شناسه خبر: 1930 منتشر شده در مورخ: 1392/10/23 ساعت: 08:52 گروه: اجتماعی  
خودروهای معلولان در پیچ و خم گمرک/ درخواست مجدد از وزارت رفاه

خودروهای معلولان در پیچ و خم گمرک/ درخواست مجدد از وزارت رفاه

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه امکان استفاده ار تسهیلات خودروهای گمرکی برای معلولان از سال 85 تا حالا فراهم نشده است،گفت: با تغییر دولت مسئولان گمرک مجددا نامه ای از وزارت رفاه درخواست کرده اند که این موضوع نیز عملی شده و منتظر پاسخ آنها هستیم.

یحیی سخنگویی افزود: قرار بود از سال 85 تعدادی خودرو با تسهیلات گمرکی در اختیار معلولان قرار گیرد که متاسفانه این موضوع در سالهای گذشته پیگیری نشد و سرانجام سال گذشته نسبت به ثبت نام معلولان برای استفاده از این تسهیلات اقدام کردیم.

وی گفت: پیگیریهای لازم برای ارائه خودروهای گمرکی به معلولان از سوی سازمان بهزیستی و همچنین وزارت رفاه طی یک سال و نیم گذشته انجام شده است اما متاسفانه گمرک تاکنون نسبت به این موضوع اقدامی انجام نداده است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی تاکید کرد: سال گذشته پس از ثبت نام 88 هزار معلول اسامی 4700 نفر واجد شرایط با قرعه کشی مشخص شد و ما این اسامی را به وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در دولت قبل اعلام کردیم و آنان نیز اسامی را در اختیار گمرک قرار دادند.

به گفته وی، قرار بود در دولت قبلی تکلیف این خودروها مشخص شود اما این اتفاق رخ نداد و در دولت جدید نیز گمرک درخواست کرده که نامه ای از سوی وزیر رفاه مجددا به این دستگاه ارسال شود که امیدواریم این بار علی رغم دفعه قبل گمرک همکاری کرده و معلولان بتوانند از معافیت 30 میلیون تومانی بهره مند شوند.

سخنگویی در مورد آخرین وضعیت قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اظهار داشت: این قانون در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است که امیدواریم هرچه سریعتر به تصویب برسد.

وی گفت: تصویب این قانون باعث می شود 70 درصد مشکلات معلولان در خصوص اشتغال، مسکن، مناسب سازی معابر و... برطرف شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *