرانه تلقی میشود. از طرف دیگر گاهی بیماری به پزشک اصرار میکند که حتماً برایش آنتیبیوتیک تجویز کند. گاهی هم پزشک برای یک بیمار نوع خوراکی دارو را تشخیص میدهد، اما بیمار اصرار بر دریافت نوع تزریقی آن دارد. این موارد نیز نوعی مصرف خودسرانه آنتیبیوتیک است. مقاومت میکروبی فقط برای فردی که به صورت غیر منطقی آنتیبیوتیک مصرف میکند، ایجاد نمیشود؛ بلکه میکروب به آنتیبیوتیک مقاوم میشود و سپس این میکروب از راههای مختلفی چون سرفه، عطسه و... منتشر میشود و افراد بیشتری این میکروب مقاوم شده را با خود حمل کرده و در مناطق دیگر منتشر میکنند. حتی در جهان کنونی که فردی میتواند امروز در تهران باشد و فردا در کشوری دیگر، امکان انتشار این میکروبهای مقاوم شده را بیشتر کرده و به همین دلیل میگویند که مقاومت میکروبی تهدیدی جهانی است. زیرا جهان به دهکده ای کوچک بدل شده؛ ما میکروبهای مقاوم شده را با خود حمل کرده و منتشر میکنیم. یکی از راههای کاهش مقاومت میکروبی ناشی از آنتیبیوتیکها، مصرف منطقی آنتیبیوتیک است، اما مؤثرترین راه، پیشگیری از ابتلا به بیماری است. بر همین اساس، رعایت نکات بهداشتی، شستن دقیق، درست و مکرر دستها با آب و صابون، یکی از مؤثرترین راههایی است که باعث میشود کمتر بیمار شویم و کمتر به آنتیبیوتیک نیاز پیدا کنیم که باید مورد توجه قرار گیرد. حال اگر با وجود همه این اقدامات بیمار شدیم، باید آنتیبیوتیکها را به صورت دقیق، درست و طبق دستور پزشک مصرف کنیم. در حال حاضر در گروه آنتیبیوتیکها، مترونیدازول، قرص سفیکسیم و کپسول آموکسی سیلین تجویز بالاتری داشته اند.

* ارائه خدمات درمانی رایگان در مناطق محروم: در هفته بسیج"29 آبان تا 5 آذر"، ۷۰۰ تیم تخصصی پزشکی برای ارائه خدمات ویزیت رایگان از سوی سازمان بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم سراسر کشور اعزام شدند. چندین بیمارستان صحرایی نیز در مناطق محروم استان اردبیل، گلستانو مناطق مرزی و... خدمات درمانی را به بیماران ارائه میدهند.

............دریافت

* در جستجوی نویسندگان نوستالژیهای مدرسه: کتابهای فارسی مدرسه، یکی از اولین راههای آشنایی دانشآموزان با شعر و داستان و به طور کلی ادبیات فارسی هستند. دانشآموزان دهه های ۵۰، ۶۰، ۷۰ و اوایل ۸۰ در کتابهای درسیشان علاوه بر اشعار و متنهایی از ادبیات کلاسیک و معاصر، با داستانهایی خاطره انگیز و دوستداشتنی مواجه بودند که حال برایشان تبدیل به نوستالژی شده است. به همین مناسبت به سراغ داستانهای نوستالژیک کتابهای دبستان و نویسندگانشان رفته ایم. - تصمیم کبری: "روزی مادر کبری به او گفت: کبری جان! برو کتاب داستانت را بیاور و برایم بخوان". این شروع یکی از داستانهای خاطره انگیز کتابهای درسی است؛ داستان دختری به نام کبری که وقتی با کتاب خیس و بارانخورده اش رو به رو میشود، تصمیم میگیرد منظم باشد. این داستانِ نوستالژی را عبد الرحمن صفارپور نوشته است؛ نویسنده ای که سالها مؤلف کتابهای آموزشی بوده و بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب دارد. بیشتر آثار صفارپور در انتشارات مدرسه به چاپ رسیده است. داستان «تصمیم کبری» سر انجام بعد از سالها، در دهه ۸۰ از کتابهای درسی حذف شد. - خانواده آقای هاشمی: ماجراهای خانواده آقای هاشمی یکی دیگر از داستانهای محبوب کتابهای درسیِ دانشآموزانِ سالهای گذشته بود که استثنائاً در کتاب تعلیمات اجتماعی سوم دبستان گنجانده شده بود. این کتاب از ابتدا تا انتها ماجرای یک خانواده پنج نفره را که پدرشان کارمند اداره پست بود و از کازرون به نیشابور منتقل شده بود، روایت میکرد. کتاب تعلیمات اجتماعی سوم دبستان توسط غلامعلی حداد عادل به نگارش درآمد و در نهایت با تغییر این کتاب در سال ۹۴، داستان خانواده آقای هاشمی هم حذف شد. – چوپان دروغگو: دانشآموزانِ قدیم محال است که شخصیت چوپان دروغگو و داستانش را فراموش کنند؛ چوپانی که عاقبت نتیجه دروغگوییش را دید و پشیمانیش سودی نداشت. جالب است بدانید اصل این داستان در افسانه های یونان باستان آمده است که با الهام از روایت هانری ریشه، شاعر فرانسوی قرن ۱۸ میلادی به فارسی ترجمه شد و در کتاب فارسی دوم دبستان جا گرفت. - دهقان فداکار: در روز ۱۶ آبان سال ۱۳۴۰ روزنامه اطلاعات با تیتر «یک واقعه حیرتآور در راهآهن تبریز» از فداکاری مردی خبر داد که سه روز پیش از آن جان مسافران قطار تبریز-تهران را از مرگ نجات داده بود. داستانِ این فداکاری که تا سالها در کتابهای درسی جا داشت، برای چند سالی از کتابها حذف شد و دوباره با تغییراتی در تصویرسازی به کتابها برگشت. –

کوکب خانم: یکی از محبوبترین داستانهای فارسی است که در سال ۱۳۵۷ وارد کتاب فارسی دوم دبستان شد؛ داستان زن پاکیزه و باسلیقه و مهماننوازی به نام کوکب خانم که به خوبی از عهده پذیرایی از مهمانانِ سرزده اش برآمد. این داستانِ دوستداشتنی را که تا دهه ۹۰ در کتابهای فارسی دبستان بود، محمدرضا انتظاریان نوشته است.

..........گزارش فرهنگی

* عصر چهارشنبه ۲۹ آبان، جمعی از علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در یک جلسه فرهنگی، کتاب «راویان روایت تو»، نوشته سعید عباسپور را با حضور نویسنده نقد و بررسی کردند. به گزارش ایران سپید، در این جلسه که به همت کتابخانه شهید باهنر برگزار شد، علاقه مندان نابینا در کنار دوستداران بینا به مطالعه کتاب، با حضور علیزاده به عنوان منتقد مهمان، رمان «راویان روایت تو» را با حضور سعید عباسپور، نویسنده کتاب نقد و بررسی کردند. وجود رابطه ای پیوسته بین قهرمان داستان با موسیقی و اسم قهرمان داستان که از مقامات موسیقی ایرانی برگرفته شده، ادبیات شاعرانه نویسنده، پایان دارای تعلیق داستان، از ویژگیهایی بود که منتقد مهمان و حاضران در جلسه به آنها اشاره کردند و ویژگیهای مذکور را جزو نقاط قوت و ضعف این رمان برشمردند. در بخشی از این جلسه، سعید عباسپور ضمن اشاره به پیوند قهرمان با موسیقی و تأکید حاضران جلسه بر اشراف نویسنده به موسیقی ایرانی اظهار داشت: «فراموش نکنیم که قهرمان داستان موسیقی میشناسد؛ گرچه در یک داستان، قهرمان رمان برساخته ذهن نویسنده است و بنا بر این بخشی از تفکر او را میتوان در رفتار قهرمان جستجو کرد؛ اما اگر بحث موسیقی مطرح است، به این علت است که قهرمان داستان موسیقی میشناسد. البته که خود من هم با موسیقی بیگانه نیستم و سالهاست پیوند ناگسستنی با این هنر ماندگار دارم.» گفتنیست این جلسه با آواز سعید عباسپور به پایان رسید. به گزارش ایران سپید، فرزانه شاهمرادی، مسئول بخش نابینایان کتابخانه شهید باهنر درباره فعالیتهای این کتابخانه و بخش نابینایان اظهار داشت: «برگزاری جلسات نقد به صورت ماهانه، از برنامه های مهم کتابخانه شهید باهنر است. بخش نابینایان هم در برگزاری این برنامه با کتابخانه همکاری میکند؛ البته همکاری ما به صورت موضوعیست. به این معنی که کتابهای مرتبط با نابینایان یا نوشته یک فرد نابینا را انتخاب میکنیم و جزو کتابهای مورد نقد جلسات کتابخانه قرار میدهیم. مثلاً قبل از جلسه نقد کتاب آقای دکتر عباسپور، سال گذشته جلسه رونمایی و نقد کتاب دختر باران، نوشته یلدا جعفرپور را که از نویسنده های نابیناست، برگزار کردیم. یکی از برنامه های آینده ما، برگزاری جلسه نقد کتاب خواب باران، نوشته خانم وجیهه سامانیست که یکی از شخصیتهای آن، فردی نابیناست. قرار است در این جلسه، یک منتقد نابینا با حضور نابینایان و نویسنده، این کتاب را نقد و بررسی کنند.» شاهمرادی درباره خدماتی که بخش نابینایان کتابخانه شهید باهنر ارائه میدهد چنین توضیح داد: «بخش نابینایان کتابخانه شهید باهنر از تابستان ۹۴ کار خود را آغاز کرد. عمده خدمات این بخش، ارائه کتاب به حدود ۵۳۰ عضو نابینا از طریق پست پیشتاز به صورت رایگان است. در حال حاضر بین ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار عنوان کتاب گویا و نزدیک به ۴۰۰ عنوان کتاب بریل در آرشیو بخش نابینایان موجود است. ما سعی میکنیم علاوه بر اعضای دائمی، ضمن تعامل با مدارس نابینایان، اقدام به معرفی کتاب کنیم.»

..........ورزشی

* افت پرتابگران معلول ایرانی در امارات: رقابتهای پارا دو و میدانی قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۹ به میزبانی امارات، با کسب 3 طلا، 4 نقره، 4 برنز و ۱۳ سهمیه پارالمپیک برای کاروان ایران به پایان رسید، اما پرتابگران ایرانی افت رکوردی داشتند. تیم ملی دو و میدانی معلولان ایران موفق به کسب یک طلا، 4 نقره و 3 برنز در مسابقات جهانی امارات و تصاحب ۹ سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شد. در بخش نابینایان نیز دو طلا، یک برنز و یک جایگاه چهارمی و 4 سهمیه پارالمپیک بدست آمد. با نگاهی به رکوردهای دو و میدانی کاران ایرانی در این رقابتها، مشخص میشود نسبت به بازیهای پارا آسیایی جاکارتا یا مسابقات قبلی بین المللی، بیشتر ملی پوشان افت داشته اند و با توجه به پیشرفت ورزشکاران سایر کشورها، زنگ خطر برای ایرانیها به صدا درآمده است. کاهش رکوردها یا عدم پیشرفت در بیشتر کلاسها مشخص است و مربیان و ورزشکاران یکی از عوامل این موضوع را بیتوجهی و نبود برنامه ریزی مناسب میدانند. مصطفی بهرامی، مربی تیم ملی دو و میدانی معلولان کشورمان در این ارتباط گفت: رکوردها کاهش داشته و یکی از دلایل این موضوع، بیتوجهی فدراسیون به ورزشکارهای مدالآور است. بعد از رقابتهای جاکارتا تا الآن، هیچ گونه برنامه ریزی مشخصی نداشتیم و ورزشکاران به حال خودشان رها شده بودند. وی ادامه داد: فدراسیون جانبازان هیچ گونه حمایتی از ورزشکاران نکرده و از طرفی وقتی نفرات تیم ملی مشخص نیست، یعنی برنامه ای وجود ندارد. بهرامی تأکید کرد: بیتوجهی به مدالآوران جاکارتا، سبب بی انگیزگی ورزشکاران شده است. وی یادآور شد: سالهاست وسایل پرتابی مثل دیسک، نیزه و وزنه استاندارد نداریم و ورزشکاران با وسایل غیر استاندارد تمرین میکنند. با توجه به شرایط موجود، عملکرد ملی پوشان در سالهای گذشته خوب بوده؛ اما واقعیت این است که مدالآوران باید حمایت شوند تا با انگیزه بیشتری به تمرین بپردازند.

............حوادث

* قتل پسر نوجوان به قیمت 300 هزار تومان: شامگاه سه شنبه 14 آبان، خبر قتل ابو الفضل 17 ساله در کوچه ۴۱ خیابان ماهان، حوالی شهرک شریعتی در خانیآباد به بازپرس کشیک قتل و تیم بررسی صحنه جرم اعلام شد. در تحقیقات محلی، مردی مغازه دار که شاهد ماجرا بود، به مأموران گفت: شب حادثه ابو الفضل برای خرید شارژ تلفن همراه به مغازه ام آمد و بعد از خرید آنجا را ترک کرد. چند دقیقه ای نگذشته بود که صدای فریاد و درگیری از خیابان شنیدم. ناگهان ابو الفضل را دیدم که خونین روی خودروی سمند یکی از همسایه ها افتاده است. با اورژانس و پلیس تماس گرفتیم؛ اما پسر نوجوان در همان لحظات اولیه تسلیم مرگ شده بود. مادر ابو الفضل نیز گفت: پسرم در کارگاه کفاشی کار میکرد و هر روز ساعت 8 صبح به آنجا میرفت و شب همسرم او را به خانه میآورد. شب حادثه نزدیکیهای خانه از پدرش جدا میشود تا شارژ تلفن همراه بخرد. کارآگاهان در ادامه تحقیقات به بازبینی دوربینهای مداربسته اطراف محل جنایت پرداختند. دوربینها نشان میداد دو مرد جوان سوار بر موتورسیکلت، ابو الفضل را که در حال صحبت با تلفن همراهش بوده تعقیب میکنند. لحظاتی بعد یکی از آنها از موتور پیاده شده و درحالی که چاقویی به دست داشته به او نزدیک میشود. مرد جوان به سمت ابو الفضل میرود تا تلفن همراهش را سرقت کند؛ اما پسر نوجوان مقاومت میکند. در این میان او با چاقو ضربه ای به ابو الفضل میزند و گوشی تلفن همراه را سرقت میکند و سوار بر موتورسیکلت دوستش از محل متواری میشود. با بهدست آمدن تصویر سارقان، کارآگاهان به سراغ آلبوم متهمان اداره آگاهی رفتند و موفق شدند هویت عامل اصلی جنایت را بهدست آورند. بابک، متهم جوانی که 6 سال قبل به اتهام سرقت بازداشت شده بود و بعد از تحمل مدت زمان حبس از زندان آزاد شده بود، همان قاتل ابو الفضل بود. بدین ترتیب پنجشنبه 30 آبان، کارآگاهان موفق شدند بابک را در مخفیگاهش دستگیر کنند. مرد جوان پس از دستگیری به قتل ابو الفضل با انگیزه سرقت اعتراف کرد. او گفت: حدود 6 سال قبل به خاطر سرقت به زندان افتادم و مهر امسال آزاد شدم. از آنجا که اعتیاد به مواد مخدر داشتم و به یک زندانی کسی کار نمیداد، تصمیم به سرقت گرفتم. ماجرای سرقت را برای یکی از دوستانم به نام افشین تعریف کردم و او هم استقبال کرد. بعد از آن، سوار بر موتورسیکلت در خیابانهای شهر پرسه میزدیم و با دیدن افرادی که گوشی تلفن همراه گرانقیمت داشتند، گوشی را سرقت میکردیم. شب حادثه نیز من و افشین دنبال سوژه ای برای سرقت بودیم که ناگهان ابو الفضل را دیدیم. میخواستیم گوشی را بدزدیم که پسر نوجوان مقاومت کرد و به ناچار با چاقو ضربه ای به او زدم و از محل فرار کردیم. همان شب گوشی تلفن همراه ابو الفضل را 300 هزار تومان فروختیم و با آن شیشه خریدیم. با اعتراف متهم جوان، همدست او نیز بازداشت شد و به جرم خود اعتراف کرد. تحقیقات از دو متهم جوان همچنان ادامه دارد.

............اطلاعرسانی

* به اطلاع میرساند: مجمع عمومی عادی سالانه جامعه نابینایان و کمبینایان استان آذربایجان شرقی به منظور ارائه گزارش عملکرد هیئت مدیره در سال 98 و انتخاب هیئت مدیره و بازرسان جدید، رأس ساعت 15 روز دوشنبه مورخ 16/10/98 در محل تالار اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان واقع در میدان دانشسرای تبریز برگزار خواهد شد. ثبت نام از نامزدان عضویت در هیئت مدیره و بازرسان جدید، طبق شرایط مندرج در اساسنامه از 20 الی 30 آذر 98 انجام خواهد شد؛ لذا از محضر اعضای محترم جهت حضور پرشکوه در مجمع دعوت به عمل میآید.

* نخستین جشنواره ملی کاما: مراسم اختتامیه این جشنواره روز سه شنبه 5/9/98 از ساعت 14:30 لغایت 17 در سالن قلم برگزار میگردد. جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر با انجمن نابینایان ایران تماس حاصل فرمایید. تلفن: 61-22560060

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *