شناسه خبر: 19291 منتشر شده در مورخ: 1398/8/28 ساعت: 09:38 گروه: اجتماعی  
۲۷ هزار معلول قطع نخاعی تحت پوشش بهزیستی هستند

۲۷ هزار معلول قطع نخاعی تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان کشور گفت: سازمان بهزیستی به ۲۷ هزار قطع نخاعی تحت پوشش خود خدمات ارائه می‌کند که ۴۰ درصد این افراد براثر تصادف به این وضعیت دچار شده‌اند.

به گزارش ایران سپید محمدرضا شهبازی درباره وضعیت قانون حمایت از حقوق معلولان اظهار کرد:‌ در این قانون به تمام نیازهای معلولان توجه شده است و درحال حاضر نیز برخی بندهای این قانون که نیاز به منابع مالی ندارد، در مرحله اجرا قرار دارد. مابقی بندهای قانون حمایت از حقوق معلولان که به تأمین اعتبار نیاز دارد، بعد از رفع شدن مشکلات مالی اجرایی می‌شود و در این خصوص سایر نهادها نیز باید به کمک معلولان بیایند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره آمار ضایعه نخاعی در کشور گفت: سازمان بهزیستی به ۲۷ هزار قطع نخاعی تحت پوشش خود خدمات ارائه می‌کند. البته ۴۰ درصد از معلولان قطع نخاعی بر اثر تصادف به این مشکل مواجه شدند که سازمان بهزیستی خدمات ویژه‌ای را به آنها ارائه می‌کند.

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان کشور با بیان اینکه براساس شدت معلولیت، به افراد خدمات ارائه می‌شود، گفت: توجه به این نکته نیز مهم است که سازمان بهزیستی فقط به معلولانی خدمات ارائه می‌کند که از نظر مالی مشکل دارند. چراکه برخی از معلولان شرایط مالی مناسبی دارند و نیازهایشان را برطرف می‌کنند.

شهبازی با بیان اینکه تفاوتی بین ارائه خدمات به معلولان مادرزادی و معلولان تصادفی وجود ندارد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی ۲۲ خدمات را در حوزه توانبخشی درنظر گرفته است و خدمات را براساس نیاز معلولان تحت پوشش بهزیستی به آنها ارائه می‌کند./ خبرگزاری آنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *