شناسه خبر: 19265 منتشر شده در مورخ: 1398/8/26 ساعت: 09:32 گروه: دانش و فن آوری  
اینترنت در کشور دچار اختلال شد

اینترنت در کشور دچار اختلال شد

وب سایت netblocks.org که در زمینه تهیه نقشه اینترنت جهان، آدرس‌های IP و بررسی کیفیت و میزان قطعی یا کندی آن در همه نقاط دنیا فعالیت دارد، از اختلال اینترنت در برخی نقاط ایران خبر داد.

به گزارش ایران سپید  بنا به‌گفته این وب سایت این اختلال اینترنت ابتدا عصر روز جمعه در مشهد مشاهده شد و بتدریج دامنه آن افزایش یافت.

مایکروسافت اخلاقی ترین غول فناوری شد

مایکروسافت به‌عنوان اخلاقی‌ترین غول فناوری در سال 2019 معرفی شد. به‌گزارش ایران آنلاین، مطالعات اخیر فوربز نشان می‌دهد که مایکروسافت نسبت به کمپانی‌های دیگر از جمله فیس بوک، اپل و گوگل اخلاقی‌تر عمل کرده و در تلاش است تا با احترام به جوامع مختلف، مشتریان و همچنین حفظ محیط زیست اخلاقی بودن خود را در دنیای فناورانه
 به اثبات برساند.
این رتبه‌بندی بر اساس مواردی چون احترام به سهامداران، مشتریان، کارکنان، جوامع و محیط زیست به‌دست آمده و در مرتبه بعد از مایکروسافت کمپانی‌هایی نظیر اپل، انویدیا، اینتل و سیل فرورس و آلفابت
 قرار گرفته‌اند.
مایکروسافت علاوه بر فعالیت در حوزه‌های ذکر شده در کمک‌های مالی کلان به سازمان‌های غیرانتفاعی در سراسر جهان شرکت داشته و فعالیت‌های داوطلبانه بسیاری را در این حوزه به‌نام خود رقم زده است.
 از طرفی این کمپانی فناورانه در زمینه حقوق بشر نیز فعال بوده و نسبت به فعالیت‌هایی که حقوق بشر را به‌خطر می‌اندازد مسئول و پاسخگو بوده و شکایات و نظرات کاربران در این بخش را ثبت و رسیدگی می‌کند.
 غول فناوری مایکروسافت علاوه بر اینها خدمات بسیاری را به کارمندان خود ارائه کرده و مراقبت از کودکان آنها را در اولویت قرار داده است. به‌طوری که نزدیک به یک دهه است که این کمپانی هزینه‌های نگهداری از کودکان را به کارمندان خود ارائه داده و همزمان پشتیبانی‌ها و مراقبت‌های ویژه‌ای را برای آنها در نظر گرفته است.

سرقت اطلاعات کاربران به وسیله پیامک

کارشناسان فناوری هشدار داده‌اند پیامک‌ها احتمال دارد اطلاعات کاربران را فاش کنند زیرا اطلاعات آنها رمزگذاری نمی‌شود. به‌گزارش مهر، در همین راستا کارشناسان از کاربران می‌خواهند از اس‌ام اس استفاده نکنند و به‌جای آن از اپلیکیشن‌های پیام رسان استفاده کنند تا به این وسیله از اطلاعاتشان محافظت کنند. روزانه در امریکا بیش از ۶میلیارد پیامک ارسال می‌شود و می‌توان ادعا کرد بیشتر ارسال‌کنندگان معتقدند اطلاعاتشان خصوصی می‌ماند.
 کریستینا لیبی یکی از کارشناسان فناوری می‌گوید: پیامک پس از ارسال به نزدیک‌ترین برج مخابراتی می‌رود و سپس به مرکز پیامک منتقل می‌شود. در مرحله بعد پیامک به نزدیک‌ترین برج مخابراتی به دریافت‌کننده ارسال و در نهایت به تلفن همراه فرد وارد می‌شود.
کریستوفر هاول یکی از مدیران شرکتWicker (شرکتی که سرویس‌های رمزگذاری می‌سازد) می‌گوید: به‌دلیل فقدان رمزگذاری، هکرها می‌توانند نقاط ضعف در مسیر مجازی میان فرستنده و دریافت‌کننده کشف و اطلاعات کاربران را ذخیره کنند./ ایران 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *