شناسه خبر: 1931 منتشر شده در مورخ: 1392/10/23 ساعت: 09:02 گروه: اجتماعی  
نقص عضو نباید مانع از تلاش و موفقیت معلولان شود

نقص عضو نباید مانع از تلاش و موفقیت معلولان شود

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: معلولان باید به این خودباوری برسند که نقص عضو مانع از تلاش و موفقیت آنها نمی شود.

سید صباح قریشی بعد از ظهر یکشنبه با حضور در شهرستان کامیاران با مددجویان و معلولان مراکز بهزیستی این شهر دیدار و از نزدیک در جریان فعالیت های مراکز وابسته به بهزیستی این شهرستان قرار گرفت.

وی در ابتدای سفر خود با خانواده های معلولان کامیارانی دیدار کرد و با دلجویی از خانواده های معلولان، اظهار داشت: معلولان باید به این خودباوری برسند که نقص عضو مانع از تلاش و موفقیت آنها نمی شود.

مدیر کل بهزیستی کردستان افزود: پشتکار افراد سبب بروز استعدادهای آنان می شود و این موفقیت تنها محدود به انسان های سالم نیست و همه باید به سوی مفید واقع شدن برای جامعه گام بردارند.

گفتنی است طی این دیدار خانواده های معلولان نیز مشکلاتشان را مطرح کرده و ضمن اظهار عدم توانایی پرداخت هزینه های درمان، خواستار حمایت بیشتر در این زمینه شدند.

قریشی در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان کامیاران با کارکنان اداره بهزیستی این شهرستان دیدار کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.

وی با تاکید بر رعایت مقررات و اصول اداری و تکریم ارباب رجوع همراه با ایجاد فضایی صمیمی بین همکاران، از روند پیشرفت امور جاری در این اداره و مراکز وابسته اظهار رضایت و تشکر کرد.

رئیس بهزیستی شهرستان کامیاران نیز در جریان این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های این اداره مشکلات و چالش های موجود در این شهرستان را مطرح کرد.

مدیر کل بهزیستی کردستان سپس به همراه فرماندار کامیاران از مهد کودک امید بازدید کرد و در این بازدید با اشاره به لزوم توجه و اهتمام مدیران و مربیان مهدهای کودک به مسایل دینی و مذهبی این مهم را موجب دور شدن کودکان از آسیب ها و انحرافات اجتماعی در سنین بالاتر دانست.

قریشی در ادامه با اشاره به بحث نظارت جدی بهزیستی بر مهدهای کودک استان خواستار تعامل مستمر و سازنده کارشناسان امور کودکان و مهدهای کودک برای پیشبرد بهتر آموزش کودکان شد.

فرماندار شهرستان کامیاران نیز پس از استماع سخنان مدیرکل و مربیان و اجرای برنامه توسط کودکان این مهد کودک اظهار داشت: کودکان آینده سازان مملکت هستند و نقش آموزشی و تربیتی بر عهده مدیران و مربیان مهدهای کودک قرار دارد و فعالیت در مهدهای کودک بسیار سخت و سنگین و از اهمیت ویژه برخوردار است.

سروش روحانی به مدیران و مربیان مهدهای کودک توصیه کرد تا ارزش ها و مبانی دینی را سرلوحه آموزش کودکان در مهد قرار دهند تا کودکان ما از کودکی با اعتقادات دینی آشنا شوند.

بازدید از کارگاه خیاطی گروه زنان همیار توسط فرماندار کامیاران و مدیر کل بهزیستی کردستان برنامه بعدی این سفر بود که مدیر کب بهزیستی کردستان با شنیدن شرایط زندگی و نیازهای این خانوارها در خصوص ارائه و پیگیری طرح هایی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و رفع مشکلات آنها قول کمک و مساعدت داد.

قریشی افزود: فراهم کردن زمینه اشتغال و استقلال برای زنان سرپرست خانوار یکی از اهداف کلان سازمان بهزیستی است و امیدواریم این زنان با یافتن راهکارهای مناسب بتوانند با شیوه های راحت و آسانی مشغول به کار شوند.

در این دیدار فرماندار کامیاران اظهار داشت: حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی تاثیر بسزایی در مطرح شدن ایران در بین جوامع اسلامی دارد و لازم است اعتبارات ملی به منظور گسترش حضور آنان در جامعه به کار گرفته شود.

پس از این بازدید مرکز مشاوره پویا در شهرستان کامیاران مورد بازدید قرار گرفت که فرماندار کامیاران با مهم و ضروری برشمردن مراکز مشاوره بیان کرد: این مراکز نقش بسیار مهمی در سلامت جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی دارند.

روحانی با تاکید بر اینکه سیاست نظام اداری، داشتن روحیه کار و ارائه خدمت مطلوب به ارباب رجوع و تکریم آنها است، یادآور شد: کارکنان باید ساز و کار لازم برای ارائه خدمات مطلوب و مناسب و موثر به مردم را فراهم کنند و کارمندان ادارات مخصوصا کارکنان درگیر در مسائل اجتماعی و مشاوره ای باید در امر ارائه خدمت به مردم پیشقدم باشند و خود جویای حال مردم باشند.

مدیر کل بهزیستی کردستان نیز بر اهتمام بیشتر مشاورین و مددکاران در ارائه راهکار و روش های مشاوره ای در حل مشکلات خانوادگی تأکید کرد.

قریشی گفت: دلایل بسیاری از مشکلات خانوادگی، نداشتن مهارت های زندگی، بالا بودن توقعات و عدم آگاهی افراد از حق و حقوقشان است.

وی با بررسی پرونده ها و اعلام حمایت سازمان بهزیستی در راستای پیشرفت مراکز، خواستار تلاش بیش از پیش کارشناسان در زمینه های مختلف برای کاهش آسیب ها و افزایش کیفیت کار آنها شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *